2020-03-01, 23:18
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
HAHA Norkorea gör ett så jävla mycket bättre jobb i att informera allmänheten om viruset.

https://youtu.be/iZA-H63ScfY

Pinsamt Sverige.

Förvånansvärt bra för att vara Nordkorea.
Citera
2020-03-01, 23:19
Medlem
Folkhälsomyndigheten försöker göra allt för att mörka och hålla igång samhällsapparaten så länge det bara går. När de säger att viruset inte smittar nämnvärt i kollektivtrafiken och WHO säger: ”Maintain social distancing
Maintain at least 1 metre (3 feet) distance between yourself and anyone who is coughing or sneezing.”

Blir lite motsägelsefullt från Folkhälsomyndighetens sida..
Citera
2020-03-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Tycket att utvecklingen har stått ganska still idag. Det sprids inte lika snabbt längre!

känns som det stabilseras lite? Eller har jag fel?

Lugnet före stormen är jag rädd.
Folk kom hem igår/idag från sportloven.
Vi kan nog räkna med minst 20 nya fall inom några dagar. Hoppas bara att alla sätter sig i karantän och inte går till doktorn eller sätter sig på akuten. Ring 1177.
Citera
2020-03-01, 23:20
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Varför detta enorma hat mot Tegnell? Vad har han gjort rörande Corona som fått dig att tappa besinningen på det här snorkiga och pinsamma sättet?

Statsepidemiolog Anders Tegnell på folkhälsomyndigheten har vad jag kunnat se informerat förnuftigt om coronaviruset. Att han talat om låg risk för smittspridning trots ökningen av nya coronafall stämmer.

Jag hatar honom för att han inte gjort någonting för att hindra import av smitta.

Dessutom är jag inte snorkig utan bara uppriktig och rättfram.

Mannen måste bort för att han egenhändigt kommer dra ned Sverige i undergången, han experimenterar med egna ”geniala” metoder som han tror är sanna. Du måste ge det 24 dagar innan hans teorier om låg smittspridning. Den vanligaste uppfattningen är att Covid19 är ovanligt smittsamt.
Citera
2020-03-01, 23:21
Medlem
messiasibids avatar
Detta kanske har redan tagits upp men såg detta nu:

NEW: Armenia closes schools across the country for 1 week to prevent the spread of coronavirus; the country reported its 1st case earlier today - ARKA
Citera
2020-03-01, 23:22
Medlem
Kan personalen på Arlanda strejka och vägra ta emot flygplan från vissa destinationer?
Citera
Medlem
Citat:
HAHA Norkorea gör ett så jävla mycket bättre jobb i att informera allmänheten om viruset.

Pinsamt Sverige.

Hahaha, altså, jeg så en sånn "what North-Korea reports in their news about the coronavirus" på YouTube for noen dager siden, og det var sånn her:

Pure facts, pure facts, pure facts. Ingen skremmselspropeganda. Det var bare "hvit-propaganda" faktisk. Ganske interessant å se faktisk.

Men den forskjellen er jo at Nord-Koreas medier er statseid, alle tv-kanaler er statseide, så de prøver ikke tjene penger. I andre land så prøver jo alle tv-kanalaer å tjene cash ved å dra inn mest mulig seere
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Lugnet före stormen är jag rädd.
Folk kom hem igår/idag från sportloven.
Vi kan nog räkna med minst 20 nya fall inom några dagar. Hoppas bara att alla sätter sig i karantän och inte går till doktorn eller sätter sig på akuten. Ring 1177.

Om dem inte har symtom Ring 13113, man ska inte ringa 1177 då.
Källa:https://www.regionorebrolan.se/sv/Om-regionorebrolan/Press/Nyheter/Nyheter-2020/Folkhalsomyndigheten-far-manga-fragor-om-den-nya-sjukdomen-covid-19-Nu-kan-den-som-vill-stalla-frago r-om-covid-19-ringa-det-nationella-informationsnumret-113-13/
Senast redigerad av Smurfitkappa 2020-03-01 kl. 23:40.
Citera
2020-03-01, 23:23
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horby-kvinnan
Varför detta enorma hat mot Tegnell? Vad har han gjort rörande Corona som fått dig att tappa besinningen på det här snorkiga och pinsamma sättet?

Statsepidemiolog Anders Tegnell på folkhälsomyndigheten har vad jag kunnat se informerat förnuftigt om coronaviruset. Att han talat om låg risk för smittspridning trots ökningen av nya coronafall stämmer.

Jag hatar honom för att han inte gjort någonting för att hindra import av smitta.

Dessutom är jag inte snorkig utan bara uppriktig och rättfram.

Mannen måste bort för att han egenhändigt kommer dra ned Sverige i undergången, han experimenterar med egna ”geniala” metoder som han tror är sanna. Du måste ge det 24 dagar innan hans teorier om låg smittspridning kan verifieras. Den vanligaste uppfattningen är att Covid19 är ovanligt smittsamt.
Citera
2020-03-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
Ring 13113, man ska inte ringa 1177.

Har de ändrat?
Citera
2020-03-01, 23:25
Medlem
Citat:
HAHA Nordkorea gör ett så jävla mycket bättre jobb i att informera allmänheten om viruset.

Pinsamt Sverige.

Ja man skäms över att vara svensk. Här får man ingen information alls. Antingen beror det på att politikerna tror att folk är för dumma för att fatta eller så är man rädda att folk skall få panik. I vilket fall är det uselt att man inte ens har informerat allmänheten när vi står inför kanske vår värsta prövning i modern tid. Vanliga svenskar skall inte ha en aning om vad det som händer, för det kan gynna högerextrema krafter.
Citera
2020-03-01, 23:26
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Såg ni hur Fredrik ljög om Trump utan att ens blinka och ingen sa emot honom? I kvällens agenda dvs. Skamlöst

Va fan tänker svenska politiker med, kokainnäsan?

Vi kan behöva amerikanska mediciner mm.
Och man ägnar heltid åt att förolämpa USAs president, som
verkar ha ett jävligt gott minne när det gäller påhopp.
Jävla galningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in