2020-03-02, 00:19
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Var kan man följa ASX?
här t.ex.
https://www.marketindex.com.au/asx100

öppnade på minus, men ingen djupdykning utan som mest runt 2%, den ligger och trevar där nu.
inte helt omöjligt att humöret gradvis blir bättre.
Citera
2020-03-02, 00:32
Medlem
JustZlatans avatar
US index futures nere på 2,5%. Detta kan bli en röd dag.
Citera
2020-03-02, 00:43
Medlem
Talespins avatar
Om man ska tro på alla experter så lär det nog vara blodrött i minst en vecka till.
Citera
2020-03-02, 01:00
Medlem
JustinTrudeaus avatar
https://www.cnbc.com/2020/03/01/awaiting-us-stock-futures-open-at-6-pm-after-wall-streets-worst-week-since-2008.html

Ser inte bra ut. Helvete också. Även fast man är 40% likvid kommer detta göra ont. Vad är oddsen att Avanza USA fonden lärt sig hedgea?
Citera
2020-03-02, 01:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Om man ska tro på alla experter så lär det nog vara blodrött i minst en vecka till.

Jag trodde också på fortsatt nedgång men "experter" har ofta fel så nu bör jag jag tvivla.
Citera
2020-03-02, 02:47
Medlem
Här kommer en fråga från en som inte kan mycket om det här med finanser till alla er som kan betydligt mer...

Månadssparar hos Avanza. Har inte valt fonderna själv utan använde någon slags generator som gjorde jobbet åt mig. Har bara hållit på i några månader och i nuläget har jag 30 000 på kontot. Nu undrar jag alltså... Ska jag sälja rubbet inatt? Hälften? Eller låta allt vara som det är och fortsätta sätta in samma belopp som tidigare i slutet av varje månad?
Citera
2020-03-02, 03:01
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Här kommer en fråga från en som inte kan mycket om det här med finanser till alla er som kan betydligt mer...

Månadssparar hos Avanza. Har inte valt fonderna själv utan använde någon slags generator som gjorde jobbet åt mig. Har bara hållit på i några månader och i nuläget har jag 30 000 på kontot. Nu undrar jag alltså... Ska jag sälja rubbet inatt? Hälften? Eller låta allt vara som det är och fortsätta sätta in samma belopp som tidigare i slutet av varje månad?

Deras autospar är inte det bästa så det skulle jag byta men inte pga oron nu utan därför att du förmodligen fått en del saker du inte vill ha. Kanske räntebärande papper. Visserligen vill jag minnas att Avanzas autospar var klart mindre dåligt än nordnets variant men jag skulle föredra Avanza Global eller Avanza USA istället.

Men däremot skulle jag inte rekommendera att sälja av fonder pga börsnedgång även om det mycket väl kan gå ned mer. Du kan inte hålla på och tajma marknaden med fonder eftersom det tar alldeles för lång tid och dessutom är du knappast bättre än marknaden på att avgöra när det är läge för köp och sälj.
Citera
2020-03-02, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Veckan som kommer blir det grönt! En rekyl upp på minst 4%.
Ja det var en djup och välgjord analys... du måste va miljardär med din fingertoppskänsla när det kommer till investeringar.
Citera
2020-03-02, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
US index futures nere på 2,5%. Detta kan bli en röd dag.
Nyss vad det grön vecka och +4% 🙄
Citera
2020-03-02, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera

Det bästa är att bara månadsspara om du har långt till pension eller när du nu skall använda pengarna.

Du kommer att handla för ett medelvärde av vad börsen stått i.

Idag går det upp...
Citera
2020-03-02, 09:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Ja det var en djup och välgjord analys... du måste va miljardär med din fingertoppskänsla när det kommer till investeringar.

Jag hade rätt! Redan +2%!
Citera
2020-03-02, 09:44
Medlem
Är rean redan över?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in