2020-02-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Beklämmande när topp-politiker som annars värnar om "allas lika värde" fortsätter att mobba Lamotte.
https://www.expressen.se/debatt/lamotte-borde-ha-lamnat-skyddsvasten-i-sandladan/

Skulle inte politiker hålla sig på armlängds avstånd från journalistiken?
Citera
2020-02-29, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Att håna LaMotte för att han använder skyddsväst är lite som att håna nån som använder cykelhjälm. Hade jag inte vetat att hon var feminist hade jag nästan trott att Strandhäll reproducerar skadliga macho-normer. "Jävla fegis som har skyddsväst". Undrar om hon har samma åsikt om sina barns bruk av bilbälte?

Som skinhead lär du inte få mycket sympati från samhället. Möjligen i burka då.
Citera
2020-02-29, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige99
Skulle inte politiker hålla sig på armlängds avstånd från journalistiken?
Hon fattar inte bättre.
Annika Strandhäll gör ju bort sig i varenda tweet och facebookinlägg hon gör.
Det komiska är ju att hon inte ens förstår och lär sig,typ Alexandra Pascalidou.
Citera
2020-02-29, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Som jag förstått det var det POLISEN som satt på Lamotte västen - inte han själv. Jag vet inte hur du bär väst under en T-tröja, för jag har då aldrig lyckats. Och att stå med tjock vinterjacka i studion för att dölja den hade sett ÄNNU fånigare ut.
Har polisen bekräftat att dom anser att han skulle ha skyddsväst i studion?
Citera
2020-02-29, 11:28
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Säga vad man vill om henvänstern, men jag måste ge dem att de är extremt, verkligen extremt, skickliga på en sak: Att föra bort debatten från sakfrågan. Där är de elit. Bäst. Det fungerar varje gång. Även denna gång.

Nu handlar allt om Lamottes skyddsväst.

Fokuset på Kronogården och det besinningslösa beteendet bland deras kriminella innevånare är som bortblåst. Det fokuset finns inte längre. Borta. Nu handlar det om Lamottes skyddsväst, ingenting annat.

Vilken lättnad för henvänstern, politikerna och våra värdelösa s.k "journalister".

Nu kan vi låtsas som om problemen inte existerar ett litet tag till. Grattis Sverige!

Och dumhögern går på den lätta som vanligt.

Henvänstern måste ALLTID bemötas med: "Hade du något att tillägga i själva sakfrågan?"

Det är då henvänstern förlorar.

Nu vinner de. Hela tiden.

Varför är folk så jävla lättlurade?
Citera
2020-02-29, 12:03
Medlem
Ang skyddsvästen så är det något bara eliten får bära. Inga andra. Jag vet att paranoida krönikörer/södermalmare installerat pansarglas och har "escape-rooms" eftersom La Familia Bonniers skrivit om nazister. - Hela Bonniers och SVT/SR är belägrade fort "mot nazismen". VI i eliten får vara rädda med DU får inte vara rädd. - Narcissism.

Magda Gad som jag har enormt stor respekt för och alltid undrat varför hon horar åt Bonniers-klanen i deras lilla kungarike Sverige på den östra sidan av den skandinaviska halvön. Då Magda har internationell potensial om hon började rapportera på engelska och är intelligent. Hon vågar tänka själv och skriver skitbra. - (snygg med). - Hon var med DN-skadat och pekade finger på Lamotte ang västen. - Det är lätt att svepas med. Att bli programmerad när man är för mycket i Stockholm. - Det är bara mänskligt. - Magda är väl den reporter jag sett mest i hjälmar, burkor och skottsäkra västar och med livvakter. (det hade jag också haft på arabernas hemmaplan). Om Magda skulle besöka Malmö så skulle hon se att försäljningen av västar, galler, staket, övervakningskameror och pansardörrar går som smör i solsken. Hela kvarter på Möllan håller på med att sätta upp 2 meter höga galler just nu. galler överallt.
Skratta inte åt publiken.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-02-29 kl. 12:31.
Citera
2020-02-29, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Säga vad man vill om henvänstern, men jag måste ge dem att de är extremt, verkligen extremt, skickliga på en sak: Att föra bort debatten från sakfrågan. Där är de elit. Bäst. Det fungerar varje gång. Även denna gång.

Nu handlar allt om Lamottes skyddsväst.

Fokuset på Kronogården och det besinningslösa beteendet bland deras kriminella innevånare är som bortblåst. Det fokuset finns inte längre. Borta. Nu handlar det om Lamottes skyddsväst, ingenting annat.

Vilken lättnad för henvänstern, politikerna och våra värdelösa s.k "journalister".

Nu kan vi låtsas som om problemen inte existerar ett litet tag till. Grattis Sverige!

Och dumhögern går på den lätta som vanligt.

Henvänstern måste ALLTID bemötas med: "Hade du något att tillägga i själva sakfrågan?"

Det är då henvänstern förlorar.

Nu vinner de. Hela tiden.

Varför är folk så jävla lättlurade?

Jag tror att det har lite att göra med att vi ännu inte har adapterat till detta sättet att kommunicera. Detta är fortfarande väldigt nytt, att människor kan skrika ut sina åsikter och känslor, ögonblickligen, utan eftertanke och utan konsekvenser. Det är möjligt att radikal-vänstern än så länge dominerar detta ”triggerspel”. Det är nödvändigt för dem, eftersom det är mycket svårt argumentera för deras ståndpunkter på ett vettigt sätt. De, verkar även ha mer tid för detta spelet. Undrar hur det kommer sig...?
Citera
2020-02-29, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ang skyddsvästen så är det något bara eliten får bära. Inga andra. Jag vet att paranoida krönikörer/södermalmare installerat pansarglas och har "escape-rooms" eftersom La Familia Bonniers skrivit om nazister. - Hela Bonniers och SVT/SR är belägrade fort "mot nazismen". VI i eliten får vara rädda med DU får inte vara rädd. - Narcissism.

Magda Gad som jag har enormt stor respekt för och alltid undrat varför hon horar åt Bonniers-klanen i deras lilla kungarike Sverige på den östra sidan av den skandinaviska halvön. Då Magda har internationell potensial om hon började rapportera på engelska och är intelligent. Hon vågar tänka själv och skriver skitbra. - (snygg med). - Hon var med DN-skadat och pekade finger på Lamotte ang västen. - Det är lätt att svepas med. Att bli programmerad när man är för mycket i Stockholm. - Det är bara mänskligt. - Magda är väl den reporter jag sett mest i hjälmar, burkor och skottsäkra västar och med livvakter. (det hade jag också haft på arabernas hemmaplan). Om Magda skulle besöka Malmö så skulle hon se att försäljningen av västar, galler, staket, övervakningskameror och pansardörrar går som smör i solsken. Hela kvarter på Möllan håller på med att sätta upp 2 meter höga galler just nu. galler överallt.
Skratta inte åt publiken.

Även Fredrik Reinfeldt har låtit installera ett ”panic room” i sin nya bostad.
Citera
2020-02-29, 13:23
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så offerkoftan blev en offerväst istället. Varför bars den inte under kläderna? Fick han mer swish för att bära skyddsväst i
debattprogrammet i SVT?

Han hade den väl under jackan, och valde att inte ta av västen när han skulle in till studion, vilket är korrekt om han har den hotbilden han har.
Citera
2020-02-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så offerkoftan blev en offerväst istället. Varför bars den inte under kläderna? Fick han mer swish för att bära skyddsväst i
debattprogrammet i SVT? Nåja Kinnunen var på torget med team från Samnytt och stöttade sin avlönade nickedocka.
Lamotte har lyckats styra debatten. Nu fick han allt att handla om honom. Igen. Istället för sakfrågan. Media går på det varje gång och vänstern och den normala borgerligheten blir lurade ännu en gång. Att Lamotte ses som en tönt bekommer honom inte. Han tjänade mer på en kväll än vad vissa av hans anhängare tjänar på ett halvår.
Citera
2020-02-29, 16:16
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Lamotte har lyckats styra debatten. Nu fick han allt att handla om honom. Igen. Istället för sakfrågan. Media går på det varje gång och vänstern och den normala borgerligheten blir lurade ännu en gång. Att Lamotte ses som en tönt bekommer honom inte. Han tjänade mer på en kväll än vad vissa av hans anhängare tjänar på ett halvår.

Iom detta framträdande med skyddsvästen, skulle jag säga att det är nu han förlorat den lilla styrning han hade, och han blev plötsligt väldigt genomskinlig.
Hans tafatta och pinade arbetssätt kommer aldrig någonsin slå igenom på vare sig den ena eller andra sidan av det segregerade Sverige.
En seriös journalist tar aldrig på sig en offerkofta, särskilt inte i återkommande uppvisning.

Att han själv står och pratar om en grad av hotbild är mycket oseriöst eftersom det är klart fabulerande. Den enda som konkret kan uttala sig om en hotbild är egentligen polisen.

Lamotte är inget annat än ett tillfälligt fenomen av tönteri med storebrorskomplex & en dåligt kamouflerad agenda att provocera.
Citera
2020-02-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Vad pratar du om? Har du hallunicationer? Seriöst - vad har jag skrivit som får dig att skriva så vansinnigt?

Såhär är det varje gång man pratar med sd-idioter. Man blir kallad vänster och allt möjligt. Som om alla som inte är idiotrasister är vänster. I typ två decennier har jag frågat er varför ni gör så och vad ni tror er vinna på det... ingen som ens försökt förklara.

Det hela är väldigt enkelt. Tycker du att samhället är bättre nu än tidigare? Du kanske gillar när det smäller lite spännande i närområdet, skjuts med automatvapen, eller när sonen blir rånad på stan. Vissa personer tycker om masochism och självförnedring. Du kanske är en sådan? I annat fall är ditt beteende och förställnignsvärld svårförklarlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in