Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag läste en chatt mellan HD/SD (kommer ej ihåg var).
Det var iaf när de bodde ihop.
SD var på hemväg cyklandes vid 23 (kommer inte ihåg den exakta tiden var iaf sent) och HD skrev att han inte skulle väcka henne.
SD skrev att han skulle åka förbi Varberga och spana lite.
HD svarade "gör inte det".
Vilken normal person skulle mitt i natten cykla ut på spaning...? Och HD svarade inte frågande/förvånat utan bad honom att inte göra det.
Jag funderar på hur LW:s mobil kunde hamna i Baronbacken... har platspositionen och telefonen blivit avstängd på MP? GM cyklat hem och hade telefonen med sig, bytt om/tvättat av sig (jag misstänker att han haft dörren öppen på baksidan och först sköljt av sig med vattenslangen med skorna på och då har blodet runnit ner bla i plösen) för att sedan cykla till Baronbacken och slagit på den och sedan stängt av/gjort sig av med den för att finta polisen?
Inget förhör idag så det blir lite mer FUP-läsande.
Många skulle nog vilja kunna förklara hur hennes mobil kunde ansluta till masten på taket till Hjalmar Bergmans väg 54 (Baronbacken är oprecist blir fel. Zoomar man i sattelitbilder ser man att det sitter en mast där)
Enligt de kartor som finns i FUP från Telias mätning tolkar jag det som att den masten tar upp alla teliasmobiler längs hela Hjalmar Bergmans väg ända fram till motorvägen men inte på andra sidan vid mordplatsen.
På något sätt måste mobilen kommit över vägen, under vägen men kanske ändå inte? Mätningen utfördes säkert bara från en bil inte från gångvägar eller typ i skogskanten vid Fågelbärsgatan eller längs motorvägen norrut. Det kanske går att få kontakt med den aktuella masten därifrån ?
Oavsett det så vet man ju inte heller vem som tog telefonen och därför har man inte bottnat detta genom exaktare undersökningar om var gränsen mellan basstationerna går.