2020-02-29, 19:06
Medlem
9.999...s avatar
Får nog säga att man börjar märka av nojjan lite i Göteborg. Har sett flera idag med masker, allting från uppenbart hemmagjorda till sådana man ser att det sitter filter på.

Såg även en person som handlade utan varukorg och hade hela famnen full, troligtvis vill han inte ta i någon matkorg.

Det är nu man borde göra en följande beställning:
https://www.partykungen.se/skyddsdrakt-maskeraddrakt.html

Sen ge sig ut på stan och stoppa en buss eller spårvagn och säga att den är kontaminerad.

Nej, det var inte roligt.

Förresten den där Tegnell som uppenbarligen är någon form av nyttig idiot. Kan man inte skicka han till Arlanda och låta denne personligen skaka hand med alla som ankommer från riskområden? Eller sätt Löfven på Arlanda och Tegnell på Landvetter.
Senast redigerad av 9.999... 2020-02-29 kl. 19:08.
Citera
Medlem
Nytt test klar för den europeiska marknaden. Företaget påstår att det är lättanvänt. Bra om vi får stora mängder som måste testas snabbt.
https://www.marketwatch.com/story/co-diagnostics-stock-soars-57-on-high-hopes-for-its-coronavirus-test-2020-02-27
Citera
Medlem
"Vi kan komma att få enstaka fall i Sverige"

enstaka (oböjligt)

som förekommer sällan och oregelbundet

Bra prognos FKHM
Citera
2020-02-29, 19:07
Medlem
Ett fjärde fall av coronaviruset har bekräftats i Stockholms län, uppger Region Stockholm i ett pressmeddelande.

Personen har koppling till den kvinna som bekräftades smittad i Stockholm den 27 februari och som hade varit i Iran. Det nya fallet hittades genom smittspårning.

Va är det nu ? 5 eller 6 smittade via Iran connection. Stoppa flygen från Iran nu.
Citera
Medlem
HälsingeBockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Nej, hade du läst vad jag förmedlat här så har jag berättat hur du ska skydda dig.. på 1900 talet innan vaccin kom var mässling redan utrotat. Nu dödade det ungefär 300 000 människor i Kongo förra året

Jag är i princip säker på att vi kommer i slutändan se oj, det var visst inte så koas som vi trodde. Sen kollar vi utanför vårt fönster och se hur samhället har kollapsat in i en ekonomisk depression. Folk har dött av svält för människor krävt stängda gränser, företag har kraschat och människor dödar varandra för mat

Där sitter du med din mask inne i din lägenhet eller hus
Nej, mässling var definitivt inte utrotat innan man började vaccinera barn i början av 70-talet.
Eftersom jag föddes under 60-talet blev jag aldrig vaccinerad, så jag och flera klasskamrater drabbades av mässling under 70-talet.
Vad jag vet inträffade inga dödsfall i mina hemtrakter (Hälsingland).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag vet att risken är liten, men man blir orolig ändå.

Jag var inte nära patienten, tack gode gud.
OK. Då kan du nog slappna av. Det här är i värsta fall en aerosolsmitta och det krävs att man är närmare patienten än ett par meter, i en kvart för att bli smittad alternativt få droppar av saliv eller slem på sig for att sedan kontaminera sina egna slemhinnor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Ok. Känns ju som att personal utrymmen bör separeras och stäng ner affärer och restauranger på sjukhusen då folket bör hållas separat.

Vi har ställen i sjukhuset som patienter kan utrymmas till. Vi har blivit informerade hur vi ska hantera om en misstänkt fall av Coronavirus skulle uppstå.
Citera
2020-02-29, 19:08
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/smittan-fanns-i-italien-utan-att-nagon-upptackte-det1/

4 fall i Sthlm...
Citera
Medlem
Bra uppdatering och genomgång av epidemierna (pandemin) och viruset. Mycket praktiska saker också.

https://www.youtube.com/watch?v=quDYb_x54DM
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag kan inte klandra patienterna, men på bekostnad av att vi ska bli sjuka?
Då ska du nog byta jobb.

Det finns många jobb där man riskerar livet eller kan få allvarliga skador.
Visst, ni blir ju en särskilt utsatt grupp som situationen är nu, och då borde det finnas rutiner för det. Finns det inte det?
Citera
Medlem
Vad kommer hända inom kommande 1-3 veckorna i samhället? Ponera att 95% av alla i samhället får skiten och att det kommer gå i en ruggig fart snart. Vi kommer fortfarande vara i behov av mat el etc etc. Vem jobbar med att hålla samhällsfunktionerna i drift när alla ligger hemma och är sjuka? Vem sitter i kassan på Ica och vem kör ut livsmedel? Vem jobbar på sjukhusen? Vi bor granne med ett av Sveriges största sjukhus och att veta att Corona existerar ett stenkast från ytterdörren gör mig inte mindre nojig nu.
Citera
2020-02-29, 19:09
Medlem
Vedträs avatar
För 30-40 år sedan va flyg en lyx för rika. Nu är det tydligen livsviktigt för "folk som ääääälskar att resa". Om dessa svårstimulerade idioter gnäller, ge dem knark istället. Stäng Arlanda igår! Om inte för Corona, så för klimatet. Går inte att ursäkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in