2020-03-01, 22:12
Bannlyst
https://www.youtube.com/watch?v=cmIRMHzBZdU

Skrämmande, Förstår dock inte hur han får dödligheten till 0.1-1% ? Kan någon förklara det? För det stämmer ju ingen någonstans. Är ju mycket högre.

Sen att 30% kommer få viruset inom 1 år. Och att dödligheten kommer öka mycket utan sjukvård. Och 30% av sveriges 10 miljoner. Njae sjukvård för 3 miljoner blir svårt va?
Citera
2020-03-01, 22:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Om ni känner er stressade så kolla på detta inslag där Singapores hälsominister har en föredragning för parlamentet den 3 februari, dvs för nästan en månad sedan. Han redovisar vilka åtgärder som redan vidtagits spola fram tills drygt sex minuter. Snacka om vuxna i rummet. Blir det för jävligt här så får man ta med sig tonåringarna och resa dit ett tag tills det lugnat sig här.

Glömde länken: https://www.channelnewsasia.com/news/parliament/videos/february/ministerial-statement-gan-kim-yong-on-singapore-s-response-as-12385552

Singapore har 5,6 miljoner invånare och 106 coronafall. Det verkar alltså som man lyckats sämre än Sverige.

Mitt förtroende för Sveriges smittskyddsmyndighet växer....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vad skall man säga till ens barn???? Att detta är som en Zombieinvasion? Att detta är jordens undergång??????
Att sjukdomar hör till livet och man för det mesta överlever? Att zombier inte finns? Att jorden inte går under förens solen ballar ur om några miljarder år (eller miljoner kanske, det är iaf jättejättelång tid). Barn förstår och tål mer än man tror och i detta fall rent av viruset bättre. Däremot kan förtroendet för vuxna få sig en törn när de ser en del springa runt som yra höns med ett kaffefilter på munnen och en kasse konservburkar.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfitkappa
0.2% risk att dö om jag får det i min ålder, ganska minimal.

500 bollar i en glasburk 499 svarta 1 vita snurra runt med handen plocka 1 boll. Om du får upp den vita så dör jag.

Du glömmer att viruset stannar kvar i kroppen och att hos många blossar det upp igen.. Dessutom kan det bli bestående skador på lungor, hjärta tex.
Citera
2020-03-01, 22:14
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har inte »gapat« överhuvudtaget. Jag har fört in kontraster till domedagsprofetior och understrukit att argument i stil med dina (som klagar som fan på något när du inte ens har en aning om vad du klagar på) inte är annat än meningslöst »pladder«.

Sedan kan jag ju upplysa dig om att ingenting i denna tråd har någon som helst betydelse för vad som sker eller vad som bör göras eller inte göras. Det är en jävla massa ord som bara försvinner i tomma intet.

Du vill att jag ska stå vid en skampåle i händelse av att jag har fel men du är inte beredd till samma agerande.

Då är det bara ord som inte betyder någonting.
Senast redigerad av Sinnersten 2020-03-01 kl. 22:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Glömde skicka med länken på källan, där kan man se alla förväntade departures och arrivals
https://www.flightradar24.com/data/airports/ika/departures

Kommer Putin uppvisa lite dådkraft imorgon?

Citat:
13:30 SU513 Moscow (SVO) Aeroflot 320
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Som redan nämnts ett antal gånger i tråden de senaste dagarna så har det redan konstaterats att viruset i Italien skiljer sig ifrån det i Wuhan, det har alltså muterat.

Ja men det tror jag ju också, men jag har endnu inte sett något bevis på det så därför vil jag inte påstå at det är så.

Post jättegärna ett link till den info, på förhand tack
Citera
2020-03-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Nej jag är seriös. Mitt barn kom till mig och var orolig och jag ville inte ljuga. Jag menar jag kanske blir sjuk skall jag ljuga åt honom????

Att bli sjuk är en sak, att påstå att jättemånga människor kommer dö och jämföra med zombieapokalyps är en annan.

Som sagt så blir jättemånga sjuka av förkylning också. Och dödligheten är <2%, troligtvis närmare en vanlig influensa just nu.

Enda anledningen till att jag bryr mig är dels för att jag tillhör riskkategorin, dels vill hålla koll på samhällets reaktion för att se hur det begränsar mig samt av intresse för ev mutation av viruset som ändrar riskbedömningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Det där ska man nog inte ta på alltför stort allvar. Har hört att de svetsade igen VISSA portar, för att lättare kunna kontrollera hur folk rör sig. Flera portar i samma hus kräver fler kontrollanter. Ser man till att bara en port används så blir det lättare. I allmänhet har man ju sett mycket mer panikartat material från Kina, men typ inget likvärdigt från Italien. Tror man ska ta lösryckta klipp utan kontext och bevis med en rejäl nypa salt. Det är så panik och rykten sprids, oftast helt i onödan.
Se Dokument Utifrån på SVT 2 nu, där får man se en hel del sjuka saker. Men den är väldigt dyster.

Det är denna:
https://www.svtplay.se/video/25762164/coronaviruset
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halpmeplz
50 min lang vid? Summary plz. Har ikke tid til å se hele

Uppmuntra dom inte ^^
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Singapore har 5,6 miljoner invånare och 106 coronafall. Det verkar alltså som man lyckats sämre än Sverige.

Mitt förtroende för Sveriges smittskyddsmyndighet växer....

In a ministerial statement, he warned of risks ahead and the need to "plan for the worst"

Det svenska myndigheter kanske borde göra
Citera
2020-03-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men det tror jag ju också, men jag har endnu inte sett något bevis på det så därför vil jag inte påstå at det är så.

Post jättegärna ett link till den info, på förhand tack

För tredje gången då: https://www.aftonbladet.se/a/4qJaz6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in