2020-02-29, 22:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo, det är min åsikt. Du har förmodligen en annan.

Ja det är din åsikt men inget faktum och du argumenterade inte för din åsikt.
Citera
2020-02-29, 22:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej det är klart att kvinnor som ser ned på prostituerade inte själva vill acceptera att de har sålt sex, det förändrar dock inte verkligheten.

Nu uppför du dig som om du verkligen är dum i huvudet. En jävla middag och en drink ute en kväll på stan...så får mannen ligga, ungefär så menar du eller?

Vad skulle kvinnan ha för nytta av denna middag? Om hon inte vill ligga med mannen i fråga egentligen men gör de för att få pengar, hur hjälper den middagen och drinken henne?
Det gör det inte.

En prostituerad som tar betalt kontant har däremot nytta av pengarna.
Citera
2020-02-29, 22:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ja det är din åsikt men inget faktum och du argumenterade inte för din åsikt.

Jag argumenterade inte för något faktum heller.
Citera
2020-02-29, 22:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag argumenterade inte för något faktum heller.

Nej precis, du saknade argument.
Citera
2020-02-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Vad bra, är det därför lågutbildade och fattiga män får ligga lika mycket som högutbildade och rika?
De lågutbildade och fattiga är i regel långtidsarbetslösa eller är de med sjukersättning på garantinivå och hamnar därmed utanför sociala sammanhang som arbete eller studier och har dessutom så usel ekonomi att de inte har råd att göra saker på fritiden där de träffar en massa människor .
De fattiga har ju inte sällan inte ens råd med att köpa kläder som klär dem utan får köpa det som blir över när det är rea den med god ekonomi kan välja de mest smickrande välsydda kläderna

De med god ekonomi har med stor säkerhet ett stort nätverk genom sitt yrke och har råd med att göra saker på fritiden där de träffar nya människor.
Citera
2020-02-29, 22:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja alltså det beror ju självklart på varför man köper sex. Jag tänker på de män som har svårt att få till sex genom dejting eller relationer, för dessa är det ju förnedrande. Men om Brad Pitt väljer att köpa sex är det inte förnedrande för honom, givetvis.

Nej det är inte förnedrande för mig. Tvärtom. Jag kände mig förnedrad innan jag började köpa sex. Idag har jag haft tillräckligt många sexuella kvalitetsupplevelser och syner att det inte skulle göra mig något om livet tog slut idag. De flesta män kommer att dö utan att få varit med om det jag varit med om eftersom de är besatta av att samhället inte ser dem som "losers" eller "torskar". De är besatta av att vara kvinnor till lags helt enkelt. De har gått i fällan. Det kallar jag förnedring.

Att fortsätta vara med på tinder, gå på nattklubbar, och dejta. Det hade varit förnedrande.

Så försök inte.
Citera
2020-02-29, 22:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
De lågutbildade och fattiga är i regel långtidsarbetslösa eller är de med sjukersättning på garantinivå och hamnar därmed utanför sociala sammanhang som arbete eller studier och har dessutom så usel ekonomi att de inte har råd att göra saker på fritiden där de träffar en massa människor .
De fattiga har ju inte sällan inte ens råd med att köpa kläder som klär dem utan får köpa det som blir över när det är rea den med god ekonomi kan välja de mest smickrande välsydda kläderna

De med god ekonomi har med stor säkerhet ett stort nätverk genom sitt yrke och har råd med att göra saker på fritiden där de träffar nya människor.

Väldigt många träffas genom nätdejting idag och om inte kvinnor väljer efter plånboken borde fattiga ha lika stor chans men så fungerar det inte. Tjejer ger sex till killar med pengar.
Citera
2020-02-29, 23:06
Medlem
Citat:
Väldigt många träffas genom nätdejting idag och om inte kvinnor väljer efter plånboken borde fattiga ha lika stor chans men så fungerar det inte. Tjejer ger sex till killar med pengar.

Beror på om du syftar på nätdejting för att skaffa relation eller enbart sex?

Ifall du syftar på enbart sex så skulle jag påstå att den med låg inkomst har lika bra chans som en med hög inkomst, då det är rätt oväsentligt i det sammanhanget, lite beroende på hur mycket uppgifter han lämnar ut förstås. Och lite beroende på vilken arena han söker på.

Däremot är det viktigt att kunna konversera såpass bra att kvinnan upplever mannen som intressant nog för att träffas om det ska finnas en chans till sex.
Citera
2020-02-29, 23:10
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Beror på om du syftar på nätdejting för att skaffa relation eller enbart sex?

Ifall du syftar på enbart sex så skulle jag påstå att den med låg inkomst har lika bra chans som en med hög inkomst, då det är rätt oväsentligt i det sammanhanget, lite beroende på hur mycket uppgifter han lämnar ut förstås. Och lite beroende på vilken arena han söker på.

Däremot är det viktigt att kunna konversera såpass bra att kvinnan upplever mannen som intressant nog för att träffas om det ska finnas en chans till sex.

Nej i båda fallen premieras män som bjuder kvinnan på olika saker. Det är som sagt ofta kvinnor uttryckligen skriver att snåla killar går bort, detta gäller oavsett om tjejen vill ha en långvarig relation eller något mer kortvarigt. Tjejer säljer sex helt enkelt, även de som inte accepterar att de är sexsäljare.
Citera
2020-02-29, 23:21
Medlem
Citat:
Nej i båda fallen premieras män som bjuder kvinnan på olika saker. Det är som sagt ofta kvinnor uttryckligen skriver att snåla killar går bort, detta gäller oavsett om tjejen vill ha en långvarig relation eller något mer kortvarigt. Tjejer säljer sex helt enkelt, även de som inte accepterar att de är sexsäljare.

Inte för min del i alla fall, fast jag dejtar inte för någon relation och håller mig på en sida där det uttryckligen söks sex, så kanske ser annorlunda ut där?

Det enda jag blivit bjuden på är en kopp kaffe, förutom sexupplevelsen men den tycks ju gynna oss båda, men har själv bjudit mannen på kaffe så känns ganska rättvist och inte till fördel för någon av oss.
Har exakt noll intresse av mannens ekonomi, då jag inte har med den att göra överhuvudtaget, det är enbart hans kropp och sinne som är av intresse för mig

Men kanske läge att välja bort dom tjejer som inte vill ha snåla killar då, till förmån för tjejer som inte har det önskemålet? För att på sikt öka chanserna till sex utan att måsta bjuda på olika saker?
Det är inte en lätt fråga, men tänker att så länge tjejerna får det dom "begär" så kan dom ju fortsätta med det?
Citera
2020-02-29, 23:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Nej precis, du saknade argument.

Nej. Det var aldrig en diskussion på den nivån. Finns gott om argument, men det är lättare att prata vett med en bankomat än att få dig att förstå och tolka det skrivna ordet på rätt sätt.
Citera
2020-02-29, 23:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Inte för min del i alla fall, fast jag dejtar inte för någon relation och håller mig på en sida där det uttryckligen söks sex, så kanske ser annorlunda ut där?

Det enda jag blivit bjuden på är en kopp kaffe, förutom sexupplevelsen men den tycks ju gynna oss båda, men har själv bjudit mannen på kaffe så känns ganska rättvist och inte till fördel för någon av oss.
Har exakt noll intresse av mannens ekonomi, då jag inte har med den att göra överhuvudtaget, det är enbart hans kropp och sinne som är av intresse för mig

Men kanske läge att välja bort dom tjejer som inte vill ha snåla killar då, till förmån för tjejer som inte har det önskemålet? För att på sikt öka chanserna till sex utan att måsta bjuda på olika saker?
Det är inte en lätt fråga, men tänker att så länge tjejerna får det dom "begär" så kan dom ju fortsätta med det?

Chanserna att som kille få sex är nog betydligt större på s.k. seriösa siter. Vet inte hur många tjejer jag har dejtat på seriösa siter där tjejerna uttryckligen har skrivit att de är seriösa men där sex snabbt kommit upp på menyn. Men så är jag också en gentleman som gärna bjuder tjejen på restaurang och tar notan. Dessutom är jag högutbildad med status och som du märker genomtrevlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in