Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Så kan det varit, hon hade mobilen dold i en ficka som av förövaren genomgicks och togs efter mordet. Skulle inte förvåna mig om den stod på inspelning ....
Teknikerna hade väl en teori om att fickan som mobilen låg i öppnats efter att BO var död eftersom hon hade vänts (inte så mycket blod i och runt den fickan)?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fotoalbuns
Uppdämt raseri.
Ja. Övervåld brukar väl i regel bara ske om BO och GM har en personlig kännedom om varandra?
Citat:
Ursprungligen postat av
Medimera
SD och HD delar på Googlekonto enl FUP
Också märkligt... Varför delar man på ett googlekonto när man är vuxna? Kontrollbehov?
Citat:
Ursprungligen postat av
sommarljum
Håller med!! SD beskriver ju i förhör att han är hemma och "fördriver tid" medan tvättmaskinen tvättar klart denna sena timme (trots att han redan tvättat kvällen innnan). Som tidsfördriv surfar /chattar/messar han ingenting utan vattnar gräsmattan med en vattenspridare som inte ens finns (?). Han somnar också till, och när han vaknar har en granne stängt av vattenspridaren (vilket ingen granne säger sig ha gjort). Kanske SDs hemliga Mollgor varit runt i området och stängt av spökspridaren..?
Klistrar in mitt inlägg rakt av sedan tidigare angående vattenspridaren:
- I förhör 2018-05-30 frågar man L*isa H*esselgren om han sett en vattenspridare på SD's gård den 14-15 maj varpå han svarar: "Nej, det såg jag inte, jag tror aldrig att jag har sett någon vattenspridare stå på där"
Aktbilaga 150 s. 340
Senare i december kontaktar hon polisen och uppger att hon har sett en vattenspridare hos Stefan under tiden huset var avsprärrat. På vänster sida av tomten mot altanen. Hon tror att vattenspridaren har varit på i varje fall två gånger under tiden huset var avsprärrat och vid något tillfälle efteråt.
När vattenspridaren var på så var SD's svärfar där (ett tillfälle).
Aktbilaga 150 s. 350
- K*arin H*elmrich som skulle sköta om bostäderna medan HD och SD var bortresta uppger att det finns en vattenspridare på tomten, men att hon inte sett den varit på och har ej heller stängt av någon. Bara några rader ner säger hon att hon inte vet om det finns någon vattenspridare, men att det i varje fall finns en vattenslang.
Aktbilaga 150 s. 355
- H*anna, SD, S*venne och A*ndreas städade huset fredagen den 25e maj enligt K*arin.
Hon minns inte om J*erry varit med, men han satt i en bil tillsammans med SD när hon kom hem från tåget.
Aktbilaga 150 S. 358
- A*ndreas M*arklund har inte heller stängt av någon vattenspridare under mordnatten
Aktbilaga 150 s. 490
A*ndreas uppger att det inte hör till ovanligheten att städa i SD's hus. Det har han varit med och gjort tre gånger pga att man gör sånt för goda vänner. Uppger att han inte sett till J*erry.
Aktbilaga 150 S. 496
(Vidare nedanför redogörs för vem som gjorde vad i huset)
…
Jag har frågat förut och jag frågar igen: NÄR brann pannan?
JG kallas in på förhör en gång för att höras om ett brandlarm 14-16 maj.
Han vet ingenting om brandlarmet.
Var det då pannan skulle ha brunnit?