2020-02-29, 16:40
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Viruset har muterat, nu går den på yngre, se upp nu ni i 20-30 års åldern!

Helt rätt, vi kallar den för co vid-19X2 den har inget officielt namn, men ja det värsta tänkbara scenariot har inträffat. Viruset har muterat..
Citera
2020-02-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är ju det jag skriver. Bland annat en ung och vältränad tjej har dött av viruset och det vore intressant att veta varför.

Jag är inte konspirstorisk, men att en ung kvinnokämpe från Iran som är emot regimen är typ den enda som dött av det här, dessutom efter extremt kort tids sjukdom.....det är liksom lite mycket.
Citera
Medlem
Om man har milda influensaliknande symtom så åker man inte till sjukvården. Man väntar och ser om symtomen förvärras bortom vanlig influensa och om man behöver sjukhusvård så ringer man först, man promenerar inte bara in i väntrummet
Citera
Medlem
messiasibids avatar
Detta citat på Twitter av författaren Nassim Taleb kan vara en bra påminnare för folk som saknar respekt för Corona.

"When paranoid, you can be wrong 1000 times & you will survive.
If non-paranoid; wrong once, and you, your genes, & the rest of your group are done.

It's a yuuuge mystery that academics who deal w/risk, "rationality", subforecasting & superforecasting fail to get it."
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Kan ju ha varit så enkelt som otur. Att risken är ganska låg för unga friska personer betyder inte att den är noll.

Unga och friska personer kan dö av vanlig influensa också, till och med vanlig förkylning. Det är inget konstigt i detta.

Varför skulle en ung och frisk dö av vanlig förkylning? Hur skulle det gå till menar du? Sätta snoret i halsen eller?
Citera
2020-02-29, 16:42
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Varför skulle en ung och frisk dö av vanlig förkylning? Hur skulle det gå till menar du? Sätta snoret i halsen eller?

Dåligt immunförsvar förmodligen.
Citera
2020-02-29, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Viruset har muterat, nu går den på yngre, se upp nu ni i 20-30 års åldern!
det har ju varit så hela tiden
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Hört talas om hjärtmuskelinflammation?

Knall o fall, händer ju oftare än att folk dör av korona.

Minns du orienteringsdöden med förresten?
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Jaha! Du är en sådan som tycker att just DIN åsikt är den rätta. En som inte söker fakta utan "tycker" och anser att alla bör lyssna.
Fast du somnade visst till i skolan just när ni lärde er om Sveriges försvar.
Här är en kort repetion:
https://www.forsvarsmakten.se/sv/om-forsvarsmakten/darfor-finns-forsvarsmakten/vart-uppdrag/

Den dag lede fi står vid gränsen kommer du säkert att skriva ett surt inlägg där du "kräver" att försvaret skall vara rustat att möta fienden istället för att jaga virus. Dagsfärskt tyckande som det passar.
Tur att du inte har något att säga till om!

Jag skiter fullständigt i om någon håller med mig. Jag har en åsikt i frågan som jag luftar här i tråden. Vet inte varför du ska överanalysera det.

Eftersom svenskar smittas av ett dödligt virus just nu och ingen blivit dödad av ryssar på hundratals år tycker jag det är rimligt att försvaret riktar sina resurser mot att skydda svenskar mot covid-19 den närmsta tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Helt rätt, vi kallar den för co vid-19X2 den har inget officielt namn, men ja det värsta tänkbara scenariot har inträffat. Viruset har muterat..

Du har 0 trovärdighet ditt jävla troll sluta sprida massa falskt skit i allt du skriver din jävla cancerfläck
Citera
2020-02-29, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du pimpar FFP2 men levererar FFP1 (i bästa fall)? Du vet vad som skulle hända om du inte satt och scammade i trygghet över nätet, va?

Jag har ffp3 och ffp2 hemma tänkte fylla på lite då jag såg ffp1 idag i butiken.
Funkar ffp1 om man trär över något annat? Typ en halsduk men tätare tyg? Goretex tex?
Citera
2020-02-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Vad är det du funderar på? Har själv en mild luftvägsinfektion, vilket är vanligt vid denna årstid, men jag ringer varken 1177 eller besöker vårdcentralen. Har inte rest eller haft närkontakt med berest folk, så har knappast Corona.
Nä men experter säger att de flesta som får coronavirus märker knappt av det eller att dom har coronavirus. Att det kan vara en mild förkylning och lite feber som sedan går över. Vilket jag inte förstår. Om det är så att det går över, varför går vissa till vårdcentralen då? Jag tänker på dessa tolv nu? Om dom verkar vara friska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in