2020-03-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag har redan skrivit i tråden att jag skulle tycka att det skulle kännas meningsfullt att vara med och rädda liv på infektion.

Jag är 60+ så jag har ändå inte så lång tid kvar.

Känns bra att det finns folk med din attityd Det gör mig glad
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
https://www.youtube.com/watch?v=cmIRMHzBZdU

Skrämmande, Förstår dock inte hur han får dödligheten till 0.1-1% ? Kan någon förklara det? För det stämmer ju ingen någonstans. Är ju mycket högre.

Sen att 30% kommer få viruset inom 1 år. Och att dödligheten kommer öka mycket utan sjukvård. Och 30% av sveriges 10 miljoner. Njae sjukvård för 3 miljoner blir svårt va?

Just nu är dödligheten 7% på alla avklarade diagnosticerade fall. Beroende på om det tar längre tid att bli frisk eller att dö så kan procenten ändra sig.
Citera
Medlem
ünders avatar
ALLA, SLÅ PÅ TV2 NU!
Citera
2020-03-01, 22:17
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Viruset är inget domedagsvirus och det har jag sagt hela tiden. Men man måste behandla det med respekt för det är ändå ett virus som är farligt för de i riskgruppen. Regeringen måste agera tämligen omgående. Annars kommer många oskyldiga att dö.
Fortfarande kolla videolänken jag petade upp så kanske du förstår vilken kategori ab personer som drabbas hårdast, Under 50 klarar du dig jävligt bra utan att ens vara orolig om du inte har ngn sjukdom i botten!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Njae, finns inga garantier för det. Kom ihåg att den italienskas smittan är okontrollerad, alltså kan det finnas ett mörkertal vi inte har statistik för när det gäller ålder, allvarlighetsgrad etc. Det kinesiska urvalet var mycket större och få <60 dog även om det såklart förekom.

Mörkertalet i Italien gäller ju snarare de milda fallen. Unga som dör i influensa passerar inte obemärkt i ett land med bra sjukvård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det han säger är sanningen det ni köper är en annan sak!
Dags förstå siffrorna och det är de äldre drabbas hårdare än de yngre samt flertalet av de äldre han ngn sjukdom i grunden, Som yngre så har du bättre grund att klara av detta virus i större utsträckning än de äldre!
Dags förstå 99% av det som kommer på media har ett syfte skrämma och få oro hos befolkningen i världen och då är det den alternativa media varför jo dem har ett syfte jaga click bites på sina siter, Sett till vanlig media så är dem mer striktare i sin granskning dem dubbel kollar & trippelkollar FAKTA som kommer kring detta virus!
Så tillslut dags förstå detta virus är eg inte farligare än något annat som härjar runt och dem som går åt är äldre med sjukdomar redan i botten!
Läste du ens mitt inlägg? De siffrorna är bara en uträkning av vad vi vet just nu, det har ingenting med vad jag egentligen tycker att göra. Du kan själv börja med att vara lite källkritisk eller skall myndigheter tolka siffror åt dig också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Att bli sjuk är en sak, att påstå att jättemånga människor kommer dö och jämföra med zombieapokalyps är en annan.

Som sagt så blir jättemånga sjuka av förkylning också. Och dödligheten är <2%, troligtvis närmare en vanlig influensa just nu.

Enda anledningen till att jag bryr mig är dels för att jag tillhör riskkategorin, dels vill hålla koll på samhällets reaktion för att se hur det begränsar mig samt av intresse för ev mutation av viruset som ändrar riskbedömningen.
Men hur är det med att lungorna blir permanenta skadade och ens testiklar och immunförsvar
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Dokument utifrån på 2an nu är som en verklighetsbaserad skräckfilm
Citera
2020-03-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisett
Känns bra att det finns folk med din attityd Det gör mig glad
Kom ihåg att ångest och oro inte är bra för immunförsvaret.

Bättre att hålla humöret uppe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Se Dokument Utifrån på SVT 2 nu.

Mycket sjukt. Och dystert.

Jag såg den på förhand:
https://www.svtplay.se/video/25762164/coronaviruset

Ja jag har sett den. Men det är likadant där, mobilfilmer där de svetsar igen dörrar. Inget kontext, ingen förklaring från de som gör det. Förhastade slutsatser. Och sen några människor som får panik, vilket det väl alltid finns i pressade situationer? Finns lika mycket videos på folk som roar sig i karantän med att springa maraton runt sitt soffbord, eller göra annat tramsigt och upplyftande. Finns videos och bilder på läkare som låter sjuka ungar rita superhjältar på deras skydssutrustning och som applåderar sina patienter som lämnar sjukhuset friska. Vill man bara fokusera på elände så är det väl fritt fram, men känns jävligt onödigt.
Citera
Medlem
Vet ej om jag är efter med detta men Solna stad kommer inte att registrera olovlig frånvaro på elever som inte kommer till skolan p.g.a coronaviruset.

Citat:
Om man själv väljer att hålla sitt barn hemma med anledning av Coronaviruset kommer Solna stad i dagsläget inte att registrera olovlig frånvaro.

Källa: Meddelande
Citera
2020-03-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det vi ser nu är antagligen en feministisk pandemihantering. Eftersom många äldre män dör så gör man så lite som möjligt.

Det här måste gå åt helvete. Hur är något annat utfall möjligt?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in