2020-03-01, 18:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Har för mig att jag läste här i tråden för några dagar sedan att även SD fått ta del av den?
Det advokaterna får ta del av får man väl anta att SD också får ta del av.
Citera
2020-03-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Här är en som han försökte med:
(Aktbilaga 145)
FB mess 2018-05-15 Från Stef*n D*vidsson Till T*ss P*ttersson (*=a,e)
Du, jag ska sluta skriva övertydliga och grova inviter till dig. Du är bra. Jag gillar dig. Vil ha dig som kompis.

Så hur många andra har han varit otrogen med, eller försökt med?
Ett av tecknen för en psykopat är sexuell promiskuitet.
Källa: https://www.expressen.se/halsoliv/psykologi/20-tecken-pa-att-du-kanner-en-psykopat/

Den här "Mandy" som JG och SD har gemensamt vad är det täckmantel för? Porrsida? Darknet?
Citera
2020-03-01, 18:14
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Ärligt talat alltså, vem skulle tro på att HD känt sig förföljd av LW när hon själv, fullt frivilligt, valde att köpa en lägenhet alldeles bredvid. Alltså självmant flytta till en plats inom synhåll från förföljaren. Föga trovärdigt. Vem förföljer vem, egentligen?
Ja, det är inte svårt att se vem som vill kontrollera vem.
Men HD är en nästan lika bra mästerlögnare som SD, eller kanske bättre.
Citera
2020-03-01, 18:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Oavsett försvars skador är det högst sannolikt att djur kommit i kontakt med offret då hon legat där i FYRA dagar...

Eller hur tänker du?

Just för att antingen styrka eller avvisa eventuella tveksamheter, så borde djurhåret analyseras närmare. (Jämför mordet på He*en Ni*sson i Hörby där 6 hundhår hittades på kroppen, och dessa hundhår visade sig sedermera tillhöra hunden till U*f O*sson, mannen som begått mordet).
Citera
2020-03-01, 18:18
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, i en trosa ar det spermarester från minst två män....

I en undersökt besudling (på bakstycket) påvisades sperma, Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att del av DNA:t kommer från D*vidsson ( Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten talar starkt för att del av DNA:t kommer från H*lmqvist (Grad+ 3), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.

I en annan test på en trosa var det från "flera olika" personer (LW oräknad):

I en undersökt besudling (i grenpartiet) påvisades spenna. Analysen visar en blandning av DNA från flera personer. Resultatet kan på grund av dess komplexitet inte utvärderas för jämförelse mot person.

Yuck, låter inte alls trevligt, undrar hur det ser ut med könssjukdomar i sällskapet, borde florera en hel del där tycker jag, vad fan är det för fel med kondom.
Citera
2020-03-01, 18:19
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag får leta upp det igen bland alla tusentals sidor. Han måste ju ha fått frågan om detta?

Sitter just nu och läser om LWs bil, att den såldes och att det fanns väskor i denna. Vet du hur länge LWs hus var avspärrat?

Har börjat rota i gamla trådinlägg men inte hittat exakta datum gällande avspärrningen ännu. Det verkar som att utredarna först spärrade av bostaden och därefter utökade avspärrningen något men jag är inte säker. Luskar vidare efter en hink kaffe. Vad gäller FUP är jag nog den sämst pålästa av alla hittills
Citera
2020-03-01, 18:20
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Intressant, kan du skriva ut namnet eller delar av namnet med stjärnor?
Länk: B2705-18
ref: B2705-18 Aktbilaga 147 Förhör SD.pdf
Sida: 755.
Citera
2020-03-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack, Mirandamirage.
Du är knivskarp och objektiv i dina analyser.
Så många, var för sig, svårförklariga och tokiga händelser får plötsligt mening i verkliga människors liv.

Du borde ta lärdom av dennes sätt att förmedla sina teorier, denna utklassar dina övergrepp med mil lilla EFTF.

Men det är fortfarande en teori bland andra som denne förmedlar,intressant och nyanserad. Lär av det.
Citera
2020-03-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Just för att antingen styrka eller avvisa eventuella tveksamheter, så borde djurhåret analyseras närmare. (Jämför mordet på He*en Ni*sson i Hörby där 6 hundhår hittades på kroppen, och dessa hundhår visade sig sedermera tillhöra hunden till U*f O*sson, mannen som begått mordet).

Har läst, och det är uppenbart att Hs mor Birgitta är som H, hon vill sticka huvudet i sanden. Vill inte veta, höra, tänka eller förstå. Skygglapparna är hela tiden på. B vet inte heller, eller känner till varför H var deprimerad och sjukskriven under flera år. Hon och hennes man har inget negativt att säga om Stefan. De tänker inte ta avstånd. För dem är Stefan samma Stefan, och de tycks uppskatta svärsonen om möjligt mer än sin egen dotter?
Citera
2020-03-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har du inte missuppfattat lite?
Totalt hittade de nio trosor med sperma från 3 olika män.
Jag tror inte det stod att det var tre olika i samma trosa.

Det var sädesvätska från två olika i ett par av trosorna. I de andra trosorna från tvättkorgen återfanns sädesvätska från en tredje person. Så totalt tre olika män.

Edit: Frågan var redan besvarad ser jag nu.
Senast redigerad av Beh.ass. 2020-03-01 kl. 18:25. Anledning: se edit
Citera
2020-03-01, 18:29
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Bland det första GM tog sig för var att beröva LW synen, misstänker jag

Intressant, kan du utveckla hur du tänker?
Citera
2020-03-01, 18:31
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Det var då självaste... Jag kommenterade ditt argument som landade i att håret kom ifrån ett husdjur. Jag svarade med: Det är högst sannolikt det kommer från ett "vilt" djur, speciellt med tanke på att BO exponerats utomhus i FYRA dagar PUNKT

Citat GilGrissom82 :Om LW's händer påvisat tecken av försvar mot sin attackerare är det aningen märkligt att hon skulle ha djurhår från ett vilt djur i sin hand. Det kommer i så fall mer troligt från ett husdjur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in