2020-02-29, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvadsmorgon
Det här stämmer inte. Både "orienteringsdöden" och många unga idrottare som dött oförklarligt har i stor utsträckning haft medfödda hjärtfel som inte upptäckts förrän i ansträngt fysisk stressläge.

Så jag skulle inte säga att det har med virus att göra.

Nej. Man spårade det hela till twar och annat gällande orienteringsdöden.

Sedan flera år tillbaka kollar man alla elitsatsande idrottare i Sverige från 15 års ålder. Fortfarande dör folk varje år utan medfödda hjärtfel, detta pga. Hjärtmuskelinflammation som sedan leder till stopp. Var ju tom någon i tråden som hade en polare som råkat ut för de.t
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Avråder Sverige från resor till Italien eller är det för mycket begärt?

Du får vara vuxen, och fatta egna beslut.

Detsamma gäller resor till Uppsala, Stockholm, Göteborg och Jönköping.
Senast redigerad av Richard-III 2020-02-29 kl. 18:39. Anledning: Stavn
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
En sak jag inte förstår, är hur fackens skyddsombud inte stoppar detta?
Kabinpersonal...pilotfack...flygplatspersonal...tr ansitbussförare...osv.

Hur är det möjligt?

För mig är det uppenbart att det handlar om pengar. Staten och kapitalet. De sitter i samma båt. Staten och facket är samma sak.

Man är livrädd för produktionstapp, minskad BNP, minskade skatteintäkter. Det är därför vi har statliga organ som enbart har till uppgift att lugna pöbeln om att allt är under kontroll, samtidigt som smittan sprids. Uppgifterna kring hur dödligt och farligt det är varierar högst ordentligt. 2% i Kina, men Iran verkar 10% av de rapporterade sjukdomsfallen avlida. Troligen viss underrapportering, men ändå. Förbaskat mycket dödligare än förkylningsvirus eller influensavirus är det också. Jag känner mig allt annat än lugn, men att genomföra drastiska åtgärder för att skydda sig själv är svårt om inte nära ogörligt.
Citera
2020-02-29, 18:37
Medlem
FejkEmrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROPERREEL
Vi har Anders Tegnell som styrman och Stefan Löfven som kapten.
Och den båten är vi alla tvingade att sitta i tyvärr.
Skyller ni Löfven till och med för influensa? Nåväl sossarna styrde landet länge och EU och sedan privatiseringar som invandring + åtta år moderaterna har gett oss ett annat, modernare samhälle.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Mitt råd är att du inte tar ett vaccin för du vet inte vad det ger för bieffekter. Denna influensa är inte värre än att om du är normalt frisk så "rider du ut stormen".
Men blir du injicerad med något "vaccin" så har du ingen koll på vad du får i kroppen.

Är du smittad så bär hellre skyddsmask för att inte smitta andra så går det över.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Även Corona är en industri.

Klart att det blir en "industri" av det, det handlar om tillgång och efterfrågan. Min uppfattning är att du personligen igenom ditt agerande kan göra den avgörande biten just för dig.

Sverige har inte vårdplatser för alla sjuka och du riskerar att bli ännu sjukare genom att möta andra människor; vårdinrättning, matbutik, krogen, osv.

Så mitt råd är att hålla avstånd till andra människor i din omgivning och behöver du bryta det så vidtar du personliga skyddsåtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
239 bekräftade nya fall i Italien idag. Ytterligare 8 döda och nu 105 personer i kritiskt tillstånd. 50 stycken totalt friskförklarade. Inga roliga siffror, men heller inte oväntade.

Någon som vet vilka grupper som dör i Italien? hörde ngt om att viruset möjligen muterat, eller att man iaf misstänkte detta.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Märkligt fabrikerna kör på i Kina som inte rapporteras för det ger inga kaos rubriker, alla är tydligen förnekare som inte går på hysterin, skall vi fråga Greta vad som gäller?
Ja, dra in Greta i det här också. Allt för att kunna förneka situationen in i det sista. Tänk om det uppstår medborgargarden som agerar som ambulerande maskpåsättare med silvertejprullar och baseballträn i högsta hugg i kollektivtrafiken? How strong is your kung-fu, Gary? Ayre feek, bruschan..
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
"BREAKING! LatestCoronavirus Research Reveals That The Virus Has Mutated Gene Similar To HIV and Is 1,000 Times More Potent.
Source: Coronavirus Research News Feb 29, 2020 14 hours ago"

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-latestcoronavirus-research-reveals-that-the-virus-has-mutated-gene-similar-to-hiv-and-is-1, 000-times-more-potent-

Då har vi nu 3 undersökningar på det.
1. Den förtryckta indiska som kom ut för några veckor sedan.
2. Denna
3. Samt den kinesiska de nämner i artikeln
Citera
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
I och med att det tar 48 timmar att få svar, så är det ju kört.
Det har ju getts länkar till artiklar att man kan bli sjuk inom ett dygn.
Och därmed smittbärare, och smitta andra.

Är ju som att jaga hare med brutet ben hoppandes runt på en krycka.

Därav ljuger Tegnell när han säger att vi kan smittspåra. och begrännsa.
Det är inte ens teoretiskt möjligt.

För några dagar sedan tog det fyra-fem timmar, som mest någon dag, men 48 timmar?!

Citat:
Enligt Folkhälsomyndigheten tar det fyra, fem timmar för myndigheten att diagnosticera ett prov, så provsvaren kommer relativt snabbt.

– Vi kan få provsvaren på någon dag beroende på vilken tidpunkt på dygnet de tas, säger Helena Hervius Askling, smittskyddsläkare i Region Sörmland. https://www.sn.se/nyheter/oklart-hur-manga-i-lanet-som-coronatestats-sm5339608.aspx
Citera
2020-02-29, 18:38
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Se på de nya siffrorna från Italien då din dåre. Siffrorna visar tydligt på att detta är allvarligt. 229 nya fall på en dag, 105st i kritiskt tillstånd just nu, 29 döda och 50 friskförklarade totalt.

Sluta sprida din dynga, du utsätter folk för fara genom att försöka förminska allvaret.

Nej, hade du läst vad jag förmedlat här så har jag berättat hur du ska skydda dig.. på 1900 talet innan vaccin kom var mässling redan utrotat. Nu dödade det ungefär 300 000 människor i Kongo förra året

Jag är i princip säker på att vi kommer i slutändan se oj, det var visst inte så koas som vi trodde. Sen kollar vi utanför vårt fönster och se hur samhället har kollapsat in i en ekonomisk depression. Folk har dött av svält för människor krävt stängda gränser, företag har kraschat och människor dödar varandra för mat

Där sitter du med din mask inne i din lägenhet eller hus
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Även Corona är en industri.

Munskydd och annan skyddsutrustning. Dock tror jag att detta tillverkas i Kina och inte i Sverige!
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Att sprida rykten och skrämselpropaganda borde vara straffbart och är även att döda andra.

Är det jag skrivit skrämselpropaganda?

Vi vet att 81% får milda symtom o klarar sig utan vård. Men det är ingen orsak till att förringa allvaret.

Det betyder att 19% får problem. Av den hälften ordentliga problem. O av dessa dör några när lungorna kollapsar eller kroppen inte orkar mer.

Av dem som dör är merparten folk över 60 år. Dvs någons föräldrar eller mor o far föräldrar.

Visst finns det de som tror att det är någon form av zombie pandemi som rullar in o världen kommer gå under. Eller har liknande ideer. Det är bara tröttsamt.

Det stora problemet nu är att Corona epidemin bara är inne på drygt 2 månader. Den information vi fått från Kina inte är 100% tillförlitlig.
Vi vet dock att kineserna tar det här på fullaste allvar, till den grad att de panikbygget sjukhus, isolerar städer o stänger ned fabriker. Något som slår hårt mot kinas ekonomi. Det görs inte av varken godhet (kina har gott om folk) eller omtanke för resten av världen.

Det samma gäller Iran. Vars siffror också bör tas med en ordentlig skopa salt. I skrivande stund under 600 insjuknade o mindre än 50 döda är orimligt.

Så det vi har att förlita oss på är sydkorea samt Italen..

Italen uppvisar 900 smittade. 20 döda o över 60 vars situation är allvarlig.
Det vi vet är att lungproblemen uppkommer sent i sjukdomsförloppet o dödsfallen ännu senare.

Även snittspridningen från italien till Teneriffa, Sverige, Tyskland etc tyder på att vi har en hög snittspridning.

Hög smittspridning betyder att man under en kort tid får ett snabbt växande antal kritiska fall som kräver kvalificerad vård för att klara sig. Sverige har idag begränsat med den typ av vårdplatser samt material.

Därför bör man lägga resurser o arbete på att förhindra spridning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in