2020-03-01, 16:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Hanna hade egna erfarenheter av att trakasseras a v Lena både på event, när hon cyklade till jobbet, och inte minst brevledes. Lena försökte tvinga henne att ha kontakt med henne mot hennes vilja. Det går tydligt att utläsa i Hannas digitala kommunikation och utbyte med Lena. accepterar inte att bli avvisad av henne på event exp. Hanna upplever sig också underförstått hotad av Lena.

Ja, H avslöjade i ett brev till H i slutet av februari 2018 om att S och L fortsatt otrohetsaffären bakom hennes rygg. Detta nämner inte H till polisen, utan menar oriktigt att hon fick veta det första gången av S som berättade om saken i USA. Den saken har jag tidigare i tråden redan tagit upp. Att H ljuger, eller undanhåller info, till farbror blå.

H är inte vidare ledsen att L är död, och jag klandrar henne inte, skulle inte heller jag vara i hennes skor. Skillnaden är väl att jag inte förlåtit min make, till skillnad från henne. Hon upplever skuld över att hon inte varit fungerande mentalt under flertalet år och har förståelse för att han snedtrippade och svek henne då. Hon är generös, eller en aning eventuellt mer nyanserad än vad jag hade varit.i hennes skor.

S har nu efter skilsmässan och den misslyckade resan till USA börjat få sämre ekonomi, ogillar att sköta markservicen ensam etc börjat ladda hårt för en återförening med H.

I aktbilaga 165 del 2, scrolla ner till 21, heter det från Stefan till Hanna: " Jag älskar dig. Det finns ingen mer som du i hela världen". Hon svarar honom att han finns i hennes hjärta och att hon älskar honom. Och avslutar med kram. Detta är tre veckor innan Lenas död.

Säkert var de överens medvetet eller omedvetet om att den återföreningen aldrig kommer bli av om inte Lena utraderad från jordens yta. S klarar inte av att sluta ligga med henne från och till. Men han är ointresserad av ett seriöst engagemang.

24/4-18, 3 veckor innan Lenas död, skriver H till S: " Min älskade. Sluta gräv och sluta ge hintar om det som nu inte finns. Bygg upp dig och visa dina fina sidor. Bli inte den negativa som jag varit i alltför många år. Jag tänker se till att bli stark i mig själv. Jag hoppas att du under den tiden också gör det och inte blir en bitter surgubbe. Jag hoppas och tror att "min "S" med all kärlek och omtanke som finns i dig kommer fram igen. Den som får mitt hjärta att slå lite fortare. Den som jag vill dela mitt liv med längre fram."

Stefans svar är att han vill bjuda hem henne och kramas eftersom han blir varm i hjärtat.

3 maj, 2 veckor innan Lenas död älskar de varandra i sms. 5 maj finns S i Hs tankar i större utsträckning än vanligt. Hon vill krama S. Och samma datum älskar S sin exfru.

De är en för många i ekvationen, en måste bort. Om han inte avlägsnar L, kommer hon ha ett överläge och övertag mot honom som är ett pågående hot. L kommer aldrig backa ut lugnt och lydigt. Eller frivilligt. Hon har redan visat all bitterhet övertydligt, eftersom han svek L, och ville leva vidare med sin fru.

Här tycker jag att du fångar finalen. Känns nu i efterhand nästan oundvikligt, som en dödsdans
Citera
2020-03-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Hjärtkakan kan ha symboliserat vit flagg från LW:s sida och tanken på olivkvisten är frestande fridfull. Jag gissar dock att LW tog det säkra före det osäkra och startade en inspelning på mobilen innan hon lämnade hemmet. Om så är fallet får vi aldrig veta. GM verkar ha belagt facit med tvångströja.
(Jag tror att olivkvisten var menad att symbolisera "något annat")
Citera
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag kan inte finna att så har gjorts och det var kanske det jag fann märkligt. Sen kollade jag på bilder från alla inblandade och det fnns ju ett gäng hundar, hästar, kaniner och papegoja. Om djurhåret tillhör den mer vilda delen så borde det finnas fler på platsen tänker jag. Jag reagerade hur som på att detta djurhår fanns i LWs hand.

Jag tycker också att det är märkligt att inte detta djurhår verkar ha analyserats. Att det var ett hårstrå i handen och inte flera liknande över andra delar av kroppen borde ha gjort att det inte neutraliserades vad gäller ”fyndvärde”, känner jag. Tack för att du gjorde tråden uppmärksam på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Tack så mycket!

Säkert inte den siste mannen efter Stefan heller om hon fått leva. Lena levde väldigt självdestruktivt men sådan var hon inte från start. Det finns gott om vittnesbörd om att hon tidigare levt ett rättskaffens liv. Att viga någon, och ligga med vederbörande är ingenting som kändes bekant för till henne närstående. Hennes väninna beskriver det som en process när hon började tumma på moralen.

Det blir som en eskalerande, nedåtgående spiral. Lena upplevde sig själv som psykiskt sjuk och ville läggas in på en psykavdelning. Istället fick hon tala med någon terapeut/pastor. Centrum för våld i nära relationer avbröt sin behandling med henne för att hon valde att inte bryta den destruktiva relationen med Stefan.
Citera
2020-03-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Här tycker jag att du fångar finalen. Känns nu i efterhand nästan oundvikligt, som en dödsdans
(Ingen vet med säkerhet skälen till att HD stannar kvar hos SD.
Personligen tror jag hon har andra skäl än de som hon har sagt.)
Citera
2020-03-01, 17:00
Medlem
Förhörsledaren frågar HD om vad hon gjorde på kvällen innan USA-resan:

V: Blir ganska stressad över själva packningen så jag vet att de .. det var väl inte en helt lugn o
fridfull natt, ehh eller kväll där jag .. vet att jag gick upp o gick ner igen å .. funderade å
liksom .. för våran tanke var att vi skulle försöka komma iväg ganska snabbt efter jobbet på
tisdan å ville ha så mycket som möjligt färdigt..

Råkade försäga sig!? Hon var väl uppe / i kontakt med SD som ventilerade om sina förehavanden.
Citera
2020-03-01, 17:03
Medlem
Handlrs avatar
Hannah Davidsson tänker nog i banor som:
Who has done this and carried it through,
calling forth the generations from the beginning?
I, the strife—with the thirst of them
and with the acacia—I am She.
Citera
2020-03-01, 17:04
Medlem
Citat:
Mycket relevant frågeställning, men jag tror du har rätt: Lena förväxlar bekräftelsebehov med kärlek. Hon talar till väninnan om en stark kärlek. Men hon uppvisar snarare starka tecken på besatthet, åtrå och erotiska drivkrafter. Det senaste året i hennes liv handlar det mest om relationen dem emellan berör att ligga, skicka nakenbilder, att vara rentvättad, nyrakad och redo för sex. Att ta in Stefans cykel i hallen, och ta en snabbis, utan att H märker något.

Finns ingen kärlek, eller ömsesidighet, i huvudsak bara bråk och sex, tvång och hot. Hon är ju bara arg, sårad, besviken, deprimerad och hämndlysten mot honom. Hon hånar och föraktar honom och hans dubbelspel med Hanna och henne själv. Får inte hon leva i ett offentligt förhållande med honom, ska hon iallafall förstöra för Davidssons återföreningsförsök.

Just för att det saknas riktiga genuina känslor för Stefan ligger hon också med flera andra parallellt med honom. En del människor som söker bekräftelse och är uppmärksamhetstörstande har ett rätt omfattande behov av att vara on top of the mountain, och då kan det hända att man bjuder till lite extra angående att bjuda på sig.

Stefan visar ju också med all tydlighet att han endast och allenast vill rulla i sänghalmen, och ha lite djurisk uppfinningsrikedom tillsammans och är helt ointresserad av något nojsande. Han ber henne sluta med kärvänligheterna. Hon är i ett sådant psykologiskt och känslomässigt underläge. Han ser ju ner på henne och skriver bland annat att han föraktar henne. Han manipulerar lite fram och tillbaka som det passar. Oftast när hon hotar om avslöjande till Hanna. Det är radiotystnad, och öppen kanal. Lena flippar så fort hans intresse svalnar och han backar. Det benämner Lena som ofred.

Så nej, ingen kärlek i sikte, men mycket hat, hot och ömsesidigt förakt.

Jag har oxå funderat över varför hon valde att inleda relationer parallellt vid sidan av SD när hon uppenbarligen var så förälskad i honom. Men precis som du beskriver var det förmodligen. Riktigt tragisk historia och jobbigt att läsa i FUP:en stundtals 😥
Citera
2020-03-01, 17:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Verkligen inte jag heller. Vad som tidigare framgått är det en ek som skadats. Inte ens med ett dubbelfattat mycket hårt slag med ett basebollsträ åstadkoms dom skadorna eftersom barken på Ek är (kokosnöts)trådig som vore den armerad.

Såtillvida det saknade barkbitarna inte pillades bort av teknikerna för analys vilket vid eftertanke är sannolikt.

Är det inte fallet bör redskapet varit av metall, tungt, slagen kommit från sidan och trubbigt eftersom snittyta saknas..

Har ni en tillgång till en Ek så gå ut att testa vettja.

Det är ett stort aber för Åkl om inte mordvapnet som påståtts avsatt märkena på trädet går identifiera.

Eller att barkbitarna skars/pillades bort av GM för att h*n kanske själv skadades och insåg att blodspår fanns på trädstammen?
Citera
2020-03-01, 17:08
Medlem
Citat:
Säkert inte den siste mannen efter Stefan heller om hon fått leva. Lena levde väldigt självdestruktivt men sådan var hon inte från start. Det finns gott om vittnesbörd om att hon tidigare levt ett rättskaffens liv. Att viga någon, och ligga med vederbörande är ingenting som kändes bekant för till henne närstående. Hennes väninna beskriver det som en process när hon började tumma på moralen.

Det blir som en eskalerande, nedåtgående spiral. Lena upplevde sig själv som psykiskt sjuk och ville läggas in på en psykavdelning. Istället fick hon tala med någon terapeut/pastor. Centrum för våld i nära relationer avbröt sin behandling med henne för att hon valde att inte bryta den destruktiva relationen med Stefan.

Mitt fett ovan.
LWs bror vittnar om att "det började redan då", när LW var 18 år och drog utomlands.
Citera
2020-03-01, 17:08
Medlem
Citat:

Ja visst.Det är klart att LW säkert var en annan person innan.Hon gjorde fel val vilket ledde i en nedåtgående spiral.Det är lätt hänt.Jag vet ju själv av egen erfarenhet.Jag har sagt det innan.En älskarinna behandlas som en trasdocka då mannen anser att hon saknar moral gentemot sin fru.Detta är inte ovanligt.Klassiskt skulle jag snarare gissa.
Det är inte svårt att hamna fel.Tror inte Stefan eller Hanna visste hur de skulle bli av med henne.LW borde fått ett kontaktförbud mot paret Davidsson.Därefter hade det varit brottsligt för henne att ens kontakta dem alls.Att läggas in på psyket för detta finns inte på kartan.De måste va självmordsbenägna med uttalade planer först.Om ens då tyvärr.LW borde rimligtvis tagit den hjälp som fanns att få.Dvs lämnat S.Då hade Centrum för våld i nära relationer kunnat hjälpt henne.Det krävdes så klart ett aktivt val av LV för det.Hon ville inte lämna honom.
Citera
2020-03-01, 17:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men han trodde sig planterat tanken, när han snarast ökade deras misstänksamhet, MEN han såg att cache fungerade som "lockfågel" på LW, han fick testa en ev flyktväg och "naturlig DNA-spridning" i området.

Detta var en övning/test, tror jag. Inför MORDET.

Exakt. En Cold Run. Som uppenbarligen funkade så bra att han körde live några dagar senare. Skrämmande. Klart det är planerat. Kanske mer än vi tror...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in