2020-03-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yuck, låter inte alls trevligt, undrar hur det ser ut med könssjukdomar i sällskapet, borde florera en hel del där tycker jag, vad fan är det för fel med kondom.
Nej, det känns lite... vilt.

Herrar buksvågrar är, utan inbördes ordning:

H*lmkvist
Th*orén
D*vidsson
M*ts Larsson (?)Västerås, "Mattan"
J*mmi (Stockholm)
St*fan (Stockholm)
Jock*

De tre första hittades i trosorna.

Men som sagt - hon var singel och gör som hon vill. Hade det varit en herre som varit med sju damer så hade många tyckt att … "åh, vilken hingst". Tänk så olika det kan vara. Här i tråden kom fördomarna fram och det visar sig att den skillnad man gjorde på 70-talet stämmer fortfarande. Kvinnor är madrasser och herrar är hingstar.
Citera
2020-03-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Bättre betyg än det kan jag inte få av ett ödlehuvud , tack.

Du trampar fel i din analys om honom eftersom du bortser från att hans sociala handikapp hette LW.
Därmed sällar du dig till den enfaldiga skaran som inbillar sig förstå det hemska mordet genom att trixa bort LW ur ekvationen.

Svar nej, hon har sin del i det hela. Men när man lik dig lilla EFTF slaktar en annan person med öknamn, flåsar och ylar över alla hennes tillkortakommanden är man inte ens enfaldiga man är bra nära SD nivå.

Att håna en död trasig person är ovärdigt. Många här i tråden kan balansera, du är inte nära.

Lena hade sin del i det, men det krävs två om dance macabre, kanske i det hör fallet tre eller fler. Du hånar en och njuter av det.
Citera
2020-03-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Det var då självaste... Jag kommenterade ditt argument som landade i att håret kom ifrån ett husdjur. Jag svarade med: Det är högst sannolikt det kommer från ett "vilt" djur, speciellt med tanke på att BO exponerats utomhus i FYRA dagar PUNKT

Citat GilGrissom82 :Om LW's händer påvisat tecken av försvar mot sin attackerare är det aningen märkligt att hon skulle ha djurhår från ett vilt djur i sin hand. Det kommer i så fall mer troligt från ett husdjur.
Troligtvis från barnens kaniner. Kaninhår som fastnat på en av SDs tröjor eller liknande, och som hon fick på handen när de bråkade. Jag hoppas verkligen de har analyserat detta.
Citera
2020-03-01, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Rent teoretiskt finns ett tidsspann på 5 dagar som detta skulle kunna ha gjorts.

Ja, det stämmer ju. Hade varit iskallt av GM att återvända till BP. Inget kan nog uteslutas.
Citera
2020-03-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
TACK så mycket för att du har berättat sanningen
om LW i tråden, från första början.
Trots att de flesta inte har velat tro på vad du berättat.

Har du fattat än att "Stefan var inte den första gifta mannen hon går på."?

Tyvärr njuter trasiga själar av att dissekera andra.

Ska vi vara ärliga har du inte med all säkerhet rätt, du vet hörsägen osv. Men att se din reaktion visst på din nivå.
Citera
2020-03-01, 18:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SD "skiter i Lenas barn". Vem är förvånad? !

Ur FUB aktbilaga 150, förhör med geochachevän B*rnt P*rsson, sid 531.

B*rnt med sambo L*na H*dlund och Stefan stöter på varandra i samband med FTF-jakt.

"B*rnt frågade hur han mådde och Stefan sa att det var "sådär". L*na H*dlund frågade Stefan om han visste hur Lena dött, Stefan sa då "Lena fick ingen snabb död". B*rnt frågade hur fan Stefan visste det och fick då till svar, "hon fick en utdragen död". Stefan sa sedan att han inte fått några restriktioner från polisen och att han därför kunde berätta det. Bernt tolkade det som att Stefan fått uppgifterna i samband med förhör. Stefan sa också, "Lenas barn orkar jag inte ens tänka på, föresten så skiter jag i dem". Bernt blev illa berörd av det han sa om barnen och tyckte det lät konstigt att polisen skulle ha lämnat de uppgifterna till Stefan. Han funderade på hur Stefan kunde känna till hur Lena dött. Samtalet varade i 2-3 minuter. B*rnt uppfattade det som att Stefan var nervös inför att träffa honom. L*na H*dlund överhörde samtalet.

Andra tillfället de träffades var den 1/9 kl. 23:02 då B*rnt och L*na H*dlund var i Nora och loggade FTF på cachen "Bro i Nora 4". Stefan kom ensam till platsen samtidigt som de loggade. I samband med förhör tittar B*rnt på cachen och noterar att Stefan aldrig loggat cachen trots att B*rnt med säkerhet vet att det var där de träffades. Då de träffades sa Stefan, "vill du höra om Lena?". B*rnt frågade vad han menade och Stefan sa då, "hon fick en brutal död" samt att hon blivit utsatt för "grovt våld". B*rnt frågade hur Stefan kunde veta det och sa att Stefan bara kunde veta det om det var han som var mördaren.

531
Förhör med Persson, B*rnt; 2018-09-19 13:02 diarienr: 5000-K574218-18
Stefan sa då, "möjligtvis mördaren" eller något liknande. Stefan sa aldrig att han mördat Lena. B*rnt frågade sen om Stefan menade att det var ett rasistdåd kopplat till att Lena var asiat. Stefan sa då att Lena var "duktig på att lägga näsan i blöt". Han utvecklade inte vad han menade med det. B*rnt förstår inte anledningen till varför Stefan berättade det för honom. Han sa igen att han inte hade några restriktioner från polisen. B*rnt ifrågasatte om det verkligen stämde att polisen gett Stefan de uppgifterna. Stefan sa då att han visste att det var så som han sagt. B*rnt uppfattade Stefan som oberörd av det han berättade."

Det går inte att läsa långt förrän man stöter på konstiga saker.
Läste lite i förhören med Bern*t.
Stefan hade bl a presenterat L*ena för honom första gången som; det här är min andra fru, vilket B tyckte lät illa.

Nu läser jag om en till märklighet:

Aktbil 150, sid 458

"Under samtalet mellan Katarina, Lennart och Lena i deras bostad berättade Lena om ett
samtal hon haft med Stefan. Enligt Lena ska hon och Stefan ha pratat om sina barn och hur
man ska göra då man har ett barn som inte utvecklas på ett förväntat sätt. Lena syftade på att
hon tyckte att hennes yngsta son var lite speciell. Stefan ska då ha sagt att man "kan göra sig
av med" barnet
som inte utvecklas som man förväntade sig. Katarina frågade fletialet gånger
hur Lena menade med "göra sig av med" då hon uppfattade det som att man skulle kunna ta
livet av barnet.
Lena sa att det, för henne, var en gräslig tanke och att det inte var något som
hon någonsin tänkt. Enligt Lena var det Stefan som pratat om den möjligheten. Katarina
frågade hur man skulle göra, det svarade inte Lena på. Katarina fick uppfattningen att Lena
och Stefan kände varandra så väl och var så nära att de kunde prata om även sådana saker.
Lena sa bland annat, "det inte Stefan vet om mig, det vet ingen". Katarina tyckte vid tid för
samtalet att det var ett konstigt samtalsämne. Både Lennart och Katarina med då Lena
berättade om det, de båda minns det hon sa. Katarina har funderat på om Stefan tänkt på
sådant även i andra sammanhang.
"
Citera
2020-03-01, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
Det var sädesvätska från två olika i ett par av trosorna. I de andra trosorna från tvättkorgen återfanns sädesvätska från en tredje person. Så totalt tre olika män.

Edit: Frågan var redan besvarad ser jag nu.
Jo, men vem var den 3:e???

Jag har inte sett alibi från varken JH eller ML och nu en 4:e man.
EDIT: Hittar inte heller något förhör med ML.

Försvararen behöver nog inte ens andas rimligt tvivel i detta mål. Blir nog dom när TR släppte SD utan att knappt försvararen behövde yttra sig i håligheten.

Bevisövervikten talar för SD, så åklagaren måste jobba igenom honom först. Även om jag håller SD dom troligast nu till gärningen, så ser jag även alla luckor.
Senast redigerad av EnGodTanke 2020-03-01 kl. 18:43. Anledning: Tillägg:
Citera
2020-03-01, 18:44
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, det känns lite... vilt.

Herrar buksvågrar är, utan inbördes ordning:

H*lmkvist
Th*orén
D*vidsson
M*ts Larsson (?)Västerås, "Mattan"
J*mmi (Stockholm)
St*fan (Stockholm)
Jock*

De tre första hittades i trosorna.

Men som sagt - hon var singel och gör som hon vill. Hade det varit en herre som varit med sju damer så hade många tyckt att … "åh, vilken hingst". Tänk så olika det kan vara. Här i tråden kom fördomarna fram och det visar sig att den skillnad man gjorde på 70-talet stämmer fortfarande. Kvinnor är madrasser och herrar är hingstar.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, men vem var den 3:e???

Jag har inte sett alibi från varken JH eller ML och nu en 4:e man.
EDIT: Hittar inte heller något förhör med ML.

Försvararen behöver nog inte ens andas rimligt tvivel i detta mål. Blir nog dom när TR släppte SD utan att knappt försvararen behövde yttra sig i håligheten.

Bevisövervikten talar för SD, så åklagaren måste jobba igenom honom först. Även om jag håller SD dom troligast nu till gärningen, så ser jag även alla luckor.

Facit får du i Picasso2,s inlägg.
Citera
2020-03-01, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hur var det med den röda tråden (garnet) som låg under kroppen, men som man senare trodde att den hamnade där efter hon vändes? Tror den satt i handen först, vilket tydligen framgick vid förstoring av rättsläkarens foto?
Det fanns en förstoring i FUPet. (Det var då jag "hoppade" runt i FUP). Inte ännu hittat igen det nu när jag läser mer ordentligt.
Jag har hittat en röd tråd!

Aktbil 147 12 sid 466 (förhör SD)

Ang blod på fulshorts...

F: Hur ser dom ut då?

M: Jag tror att det är resår i midjan med nån ehh röd tråd.

Dessa shorts trodde SD först att de skulle ligga i någon låda med gamla kläder.

Men polisen hade funnit shorts i tvättkorgen.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-01 kl. 18:52.
Citera
2020-03-01, 18:46
Medlem
SD är synsk?

SD's jobbarkompis berättar att de är på kontoret någon dag innan USA-resan ska gå av stapeln då SD säger:

"Vi kommer få en väldigt tråkig nyhet snart"

Kollegan svarar: "Oj"

SD replikerar då att en av hans bästa kompisar är försvunnen.

Kollegan har inte velat ta upp det med SD pga att han tycker att det är väldigt obehagligt att SD redan då kunde förutspå att det skulle komma att bli en så stor grej.

Aktbilaga 148 sida 60

Aktbilaga 147 s 68 förnekar SD att han installerat låset på LW's dörr?
Han vet inte vart HD fått det ifrån. Men säkert fanns hans fingeravtryck på det eftersom han hållit i låset. Men han har inte använt sin kod på flera månader. Kanske inte ens ett år.. Eller några månader.
(Verkar svårt med tiden..)
Senast redigerad av uncommon-name 2020-03-01 kl. 18:58.
Citera
2020-03-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Facit får du i Picasso2,s inlägg.
Jo, men vem är ”Th*orén”?
Har han varit uppe i tråden innan?
Citera
2020-03-01, 18:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Jag tror att olivkvisten var menad att symbolisera "något annat")

Du får gärna hjälpa mig att förstå symboliken. Jag är ordentligt trögtänkt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in