2020-03-01, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Inte den gången vi talar om. Den här gången hade han smugit sig in och lagt ett värmeljus i hennes säng. Men funderar på om det verkligen var tänt. Kunde gått illa i så fall.

För min del slår jag ihop datorn nu. Skall tänka på SD där han ligger i sin cell, med väggfast brits, väggfast toa i stål utan lock.

Nattis...

Nån skrev i tråden:

- Hotat om våld
- Dödshotat Lena
- Hemfridsbrott (gått in i hennes hus och tänt ljus i hennes sovrum utan tillåelse då hon ej var hemma, tagit sig in på hennes tomt och fotograferat henne flera gånger in genom hennes fönster)
- Dödshotat hennes barn

EDIT: Såg nu Beh.ass svar till dig
Citera
2020-03-01, 22:47
Medlem
allegragellers avatar
Vad tusan är det Jerry boy raderar på toan i förhöret oktober 2018???

Samtalsavlyssning:

"…sen fick vi gå på toan, dom gick och hämta nyckeln. Sen det.. det var då jag radera allting.
ST: Ja juste.
JE: Det här kan .. det här kan ligga mig till last sen, det vet jag inte. Men jag,jag vet inte hur Telegram fungerar, syns det i min mobil att jag har raderat historiken, eller är det bara tom?
ST: Det är bara tomt.
JE: Jag kommer
bara säga till dom att ja, jag har raderat historiken hela tiden.
ST: Aah.
JE: Så jag har raderat i ... Ipaden och datorn nyss, och ... men kan dom plocka upp, via nån cloud eller sådär? ST: Inte via nån cloud, det finns .. det finns…"

Ur: B2705-18 Aktbilaga 154 Avlyssning SD HD.pdf
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Det som lugnar mig gällande presumtiva framtida gärningar är att SD kommer vara medveten om att han har ögonen på sig på ett helt nytt sätt vilket förhoppningsvis kommer kunna stoppa hans impulser att skada någon mer om han nu skulle bli frisläppt.

Men vem vet å andra sidan hur den mannen tänker. Hoppas innerligt att han blir fälld.

Att Lena anmält honom 2 ggr tidigare innan mordet, hindrade honom inte från mord. Jag tror tvärtom, varje gång han slipper undan tror han att det går bra att köra sitt eget race och komma undan. Frias han kommer den självuppfattningen och känslan förstärkas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var det inte utanför huset han hade tänt ett ljus?

Han lämnade en ljuslykta i flätad rotting eller liknande material på LW:s ytterdörrhandtag. Därtill en lapp med texten "Jag älskar dig". LW tog foto på det och det finns någonstans i utredningen.
LW var på väg hem med en man och hon fick se lampan med en lapp men hann ta bort lappen innan mannen hann se vad det stod på den. Det hade varit pinsamt annars.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nä, men serialstalker. Han smög omkring i LWs trädgård och fotade. Regelbundet om jag förstått rätt. Efter att en väninna varit hos HD så skrev SD till denna väninna, sekunden efter hon klev utanför HDs hem, att HD var superglad över besöket. Hur f*n kunde han veta det? Han är en riktigt otäck man. Undrar hur många människor han har haft koll på i smyg?

Jamen, faktiskt.

Det var det mannen till beteendevetaren upplevde att han (nu minns jag inte exakt) var ute efter honom på ett utstuderat sätt och därefter började han även försöka via KJ:

Aktbil 150, sid 457:

"Stefan har sökt sig till Katarina och varit
inställsam då han märkt att Lennart varit kallt och tagit avstånd från honom. Det är som att
Stefan "testar" personer i sin omgivning för att se hur de reagerar, hur långt han kan gå och
var personens gräns går. Så har han agerat i kontakten med Lennart. Lennart har kunnat
hantera det men andra personer har reagerat på Stefans beteende och undrat varför Stefan
"testar" Lennart. Det har blivit likt en maktkamp mellan Stefan och Lennart som kommit till
uttryck att Stefan demonstrativt loggat Lennart cacher på ett annat sätt än vad man vanligtvis
gör. Det har ibland blivit obehagliga situationer då Stefan sökt upp Lennart och sökt
diskussion. Lennart upplever Stefan som obehaglig och har uttryckt att om det skulle hända
Stefan något så skulle Lennart vara den nästa personen han skulle rikta sig mot, "hans nästa
offer". Stefan, som tidigare sökt kontakt med paret Johansson via Lennart, söker sig efter
Lenas död direkt till Katarina. Hon upplever honom som manipulativ i sitt kontaktsökande.
"

Det kan liknas vid stalkingbeteende.
Fett obehagligt.

Tycker nu att @letsdoits analyser är ruskigt träffsäkra.
Inte ett dugg övertolkade. Så ruggigt är det så att det är som en dålig thriller. Men allt är sant.
Citera
2020-03-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yuck, låter inte alls trevligt, undrar hur det ser ut med könssjukdomar i sällskapet, borde florera en hel del där tycker jag, vad fan är det för fel med kondom.

Det kan ju finnas en möjlighet att besudlingar finns kvar trots tvätt? Snygga tjejtrosor tål inte alltid mer än 40 gr fintvätt, eller?
Citera
2020-03-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det kan ju finnas en möjlighet att besudlingar finns kvar trots tvätt? Snygga tjejtrosor tål inte alltid mer än 40 gr fintvätt, eller?
Jag menar, det kan ju bli DNA från åtskilliga med tiden.
Citera
2020-03-01, 22:50
Medlem
Citat:
Ja, vad ville han säga med detta värmeljus? Jag fattade aldrig det?

För mig är det solklart vad han vill säga: Den dagen jag dödar dig (eller din son) så kommer jag inte åka fast, för jag VET hur man begår ett brott utan att lämna spår efter sig. Aka: ”de har ingenting på mig”.
Citera
2020-03-01, 22:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det lär vara gjort men åtalet är riktat mot SD. Så om det inte direkt berör den situationen så tillhör det nog slasken. Gissar att det var därför åklagaren bad försvaret att gå igenom det materialet.

Aktbilaga 146 sid 147. Förhör K*istin J*akobsson. (Fd kollega till LW )

Stefan har berättat för Lena om intima saker om sin fru, att
hon ska ha smärta i underlivet och inte kan ligga med sin man. Lena har berättat detta för
Hanna samt att hon har legat i deras hus, i hennes lakan, ja allt.

Vidhåller du att LW berättade för HD för att hon ville vara ärlig och rakryggad?

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
För att hon till slut ville vara ärlig och rakryggad till skillnad från SD som hela tiden ljugit och förnekat.

Fan vad du har försökt vilseleda tråden med falsarier om hur LW var

Du behöver inte svara.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-01 kl. 22:55.
Citera
2020-03-01, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad tusan är det Jerry boy raderar på toan i förhöret oktober 2018???

Samtalsavlyssning:

"…sen fick vi gå på toan, dom gick och hämta nyckeln. Sen det.. det var då jag radera allting.
ST: Ja juste.
JE: Det här kan .. det här kan ligga mig till last sen, det vet jag inte. Men jag,jag vet inte hur Telegram fungerar, syns det i min mobil att jag har raderat historiken, eller är det bara tom?
ST: Det är bara tomt.
JE: Jag kommer
bara säga till dom att ja, jag har raderat historiken hela tiden.
ST: Aah.
JE: Så jag har raderat i ... Ipaden och datorn nyss, och ... men kan dom plocka upp, via nån cloud eller sådär? ST: Inte via nån cloud, det finns .. det finns…"

Ur: B2705-18 Aktbilaga 154 Avlyssning SD HD.pdf
Han raderade en hel telegramkonversation mellan honom själv och SD. Vilket upptäcktes ganska omgående och det blev INTE kul för JG.
Citera
2020-03-01, 22:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ja, vad ville han säga med detta värmeljus? Jag fattade aldrig det?

Tände han det verkligen?
Men jag tolkade det som att det var en varning.
Samtidigt är ett ljus något som man tänder när man vill ha mysigt/intimt.

Så dubbelheten där...
Citera
2020-03-01, 22:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
He he… det skrev jag kl 20.42 när jag pudlade :-)

Jag vet, har hinner inte läsa alla inlägg. Och inte allt i FUP, snyft..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in