2020-03-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD drev med LW och hittade på hela den storyn.
Visst gjorde han det. Han ville göra LW upprörd, ju värre historia desto bättre. Åtminstone får vi hoppas det.
Citera
2020-03-01, 14:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Aktbil 149 K Sid 501. Förhör med K Fre*dlund. Ang inkommande samtal till H*annas avd där hon jobbar. Ett falskt samtal från en Emelie, som kom in, som frågade en hel del om H*nna. Påstod sig komma från socialtjänsten. Obehagligt.

Emelie sa då att Socialtjänsten fått in en orosanmälan gällande Hannas barn. Emelie ville därför veta hur Hanna mådde nu mot i början av sommaren. Kerstin svarade att Hanna nog var som vanligt. Emelie säger att hon har fått uppgifter på att det har försvunnit handskar, nålar och läkedemedel från avdelning 92 på USO och att Hanna skulle vara inblandad i det. Kerstin frågade vilka läkemedel det handlade om och fick till svar att det var, stecolid, tramadol och oxynorm. Kerstin svarade att de har kontroller på avdelningen och att det inte saknades något.

/---/

När Emelie frågade om hur det hade gått med Hannas barns kaninhoppning tyckte Kerstin att samtalet kändes väldigt konstigt och bad om att få ringa tillbaka till Emelie via kommunens växel. När Kerstin ringde till kommunens växel fick hon till svar att det inte fanns någon med det namnet som arbetade där.

Någon som arbetade åt privatspanaren /
journalisten?
Citera
2020-03-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
I tråden har två fall tagits upp. Dels ngn som SD i meddelande till LW säger sig haft trekant med HD med och dels ytterligare en. Tyvärr hittar jag inte dessa i FUPen nu. Kanske Ozzie som är en fena på att söka lyckas?
Som MGM målas upp härinne borde det finnas en uppsjö ytterligare kvinnor som denne kan tänkas haft vid sidan av.

Får inte känslan av att det är så dock. De två som exemplifierats tror jag - som ngn annan härinne också var inne på - mest utgjorde svepskäl från MGM då han var trött på tjat kring detta - i det sammanhang det nämndes.

En aning märkligt om det inte finns fler oavsett.
Citera
2020-03-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack, Mirandamirage.
Du är knivskarp och objektiv i dina analyser.
Så många, var för sig, svårförklariga och tokiga händelser får plötsligt mening i verkliga människors liv.

Jag tror inte man kommer sanningen på spåret så länge man är partisk. Ju mer jag läser i fupen, desto mer måste jag själv revidera mina tidigare uppfattning. Sanningen växer fram med tiden pga att fup är så gigantisk. Det är en process, för oss allihop.
Citera
2020-03-01, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Någon som arbetade åt privatspanaren /
journalisten?
Eller nån från Flashback som inte drar sig för att fula sig. Inte ok nånstans. Det är att gå för långt, alldeles för långt.
Citera
2020-03-01, 15:02
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
I vänster hand hade BO bl a ett djurhår. Går det att artbestämma sådana? Om inte i Sverige så i andra länder? Reagerade över att hårstrån lämnats därhän med hänvisning "men dessa är
inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik".
Helt klart är fyndplatsen besudlad med djurhår av allsköns djur men jag kan inte hitta att djurhår funnits på övriga kroppen eller platsen. Vilka i BOs krets har djur? Kaniner hos MGM. Andra?

Hmm. LW och barnen hade väl inga egna husdjur vill jag minnas? Jag tycker att man skulle ha analyserat djurhåret trots att sannolikheten är hög vad gäller att ”hårdonatorn” troligtvis var ett vilddjur av något slag.
Citera
2020-03-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Just det. UW och hans svägerska hade väl tillgång till mailen och UW ett extra simkort till någon av LW:s mobiler, som jag minns det.

Har dock för mig att det dröjer en tid innan UW inkommer med dessa uppgifter (juni?). Sen fattar jag inte varför UW hade LWs simkort hemma. Hittade ingen förklaring till detta.
Citera
2020-03-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så kan det varit, hon hade mobilen dold i en ficka som av förövaren genomgicks och togs efter mordet. Skulle inte förvåna mig om den stod på inspelning ....

Teknikerna hade väl en teori om att fickan som mobilen låg i öppnats efter att BO var död eftersom hon hade vänts (inte så mycket blod i och runt den fickan)?

Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Uppdämt raseri.

Ja. Övervåld brukar väl i regel bara ske om BO och GM har en personlig kännedom om varandra?

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
SD och HD delar på Googlekonto enl FUP

Också märkligt... Varför delar man på ett googlekonto när man är vuxna? Kontrollbehov?

Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Håller med!! SD beskriver ju i förhör att han är hemma och "fördriver tid" medan tvättmaskinen tvättar klart denna sena timme (trots att han redan tvättat kvällen innnan). Som tidsfördriv surfar /chattar/messar han ingenting utan vattnar gräsmattan med en vattenspridare som inte ens finns (?). Han somnar också till, och när han vaknar har en granne stängt av vattenspridaren (vilket ingen granne säger sig ha gjort). Kanske SDs hemliga Mollgor varit runt i området och stängt av spökspridaren..?

Klistrar in mitt inlägg rakt av sedan tidigare angående vattenspridaren:

- I förhör 2018-05-30 frågar man L*isa H*esselgren om han sett en vattenspridare på SD's gård den 14-15 maj varpå han svarar: "Nej, det såg jag inte, jag tror aldrig att jag har sett någon vattenspridare stå på där"

Aktbilaga 150 s. 340

Senare i december kontaktar hon polisen och uppger att hon har sett en vattenspridare hos Stefan under tiden huset var avsprärrat. På vänster sida av tomten mot altanen. Hon tror att vattenspridaren har varit på i varje fall två gånger under tiden huset var avsprärrat och vid något tillfälle efteråt.
När vattenspridaren var på så var SD's svärfar där (ett tillfälle).

Aktbilaga 150 s. 350

- K*arin H*elmrich som skulle sköta om bostäderna medan HD och SD var bortresta uppger att det finns en vattenspridare på tomten, men att hon inte sett den varit på och har ej heller stängt av någon. Bara några rader ner säger hon att hon inte vet om det finns någon vattenspridare, men att det i varje fall finns en vattenslang.

Aktbilaga 150 s. 355

- H*anna, SD, S*venne och A*ndreas städade huset fredagen den 25e maj enligt K*arin.
Hon minns inte om J*erry varit med, men han satt i en bil tillsammans med SD när hon kom hem från tåget.

Aktbilaga 150 S. 358

- A*ndreas M*arklund har inte heller stängt av någon vattenspridare under mordnatten

Aktbilaga 150 s. 490

A*ndreas uppger att det inte hör till ovanligheten att städa i SD's hus. Det har han varit med och gjort tre gånger pga att man gör sånt för goda vänner. Uppger att han inte sett till J*erry.

Aktbilaga 150 S. 496
(Vidare nedanför redogörs för vem som gjorde vad i huset)

Jag har frågat förut och jag frågar igen: NÄR brann pannan?
JG kallas in på förhör en gång för att höras om ett brandlarm 14-16 maj.
Han vet ingenting om brandlarmet.
Var det då pannan skulle ha brunnit?
Citera
2020-03-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Hmm. LW och barnen hade väl inga egna husdjur vill jag minnas? Jag tycker att man skulle ha analyserat djurhåret trots att sannolikheten är hög vad gäller att ”hårdonatorn” troligtvis var ett vilddjur av något slag.

Jag kan inte finna att så har gjorts och det var kanske det jag fann märkligt. Sen kollade jag på bilder från alla inblandade och det fnns ju ett gäng hundar, hästar, kaniner och papegoja. Om djurhåret tillhör den mer vilda delen så borde det finnas fler på platsen tänker jag. Jag reagerade hur som på att detta djurhår fanns i LWs hand.
Citera
2020-03-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ja, du. Det kanske var djurhår från rådjur eller grävling och från platsen. Reagerade bara på att det fanns i LWs hand och att man förde upp det på listan men sen inget mer.

Flickorna hade kaniner.
De var ju även hundvakt åt JG's terrier Bella till och från.
Sen höll ju iaf ena flickan på med hästar.
Citera
2020-03-01, 15:10
Medlem
Vad gjorde HD under mordnatten?
Citera
2020-03-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
SD själv var inte orolig, men han ville gärna göra en insats för att säkra allmänhetens trygghet, det blir kontentan.
Ja, det verkar helt i linje med hans allmänna humanism och empatiska personlighet.

Minns inte var o kan inte länka.

Dock i ett förhör med en granne till SD, så uppger denne att SD allmänt i området kallades "nattens vita riddare"
pga av att många såg honom ute på nätterna i villaområdet. Huvva, undrar vad dom kallar honom numera...
Han ville ju ses som en hjälte, SD så låg ju helt i linje med hur han ville ses med det uttrycket.

Har inte sett någon nämna detta i tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in