Citat:
Ursprungligen postat av
M.J.A
Jag har själv ett lager hemma.
Men det är i grunden för litet. Räcker knappt en vecka till mig och min familj, totalt fyra pers inkl jag. Men det är ganska mycket mer än ingenting, och då har vi två välfyllda frysar dessutom.
Men någon brist idag är det inte i butikerna, det var det jag kommenterade.
Imorgon kan man inte heller tro på någon brist, så imorgon är väl en bra dag att då bunkra upp möjligen.
Jag tror dock personligen att inget av det jag har kommer vara nödvändigt för detta virus.
Jag har mest bunkrat för ett elavbrott på någon vecka eller liknande som jag inte ser som otroligt vid ett prekärt tillfälle.
Bra vettigt svar, mer sånt.
Tycker det är oavsett situation är positivt med ett lager.
Sedan är det så att om man har ett lager, eller pengar på banken osv så kan man sova betydligt tryggare än om man lever från den ena inköpet / lönen till den andra. Man blir mindre sårbar och känslig för omvärlden och klarar störningar på ett betydligt bättre sätt.
Jag tror dock att det kommer bli störningar i matförsörjningen, och jag tror att inom en vecka så kommer det synas i affären att vissa varor är mer utplockad än normalt. Dessutom så tror jag att Sverige kommer bli värre drabbad än många andra länder, just för att vi har myndigheter som vägrar agera i förebyggande syfte i kombination med en sjukvård som ens i verkar fungera under normala förhållanden.