2020-02-29, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Att håna LaMotte för att han använder skyddsväst är lite som att håna nån som använder cykelhjälm. Hade jag inte vetat att hon var feminist hade jag nästan trott att Strandhäll reproducerar skadliga macho-normer. "Jävla fegis som har skyddsväst". Undrar om hon har samma åsikt om sina barns bruk av bilbälte?

Hon kan ju börja med att tacka nej till livvakterna från Säpo.
Citera
2020-02-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Som jag förstått det var det POLISEN som satt på Lamotte västen - inte han själv. Jag vet inte hur du bär väst under en T-tröja, för jag har då aldrig lyckats. Och att stå med tjock vinterjacka i studion för att dölja den hade sett ÄNNU fånigare ut.

Finns det ett uttalande från polisen angående den delen? Skulle inte tro att det ligger till så alls utan en efterhandskonstruktion av Lamotte själv.
Citera
2020-02-29, 20:12
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Självklart blir det jobbigt om svenska väljare får se i direktsändning hur stenar viner och muskiga män i masker motar bort folk och hotar dem till livet med pistoler, medan polisen enligt direktiv lägger i backen, i fruktan att "det kan eskalera" om man sätter emot.

Ännu värre, tänk om en "demokratikämpe" får en sten i tinningen, eller hela sändningen blir stormad. Oj så jobbigt det hade blivit för Sverigebilden, eller att det "ger politiska poäng till illvilliga krafter". Det sistnämnda är såklart det allra värsta. Visionen man förmedlar MÅSTE stå över verkligheten till alla buds stående medel.

Haha! Ja jävlar. Det är inte direkt som man tänker vika sig om man är anställd som PR-människa. Då kör man Bagdad Bob. Ännu roligare att Lamotte fick så inihelvetes mycket skit av MSM för att han rapporterade om det här från första början. Han är alltså detsamma som en krigsreporter, på hemmaplan. Klart man inte kan rapportera om krig i paradiset.
Citat:
Att håna LaMotte för att han använder skyddsväst är lite som att håna nån som använder cykelhjälm. Hade jag inte vetat att hon var feminist hade jag nästan trott att Strandhäll reproducerar skadliga macho-normer. "Jävla fegis som har skyddsväst". Undrar om hon har samma åsikt om sina barns bruk av bilbälte?
Nja, det är ju lite värre än så. Man använder cykelhjälm för att man kan råka slå i huvudet. Att använda cykelhjälm har inte direkt med sin egen klantighet med gravitation att göra. Det har med andra krafter att göra, såsom den svenska godheten.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-02-29 kl. 20:18.
Citera
2020-02-29, 20:38
Medlem
Hlewagastirs avatar
Jag funderade kring fotbollsmamman Paula Khajo som blev så upprörd över Lamottes närvaro. Hennes lillebror Paul verkar var lite busig:

Citat:
Strafföreläggande AM28560-15 (1)
Datum:
2015-07-14

Åklagarmyndigheten:
Åklagarkammaren i Uddevalla

Brott:
Skadegörelse

Beskrivning:
Du har uppsåtligen skadat en fönsterruta och ett handtag till entrédörren i fastigheten Drottninggatan 58 C i Trollhättan .Skador till ett värde av 1499 kr har uppkommit.

Böter:
9500kr

Normalt beteende för en vuxen man?
Citera
2020-02-29, 20:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Men finns det verkligen det, de kan inte vara många. Jag tror att de flesta, i alla läger, tycker Strandhäll kämpar på bra och dessutom verkar trevlig.

TVÄRTOM vad man tycker om den alldeles förhatliga Lamotte och Sveriges mest lättkränkta svans med snitt-IQ som man kan räkna på en hand. Han fick en chans i "fina" SVT men gjorde sig till åtlöje genom att ta på sig en skottsäker väst i en TV-studio.

Lamotte var dock ofin nog att våga befinna sig i Kronogården. Skattehoran Belinda var för fin i sin nya blus, så hon vågade inte komma dit och skita ner sig.
Citera
2020-02-29, 20:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Finns det ett uttalande från polisen angående den delen? Skulle inte tro att det ligger till så alls utan en efterhandskonstruktion av Lamotte själv.

Polisen kommenterar aldrig personskydd
Citera
2020-03-01, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Iom detta framträdande med skyddsvästen, skulle jag säga att det är nu han förlorat den lilla styrning han hade, och han blev plötsligt väldigt genomskinlig.
Hans tafatta och pinade arbetssätt kommer aldrig någonsin slå igenom på vare sig den ena eller andra sidan av det segregerade Sverige.
En seriös journalist tar aldrig på sig en offerkofta, särskilt inte i återkommande uppvisning.

Att han själv står och pratar om en grad av hotbild är mycket oseriöst eftersom det är klart fabulerande. Den enda som konkret kan uttala sig om en hotbild är egentligen polisen.

Lamotte är inget annat än ett tillfälligt fenomen av tönteri med storebrorskomplex & en dåligt kamouflerad agenda att provocera.
Samtidigt kan man se det som smart. Polisen kommer knappast gå ut och säga att Lamotte ljuger om västen. Dom bryr sej nog inte om att kommentera hans påstående. Något tillfälligt fenomen e han väl inte. Han drog in miljoner varje år när han hävdade att han var en extrem feminist som hatade Alfons Åberg. Lamotte har väl hållit på i 15 år? Showen och bluffen kommer fortsätta.
Citera
2020-03-01, 13:55
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Samtidigt kan man se det som smart. Polisen kommer knappast gå ut och säga att Lamotte ljuger om västen. Dom bryr sej nog inte om att kommentera hans påstående. Något tillfälligt fenomen e han väl inte. Han drog in miljoner varje år när han hävdade att han var en extrem feminist som hatade Alfons Åberg. Lamotte har väl hållit på i 15 år? Showen och bluffen kommer fortsätta.

Lite oklart om det är han eller hustrun som drar in pengar.
” Aktiebolaget ska bedriva och tillhandahålla tjänster inom naprapatisk behandling och rehabilitering, utbildning och föreläsningar inom ortopedmedicinska området samt journalistik och medieverksamhet jämte därmed förenlig verksamhet.”
https://www.ratsit.se/5569966830-LAMOTTE_SVERIGE_AB

https://kungskliniken.com/
Citera
2020-03-02, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Jo men det sätter ju fingret på vilka det är som får styra i förorterna. Som han sa, poliser i andra länder hade bara gått in och slagit ner skiten. Här ska det visas respekt va fan är det??

Ja, eller kanske mer offerskyddsvästkoftan än fingret va....

Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Otroligt smart drag av Lamotte att behålla skyddsvästen på under tv-debatten. Till och med pensionärer som får alla sina nyheter från SVT kommer nu att fatta vad Kronogården är för typ av område och vart Sverige är på väg.

En skyddsväst säger mer än tusen ord.

Spridningen förstärks av att snöflingor som du blir kränkta av denna "kupp".

Nja, jag kan inte direkt påstå att jag blir speciellt kränkt av att bli underhållen och i det här fallet säger det väl främst mer än tusen ord om Lamotte och hans fans.

Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Och alla Lamottes hatare trampar rakt i fällan. Han bar den för att han visste att han kommer hånas, vilket leder till mer sympatier för honom som tycker att folk är taskiga mot Lamotte. I dagens polariserade klimat krävs att man vågar vara polariserande för att nå någonstans. Som Trump, både extremt hatad och extremt omtyckt.

Yeyh, fram för mer polarisering och helst då i form av offerkoftor bestående av skyddsvästar.

Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Citat från JL Facebooksida:
Efter att jag offentliggjorde att jag tänkte åka tillbaka till Kronogården kontaktades jag av polisens personskyddsgrupp. De berättade att hotbilden mot mig var massiv och ansåg att jag behövde deras skydd. Det finns helt enkelt personer i Trollhättan som skulle döda mig om de fick chansen. Och poliser som kontaktade mig ansåg att jag borde ha skyddsväst för min egen säkerhets skull.
I Kronogården har det gått så långt att PRO-föreningen måste ha skottsäkra glas. Tycker Magda Gad, Strandhäll, Pascalidou, Arnstad med flera att det också är någon att skratta åt?

Jo och framförallt gällde det ju självklart för i en tv-studio med säkerhetskontroller för att komma in i byggnaden och med 10 poliser utanför. Det saknades väl bara ett swishnummer på offervästen egentligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Denrosaelefanten
Kan delvis hålla med om att det var överdrivet att ha skyddsväst i studion. Men. Detta hån mot en person som trots allt lever med en reell hotbild begriper jag mig inte på.

Tycker personligen att människor i Sverige som nu bär munskydd på grund av hotet att få Corona-virus framstår som mer nödiga och paranoida än vad Lamotte gjorde i sin skyddsväst. Men man plockar väl inga politiska poänger genom att häckla dem antar jag...

Hade Lamotte kommit in med munskydd i studion hade jag tyckt det varit underhållande också, absolut.

Citat:

Det hade nästan varit lika underhållande ifall han hade haft cykelhjälm i studion ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Om det är mest är invandrare, vilket där är en hel del av, som röstar på sd är då sd fortfarande ett "rasistparti"?

Menar du på fullt allvar att invandrare inte kan vara rasistiska eller vad är din poäng?
Citera
2020-03-02, 07:18
Medlem
Det framkom ju att journalister från lokalblaskorna använder skyddsväst i Kronogården,och dom gör ju ändå bara snyftrepotage om dom kriminella.Varför skulle Lamotte vägra väst och varför skulle han dölja det i TV?
Citera
2020-03-02, 10:26
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Det framkom ju att journalister från lokalblaskorna använder skyddsväst i Kronogården,och dom gör ju ändå bara snyftrepotage om dom kriminella.Varför skulle Lamotte vägra väst och varför skulle han dölja det i TV?

Skillnaden ligger i att andra journalister inte går och stoltserar ömsom bölar kring sin skyddsväst. Det är fjantigt att göra en grej av det, och blir ännu fjantigare när man likt Lamotte är så genomskinlig med sin ”journalistiska” agenda.
Han är som en fågelunge som precis ramlat ur boet och är i överdramatisk för det.
Citera
2020-03-02, 10:42
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Skillnaden ligger i att andra journalister inte går och stoltserar ömsom bölar kring sin skyddsväst. Det är fjantigt att göra en grej av det, och blir ännu fjantigare när man likt Lamotte är så genomskinlig med sin ”journalistiska” agenda.
Han är som en fågelunge som precis ramlat ur boet och är i överdramatisk för det.
Om de hade fått böla om det, så hade du kunnat ge dig fan på att de hade bölat om det, i spaltmeter med krönikor över hur sjukt det är att de måste ha på sig skyddsväst när de besöker gettona år 2020. För att inte tala om hur de skulle vilja stoltsera med hur modiga de är.

Men nu är det locket på som gäller och då får man från högre ort och grupptryck inte nämna ett knyst, eftersom man med alla buds stående medel inte får rapportera om verkligheten. Då ger man ju vatten på kvarnen "åt de där".

Det måste vara en jävligt jobbig situation för journalisterna att hur de än gör, så gynnar de "de där". Det är självklart detta som sticker i ögonen på de som inte vill att verkligheten ska synas i massmedia.

Varför inte avdramatisera skyddsvästen när man ska besöka getton och kalla den för "yrkesfracken"?
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-03-02 kl. 10:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in