Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Jo, det är väl vad de flesta av oss sitter och väntar på.
Dock har ju vissa saker som tidigare avfärdats som konspirationsteorier visat sig stämma.
Då tänker jag till exempel på dörrarna till bostadshus i Wuhan som svetsats igen, folk som ligger döda utomhus och hur sjukhusen där varit så pass överbelagda att kroppar lämnats liggande på golven...
Jag tänker inte tvärsäkert påstå att allt detta beror på viruset, men det skall trots allt bli intressant att följa utvecklingen i Italien. Vi kan nog vänta oss en mer öppen rapportering där ifrån.
-Det finns ett klipp om "döda" utanför affärer/ arbetsplatser som har varit fake. Det var inte från Wuhan, utan längre söderut och rörde sig om bostadslösa arbetare som sov utomhus.
-Det finns ett klipp om kineser som flyr över gränsen till Vietnam, när det i själva verket var ett gammalt klipp med vietnameser som korsade gränsen till Kina.
-Der finns etta klipp med en falsk bild om extremt höga luftutsläpp i Wuhan för att påvisa att extremt många kremeras där.
Dessa ser jag inte i första hand som konspirationsteorier, utan mer något för att skapa förvirring, smutskasta Kina och skapa panik (Jag är för övrigt ingen Kina-vän om någon nu vill tro att jag här vill skydda Kina). För mig är konspirationsteorier mer av arten att detta är framställt av människor för olika syften.
Flera av sjukhusklippen kan vara äkta, liksom de hopsvetsade dörrarna och andra klipp som är brutala och chockerande men där vi ändå saknar mer info vad som verkligen sker/ har skett. Det är detta jag har efterlyst hela tiden. Tråden igenom.
Ja, vi får följa Italien noga.