2020-02-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Man har sett en hel del fall där patienter som friskförklarats senare blivit sjuka igen. Men tvärtemot vad som tidigt rapporterades, så verkar de få mildare symptom andra gången, och man tror att de inte smittar.
Man skapar sig lite utav ett immunitet?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Om du är så jävla dum så du inte kan räkna ut hur det har med trådens ämne att göra borde du helt enkelt hålla käften. Och jag är säker på att du har hört detta förut, i andra sammanhang.

Det har möjligtvis med prepping att göra och det finns redan en tråd för det ämnet avseende det här viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Risken att för smitta under den tidiga inkubationstiden är ganska liten. Det finns iofs uppgifter om smittspridare utan symtom och smitta under prodoromalfasen.

Sammantaget är det ganska liten risk för att du blev smittad.

Var du tvungen att vara nära patienten? Sätta infart eller ta venprover etc??

Jag vet att risken är liten, men man blir orolig ändå.

Jag var inte nära patienten, tack gode gud.
Citera
2020-02-29, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Just nu, nej. Bara reglemente vad gäller patienter och hur vi ska hantera det.

Ok. Känns ju som att personal utrymmen bör separeras och stäng ner affärer och restauranger på sjukhusen då folket bör hållas separat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ibis99
Undras hur de gör om alla resurserna är upptagna och exempelvis Kungen blir sjuk.. Corona gör ju ingen skillnad på Adel o Pöbel.

Jag tro att kungligt blod är immun mot viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G22G5
Hur ska det annars slås fast och behandlas menar du? Klart misstänkt sjuka skall tas emot av vården.

Jag kan inte klandra patienterna, men på bekostnad av att vi ska bli sjuka?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Ja, Utan några som helst tvivel. Är själv i min sommarstuga nu sedan en timma med voffsingen och har bunkrat för mat i 2 månader. Stadsbor är stenkörda, avundas er inte men sympatiserar inte heller. Den här pandemin har en orsak och ett syfte, att rensa ut skiten. HALLELUJA nu skall syndarna brinna!

Har du levt ett gott och ärligt liv skall du nog inte oroa dig så mycket. Gud har givit mig sommarstuga och pengar att kunna dra mig undan för en anledning. Begrunda edra liv och edra handlingar, ni kommer nog begripa själva om ni blir skonade eller ej.

Hoppas för ditt psykiska välmåendes skull att du trollar till viss del 🤣
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Nej det är rasistiskt säger Tegnell
Men om exemplet utgjordes av en rasande finne? Kommer han att kunna ta båten för att slippa riskera karantän på flygplatsen? Skapa en ”Diamond Princess 2” på Östersjön?
Citera
Medlem
Första dödsfallet i USA nu. https://twitter.com/BNODesk/status/1233815268947828736
Citera
2020-02-29, 19:06
Medlem
pailins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pailin
Sunt resonerat Haddock93. Man kan alltid äta upp det man bunkrat , bara gott att fylla på förråden. Där jag bor (Karlskrona) finns det mesta fortfarande, folk chillar då det är lördag. Jag och min man har bunkrat i veckor. Det jag lagt märke till är att hand- och ytdesinfektionsmedel tagit slut.

Tips inför inköp. Tortillabröd håller i månader och är mycket användbart. Har själv köpt torrjäst och vetemjöl utifall att.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typhoon
Första dödsfallet i USA nu. https://twitter.com/BNODesk/status/1233815268947828736

Trump kanske ber Kineserna skicka några experter nu som vet hur man gör? ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abo142
Just nu: Ett nytt bekräftat fall av nya coronaviruset i Stockholm, skriver regionen i ett presssmeddelande. Personen har koppling till det fall som bekräftades den 27 februari i Stockholm och har hittats efter aktiv smittspårning

källa DN

Personen visar alltså symptom efter knappt 48 timmar.

Inte ett enda fall i Skåne, bor över miljonen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in