2020-03-01, 11:44
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I ett referat stod det att SD sa att spabadet fanns på hans tomt men det var HD:s.
Jag tolkade det som att HD hade betalat det.
Andra tolkade det då som att SD hade betalat det som present till HD men ställt det på sin egna tomt.

Bra att få veta att SD var den som betalade men då kan man fråga sig varför han påstod att det var HD:s.
Inlägget om detta skrevs igår eller i förrgår.

Kan det vara så att SD har gömt något under spabadet, som det tidigare har spekulerats om, men för att rikta bort misstankarna från sig själv så säger han att det är HD:s bad?

Det kan ju vara så att HD önskat sig ett spabad eller barnen, för att tillfredsställa deras önskningar, att *gottgöra* sitt snesteg/sexuell otrohet mot HD.

Att han påstod att det är HD:s är säkert ngt SD klurat ut för att få bort misstankarna mot sig själv ( bara en gissning )

Att han gömt ngt under detta spabad är inte otroligt, vad den mannen gör och har gjort så är allt möjligt.
Citera
2020-03-01, 11:44
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon fick en stor ny telefon när hon började arbetsträna på Utsluss och det var den som var borta. Enl barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det har jag förstått men varför släpa med sig jobbluren och inte ta någon av sina privata?

Borde ju vara naturligare att ta med sig någon av sina privata lurar för att eventuellt kunna bli nådd av någon.

Om hon inte använda sin nya lur som privat tänker jag.

Om LW tog med sig den nyaste av sina mobiltelefoner tror jag inte att det valet var baserat på stundens ingivelse. Jag gissar att den mobilen hade mest outnyttjat lagringsutrymme och valdes för att den erbjöd garanterad plats för längre eller kortare inspelningar. Enligt mina spekulationer spelade LW in hela mordförloppet. Det är riktigt illa att enheten inte hittats.
Citera
2020-03-01, 11:47
Medlem
notknapparens avatar
Förhör med L*enas kusin:

Aktbil 150 sid 463-464
(min fetning)

" Lena pratade om en Jimmy Holmqvist som hon var fö1ijusti och som hon hoppades att det skulle bli en relation med. Lena berättade att Jimmy höll på med geocaching och att han hade en son på runt åtta år samt att han bodde i Stockholm. Lena
hade lite funderingar på hur förhållandet skulle fungera eftersom hon bodde i Örebro.
Camillas uppfattning var att Lena var allvarligt intresserad av Jimmy samtidigt som hon säger
att Lena var någon som sökte kärleken och hade svårt att vara ensam.
"

Jag tror absolut att detta har något med det hela att göra. En faktor som tänder eld på brasan.
Citera
2020-03-01, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om LW tog med sig den nyaste av sina mobiltelefoner tror jag inte att det valet var baserat på stundens ingivelse. Jag gissar att den mobilen hade mest outnyttjat lagringsutrymme och valdes för att den erbjöd garanterad plats för längre eller kortare inspelningar. Enligt mina spekulationer spelade LW in hela mordförloppet. Det är riktigt illa att enheten inte hittats.

Så kan det varit, hon hade mobilen dold i en ficka som av förövaren genomgicks och togs efter mordet. Skulle inte förvåna mig om den stod på inspelning ....
Citera
2020-03-01, 12:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brin
För topsen erhölls indikation på blodförekomst
Det borde väl i rimlighetens namn innebära förekomst av blod.
Och inget annat.
Där NFC inte lyckades få fram DNA lyckades det vid den förnyade analysen.
Det visade sig stämma överens med BOs DNA.
DNA måste ju komma från något.
I det här fallet pga förekomst av blod. Så förstår jag det.

Som jag tolkar det jag fetat ovan betyder det att det kan vara blod.

http://www.krc.su.se/utbildningsmaterial/laborationer/a-c/blodtest-1.339798

Citat:
Positivt resultat betyder att den aktuella fläcken kan vara blod (”indikation på blodförekomst”).
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-03-01 kl. 12:37.
Citera
2020-03-01, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Sex hade de på SD:s jobb, en klämfredag... var väl den 11:e (sista gången har tydligen hänt vid ett flertal tillfällen).

Det är vad jag också har läst om sex på SD:s jobb - fredag den 11/5
var en klämdag, torsdag den 10/5 en röd dag, Kristi Himmelsfärdsdag.
Citera
2020-03-01, 12:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Hanna och Stefan har låtit skilsmässan gå igenom, då Lena vigde dem. Hittar de tillbaka till varandra, så vill de gifta om sig.
Förhör Axelsson, Birgitta 2019-01-22

Den kvinnan kommer nog aldrig att tillfriskna.
Eller - så så handlar det om partners in crime...
Citera
2020-03-01, 12:10
Medlem
Citat:
Så kan det varit, hon hade mobilen dold i en ficka som av förövaren genomgicks och togs efter mordet. Skulle inte förvåna mig om den stod på inspelning ....
Det kanske var två telefoner från LW ner mot MP (för att krångla till det). Men kanske bara en med spårning påsatt. Jag tänker att SD knackat på hos LW efter lite spanande i fönstret där han ser henne chatta och blir lagom förbannad, sliter ifrån henne telefonen och går/cyklar därifrån. LW efter och nappar till sig närmaste telefon (som råkar vara jobbmobilen).
Något hade ju hittats i skogen som ev kunde vara en mobil.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-03-01 kl. 12:16.
Citera
2020-03-01, 12:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Om jag är ett par hundra meter hemifrån kopplar min mobil ändå upp mot det wifi jag har hemma.
Förvånade mig mycket när jag upptäckte det.

Är det inte möjligt att LW:s mobil kopplade upp mot hennes hemma-wifi när hon blev mördad?
Om vi ska spekulera i att hon spelade in under mordet och om hon sparade filer i molnet så kan inspelningen ha lagrats där.
Använde hon molnet?
Använde hon samma moln-konto för alla telefoner?
Hade SD hjälpt henne att konfigurera dessa inställningar så att han hade full koll?

Ofta konfigurerar man väl telefonen för att bara spara när det finns en wifi-anslutning och inte när man använder mobil uppkoppling?

Har någon sett info om hur hon använde moln-tjänster?
Citera
2020-03-01, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag blir helt matt av att vissa tycker att barn ska lära sig den hårda vägen.

Är det ett roligt skämt att dra för ett barn när man har haft barnkalas på temat hästar?
Ett minne som man ska ha på sin egen dag, som föräldrarna vill förgylla för barnet att minnas?

Roliga skämt, de är bra om det är roligt för bägge parter.
Det är inte ett roligt skämt om en blir glad på den andres bekostnad. Särskilt inte om det är på bekostnad av ett barn.

Om en blir ledsen, då är det inget skämt.
Om man har barn, då förstår man skillnaden.

Att barn inte ska beskyddas alltför mycket, det kan göras på helt andra sätt än att skämta om att grilla barnens kaniner eller att bjuda på hästhamburgare på temat hästar på kalaset.
Kan bara hålla med dig.
Citera
2020-03-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Den kvinnan kommer nog aldrig att tillfriskna.
Eller - så så handlar det om partners in crime...
Låter som föräldrarna pratat samman sig om man läser förhören. Undrar varför föräldrarna diskuterat Indiciemål-:-)
Citera
2020-03-01, 12:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Just så. Jag gissar att LW satte mobilen på inspelning redan i samband med att hon lämnade bostaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in