2020-03-01, 22:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Det är helt omöjligt att hänga med.
Så jag KRÄVER rt!
Och den som inte lyder, får inte smaka mina bullar.
Skojar, jag har inte bakat några bullar...
Jag har ögnat igenom stora delar av FUPen, hade i helgen tänkt läsa hela. Det sket sig, men man hittar ändå fortfarande ögonbrynshöjande saker hela tiden.

Ja, vad fasiken!
Tänk om alla bara kunde sluta skriva!
Jag tappar KONTROLLEN!

Det är så sant, man kan inte läsa en sida utan att man höjer på ögonbrynen.

Hittade iaf djurhåret i FUP:

Aktbil 160, sid 61:

"5702/23383-18/S071 --------- Hårstrå, mörkt. I vänster hand, Lena Wesström

DNA -------------------------------- I materialet iakttogs ett djurhår samt fem hårstrån, men dessa är
-------------------------------------- inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik.
"
Citera
2020-03-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vad fasiken!
Tänk om alla bara kunde sluta skriva!
Jag tappar KONTROLLEN!

Det är så sant, man kan inte läsa en sida utan att man höjer på ögonbrynen.

Hittade iaf djurhåret i FUP:

Aktbil 160, sid 61:

"5702/23383-18/S071 --------- Hårstrå, mörkt. I vänster hand, Lena Wesström

DNA -------------------------------- I materialet iakttogs ett djurhår samt fem hårstrån, men dessa är
-------------------------------------- inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik.
"
He he… det skrev jag kl 20.42 när jag pudlade :-)
Citera
2020-03-01, 22:33
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Just det. Och DET var inte vanligt. Sov gott - så obehagligt när han visste var hon fanns. Normalt hade han skrivit "nattis". Inte sov gott. Det sket han fullständigt i. Det är alldeles för mjukt uttryck för att vara SD. En timme efter han dödade henne. Fy för den lede.
Precis, han brukade annars säga "nattis". Nu brydde han sig inte.
Morgonen därpå, den 15/5, stötte han ihop med en bekant vid namn H*l*na Å*tröm. Hon skriver ett meddelande kl 07.00, ursäktar sig ifall hon såg skärrad ut när de stötte ihop på morgonen och hänvisar till sin skadade arm.

SD: - Såg inte så bra. Solen nästan rakt i ansiktet. Vilken tur att det gick bra.
Min plan var inte att skada..

HÅ: - Självklart inte, Stefan.
Citera
2020-03-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ja, vad ville han säga med detta värmeljus? Jag fattade aldrig det?

Som jag uppfattade det, så var det något som skulle uppfattas som gulligt eller romantiskt samtidigt som det var lite lurigt. Minns inte exakta ordet som nämndes. Vad som är gulligt med olaga intrång och riskera en mordbrand, det vet jag inte...

Tycker bilden på honom när han står utanför LW's hus på kvällen och spionerar är så jäkla läskig.
Fy farao...
Citera
2020-03-01, 22:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Och varför säger SD att han INTE installerade det åt henne medan HD uppger att SD var den som installerade det? Han garderar sig med att säga att de kommer hitta fingeravtryck på det eftersom han hållit i låset...

Installerade kodlåset gjorde väl LW själv enligt SD
Citera
2020-03-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Som jag uppfattade det, så var det något som skulle uppfattas som gulligt eller romantiskt samtidigt som det var lite lurigt. Minns inte exakta ordet som nämndes. Vad som är gulligt med olaga intrång och riskera en mordbrand, det vet jag inte...

Tycker bilden på honom när han står utanför LW's hus på kvällen och spionerar är så jäkla läskig.
Fy farao...
Oj, var ljustet tänt? I sängen?
Citera
2020-03-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Installerade kodlåset gjorde väl LW själv enligt SD

Jo, men HD säger i förhör att SD gjorde det..
Citera
2020-03-01, 22:38
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Var det inte utanför huset han hade tänt ett ljus?
Citera
2020-03-01, 22:39
Medlem
Citat:

Det vågar jag inte uttala mig om. Mitt minne kan svikta, men vet att jag funderat över det och hur fan han tänkte...
Citera
2020-03-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var det inte utanför huset han hade tänt ett ljus?
Inte den gången vi talar om. Den här gången hade han smugit sig in och lagt ett värmeljus i hennes säng. Men funderar på om det verkligen var tänt. Kunde gått illa i så fall.

För min del slår jag ihop datorn nu. Skall tänka på SD där han ligger i sin cell, med väggfast brits, väggfast toa i stål utan lock.

Nattis...
Citera
2020-03-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tyckte förut, i början av tråden, att flera som spekulerade om hans farlighet överdrev mycket. Jag trodde inte alls på det.

Knappt att jag trodde att någon annan var i riskzonen, enbart L*ena.

Nu efter att ha läst flera personers vittnesmål, ser jag på saken helt annorlunda.

Jag misstänker inte honom för att vara någon slags serialkiller.

Men jag hör att han ganska öppet kan prata om att ungefär ta bort människor, som t ex ett barn som inte utvecklas som det ska. Att människor känner sig hotade av SD för att han även beter sig på ett utstuderat sätt mot någon som ser igenom honom eller ställer sig upp mot honom på ett sätt som påminner om det sätt han har haft mot L*ena (lite stalking- aktigt beteende) är mycket obehagligt som jag ser det.

Jag blir också oroad över hur det ska bli om SD blir friad. Det finns all anledning att alla som har något att berätta öppnar munnen nu.

Jag är alltför okunnig i de här bitarna, utan går mest på min egen livserfarenhet, min magkänsla, det jag tidigare läst om psykopati och lyssnar på några av er i tråden som har mycket intressanta analyser och teser om det psykologiska samspelet mellan de tre-fyra olika aktörerna. Jag kanske inte håller med om allt, men många bitar faller på plats allteftersom.

För mig är ännu HD och JG ganska obegripliga, liksom även LWs besatthet av SD.

Kanske blir det lite som att jag vill förstå på ett plan som är omöjligt. Kanske är det som min son som inte kan acceptera att när han ska räkna matte på högre nivå, får man ibland acceptera att det är den formeln man använder. Att man inte alltid kan kräva av sig själv att man ska förstå det på djupet.
Jag tyckte att Netherworlds, Reviews analyser och länkar har hjälpt mig mycket.

Men helt klart börjar en mycket, mycket farlig person framstå.

Om han frias, kommer han då att flytta?

Nej, jag tror inte det.Han frågar någo om de tycker att han ska låta bli att komma på ett event efter mordet. Och de svarar att det är ju ganska känsligt läga, att det kanske han inte borde, men att det är öppet för alla. Han svarar att han kommer. Ändå. Fast han säger att han inte vill ställa till obehag.

Så blir det nog, och HD kommer nog att flytta tillbaka till honom om det inte händer något annat (att hon åter kommer under luppen).

Men resten av hans liv kommer nog inte att vara som det brukar. Och det kan ställa allt på sin kant. SD vill inte tappa masken. Det är sådant som kan göra honom farlig.

Frågan är hur det blir med barnen? Efter alla saker som kommit fram om honom?

Det som lugnar mig gällande presumtiva framtida gärningar är att SD kommer vara medveten om att han har ögonen på sig på ett helt nytt sätt vilket förhoppningsvis kommer kunna stoppa hans impulser att skada någon mer om han nu skulle bli frisläppt.

Men vem vet å andra sidan hur den mannen tänker. Hoppas innerligt att han blir fälld.
Citera
2020-03-01, 22:42
Medlem
Citat:
Inte den gången vi talar om. Den här gången hade han smugit sig in och lagt ett värmeljus i hennes säng. Men funderar på om det verkligen var tänt. Kunde gått illa i så fall.

Det var ett sånt där LED-ljus som påminner i form och storlek som ett vanligt värmeljus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in