2020-02-29, 18:53
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Och vice versa på dig? Självinsikten på dig har inte blivit bättre ser jag...
Men varför så bitter? Slappna av, det bästa sättet att hantera de fyra ryttarna är nog med ett garv.
Jag lever i ”best case scenario” varje dag, det är ointressant att pladdra om eftersom vi alla delar den uppfattningen (lex: ”man får spela så bra det är möjligt med korten man blivit tilldelad”), men har man skojat om domedagen tillräckligt mycket lär den inte kännas så jobbig om den väl kommer. Om den inte kommer, då har man i värsta fall sparat bortkastad tid i Fortnite för att blåsa den tiden på att lajva Contagion istället. Jag tar ut svängarna ordentligt för att inte riskera att fastna i något halvverkligt ångestläge, det medges. Men vad är problemet med det? Jag rekommenderar ju inte Jesus som lösning.

Än.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Nä men experter säger att de flesta som får coronavirus märker knappt av det eller att dom har coronavirus. Att det kan vara en mild förkylning och lite feber som sedan går över. Vilket jag inte förstår. Om det är så att det går över, varför går vissa till vårdcentralen då? Jag tänker på dessa tolv nu? Om dom verkar vara friska?
Sett att du frågat flera ggr och inte fått ordentligt svar. De fall som vi fått i Sverige, är så vitt vi vet ganska nya. Den typiska tiden det tar innan de som blir värre börjar bli värre, är ca 2 veckor.

Det betyder inte att de vi hittat i Sverige kommer bli värre nästa vecka, eller veckan efter det, det betyder bara att man inte kan förvänta sig att se det än. Detta är väldigt förenklat nu, och generellt, det kan variera en hel det från person till person så klart.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Verkar som man inväntar att försommaren ska hindra smittspridningen, när kommer den till Italien och vad är det för klimat i (norra?) Iran nu?

Här är väderleken i Qom som är epicentrum i Iran
https://www.accuweather.com/en/ir/qom/210842/daily-weather-forecast/210842
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Ssk på akuten. Han hade brutit nyckelbenet(skidor) och måste göra en akut rtg-undersökning. Det är inget som kan vänta. Vi har tittat på temp och olika parametrar. Allt var normalt, men kan vara så att han är under inkubationstiden och att sjukdomen bryter ut snart om han nu skulle ha det. Vi har kontaktat Smittskyddsinstitutet.

Finns det särskild reglemente att följa på sjukhuset dvs hur mkt interagerar personalen med varandra eller försöka man separera avdelningarna?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Ska iväg och handla strax tänkte jag, redan fyllt på ett lager men tänkte köra ytterligare ett last.

Hur ser det ut i butiker hos er i tråden? Ser ni något utplockat typ konserver osv?

Alla jag pratar med verkar lita på media och myndigheter som uppenbart underdriver. Jag tar de säkra före det osäkra, kan alltid äta upp det sen bara

Bunkrade upp rejält i dag och växlade några ord med kassören men han hade inte märkt av någon ökad försäljning.
Citera
Medlem
105 italienare under intensivvård trots att ”endast” 1100 har blivit bekräftat smittade.

I hela Sverige har vi 500 platser och tyvärr tar andra sjukdomar inte paus vid en coronaepidemi.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Fan det finns vettiga svenskar ändå, kanske hänger de i tråden

http://www.gp.se/1.24683236

Så skyddar sig preppers mot coronaviruset
soldatens ärtsoppa pa hyllan, jag vet den smakar bra med senap och kanske lite ost. Men är det verkligen bra för en prepper Sedan när det brakar loss?
Citera
2020-02-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
23 grader i Qom idag. Så är typ Svensk sommar där nu.....

Okej, undra varför man tror virus ska hämmas vid svensk sommar?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Många kloka tankar där Sam.Boyd. Många i denna tråd fattar inte vilka otroliga resurser det svenska samhället kommer att behöva lägga på varje smittad person. Ta det första fallet i Jönköping som tydligen fortfarande inte är avklarat.
Det kommer att kosta multum med varje smittad och därför är det bäst om vi kan införa karantäner och se till att vi inte blir som Italien eller Iran.

Eller så intar Sverige en mer praktisk hållning. Vi låter folk bli sjuka o räknar kallt med 2 till 15% dödlighet.
Merparten över 65 år o bara nostalgisk kostnad för samhället. De begränsade resurserna öronmärks för samhällets nyckelpersoner.
Monarkin Sverige tar bredsidan hårt o disciplinerat o kommer ut ur pandemin ekonomiskt starkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag hade alldeles nyss en patient från norra Italien, åkte skidor och som landade i natt. Däremot hade han inte några symtom. Värsta panikångesten just nu.
Risken att för smitta under den tidiga inkubationstiden är ganska liten. Det finns iofs uppgifter om smittspridare utan symtom och smitta under prodoromalfasen.

Sammantaget är det ganska liten risk för att du blev smittad.

Var du tvungen att vara nära patienten? Sätta infart eller ta venprover etc??
Citera
Medlem
Vad tror ni övriga ...
Är det ostoppbart detta virus nu?

Enligt mina beräkningar är det ute sedan den 15 Januari, efter det datumet var det ostoppbart dvs förbi händelsehorisonten

Dessa fall som finns bekräftade är bara toppen på isberget så undra hur många som går runt och tror de är friska men kommer bryta ut strax :/

Stackars alla som kommer dö... eller rättare sagt alla deras anhöriga.
Döden är ju oundviklig såklart men ingen vill nog bli statistik i Coronavirusets döds siffror
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
"BREAKING! LatestCoronavirus Research Reveals That The Virus Has Mutated Gene Similar To HIV and Is 1,000 Times More Potent.
Source: Coronavirus Research News Feb 29, 2020 14 hours ago"

https://www.thailandmedical.news/news/breaking-latestcoronavirus-research-reveals-that-the-virus-has-mutated-gene-similar-to-hiv-and-is-1, 000-times-more-potent-

Dom ljuger, det var HIV från början det är ett Biovapen.
dr. francis boyle biovapen expert har dokumenten, de sålde det från Kalifornien till Kina där de modifierade det uttligare med HIV.

https://poddtoppen.se/podcast/1003465597/geopolitics-empire/francis-boyle-wuhan-coronavirus-is-an-offensive-biological-warfare-weapon-131

Videos finns även på Bitchute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in