Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Läs på?
Jodå. Jag läser på. En hel del.
Jag ska på en mässa i Odense i tjänsten på tisdag där människor från hela Europa deltar. Många tusen. Den är såklart inte inställd.
Jag har lyssnat på radiosporten idag. Fotbollen från England var såklart inför fulla läktare.
Europa hanterar ca 30 000 flyg per dygn. Som om alla människor i dem screenas.
Det skriks här om förbud om plan från Iran och vår handlingsförlamning. Har resten av Europa gjort det? Har något enda land förbjudit det? Som om Sverige är det land med störst flygtrafik. Ha!
Så bra. Varför visste du då inte de saker jag radade upp? Inga kommentarer på det? Louvren stängd. Geneves motormässa inställd. Teknikmässor i Tyskland inställda. Paris halvmara inställd. Matcher i Italien inställda. Det är dit vi INTE vill komma. Därav, varför inte möjligen ha karantän för människor som kommer från Iran, Italien och SYdkorea? Vad är det stora problemet med det i din värld? Anser du att Volvo, Ericsson, SR/SVT, TV4 och snart sett alla större företag i Sverige infört den policyn felaktigt? Varför isf?
Såklart inte alla screenas, det görs ju av dem från Kina, Iran, Italien och Sydkorea. Tvivelaktig att det hjälper. Men att testa dem tycker jag låter tämligen rimligt. Eller?
Jag har inte sagt ett ord om förbud eller stängda gränser eller whatever. Det får du ta med de som vill ha det. Jag svarar inte för alla här.