2020-02-29, 18:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nej, jag refererar inte till mig själv som "samhället". Jag är en del av samhället, men jag är inte samhället.

Du skrev: "alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan"
Och jag säger, lägg inte näsan i blöt när två samtyckande vuxna vill ha sex med varandra, det är inte din sak.
Citera
2020-02-29, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Prostitution är att sälja sex och det är vad som sker många gånger på dejtingmarknaden också. Men det är lite mer kamouflerat, vaken tjejerna eller killarna betraktar det som sexköp/sexförsäljning även när det är det.

Detsamma gäller i många relationer. Det finns många kvinnor som skulle göra slut om mannen inte delade med sig av sina pengar utan håller på att båda ska betala lika.

Dejtingmarknaden är väldigt enkel, det finns två typer. De som dejtar för att knulla runt - både män och kvinnor. Och det finns de som dejtar för att hitta något mer varaktigt, kanske till och med någon att bilda familj med - både män och kvinnor. I båda lägren handlar det om "ge och ta".

I varaktiga relationer med eller utan barn handlar det extremt mycket om "ge och ta", kompromisser, anpassning, lyhördhet osv. Män som skaffar barn blir väldigt mycket mer engagerade än att bara "betala för sig". I ett varaktigt förhållande är kommunikation det absolut viktigaste, det finns inget annat som är viktigare i ett varaktigt förhållande. Om endera parten är missnöjd - speak the fuck up.
Citera
2020-02-29, 18:30
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Dejtingmarknaden är väldigt enkel, det finns två typer. De som dejtar för att knulla runt - både män och kvinnor. Och det finns de som dejtar för att hitta något mer varaktigt, kanske till och med någon att bilda familj med - både män och kvinnor. I båda lägren handlar det om "ge och ta".

I varaktiga relationer med eller utan barn handlar det extremt mycket om "ge och ta", kompromisser, anpassning, lyhördhet osv. Män som skaffar barn blir väldigt mycket mer engagerade än att bara "betala för sig". I ett varaktigt förhållande är kommunikation det absolut viktigaste, det finns inget annat som är viktigare i ett varaktigt förhållande. Om endera parten är missnöjd - speak the fuck up.

Att det finns andra faktorer än bara pengar gör inte att det inte är sexköp/sexsälj. Om tjejen tar av sig trosorna efter en trevlig dejt där mannen bjöd men inte skulle ha gjort det efter samma dejt om mannen inte bjöd så är det sex mot betalning.

Detsamma gäller om kvinnan inte skulle stanna kvar i en relation om mannen inte delar med sig av sina pengar utan håller på att båda ska betala lika mycket.
Citera
2020-02-29, 18:32
Avslutad
Citat:
Du skrev: "alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan"
Och jag säger, lägg inte näsan i blöt när två samtyckande vuxna vill ha sex med varandra, det är inte din sak.

Ok du vantolkar det jag skrev.

Bara i denna tråden finns det många olika människor med många olika åsikter om ämnet. I samhället i övrigt ännu fler. Tror du jag refererar till dem som "jag", att det skulle handla om mig när jag skriver "alla"?
Citera
2020-02-29, 18:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ok du vantolkar det jag skrev.

Bara i denna tråden finns det många olika människor med många olika åsikter om ämnet. I samhället i övrigt ännu fler. Tror du jag refererar till dem som "jag", att det skulle handla om mig när jag skriver "alla"?

Detta är rätt tydligt, tycker du inte?
"alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan"

Nej du ska inte lägga näsan i blöt när andra har sex, sköt ditt eget i stället.
Citera
2020-02-29, 18:37
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
En man kan ju få tillgång till sex med en eller flera kvinna/kvinnor utan att höja hennes levnadsstandard och utan att behöva betala för det, lust mot lust när tillfället passar båda parter. Och gå hem efteråt och göra vad han känner för...

Så det behöver inte vara allt eller inget

Det är väldigt få män som kan det. För de allra flesta gäller de tre alternativ jag listade.
Citera
2020-02-29, 18:37
Avslutad
Citat:
Att det finns andra faktorer än bara pengar gör inte att det inte är sexköp/sexsälj. Om tjejen tar av sig trosorna efter en trevlig dejt där mannen bjöd men inte skulle ha gjort det efter samma dejt om mannen inte bjöd så är det sex mot betalning.

Detsamma gäller om kvinnan inte skulle stanna kvar i en relation om mannen inte delar med sig av sina pengar utan håller på att båda ska betala lika mycket.

Ja håller med. Båda exemplen förekommer säkert.
Citera
2020-02-29, 18:41
Avslutad
Citat:
Detta är rätt tydligt, tycker du inte?
"alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan"

Nej du ska inte lägga näsan i blöt när andra har sex, sköt ditt eget i stället.

Det är rätt tydligt att du inte kan eller vill förstå vad det är jag skrev ja.

"bör ha" syftar på att det kommer att beröra de flesta som är en del av samhället.
Citera
2020-02-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ja även sexsäljare har vissa krav, hur höga är individuellt och även beroende på hur rik killen är.
Inte har tjejerna från fattiga länder som sitter i ett rum på ett vandrarhem utanför Piteå eller i en tillfälligt hyrd lägenhet några krav på sina kunder eftersom de inte har en aning om vem som har bokat in 1 timme på lördag kl 21, kvinnorna kan ju inte ens språket och lär knappast kunna googla på om personen som kommer har några pengar
Citera
2020-02-29, 18:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är rätt tydligt att du inte kan eller vill förstå vad det är jag skrev ja.

"bör ha" syftar på att det kommer att beröra de flesta som är en del av samhället.

Man kan beröras av en massa saker som du inte ska lägga dig i. Om någon t.ex. blir illa berörd av att två bögar håller varandra i handen får den personen helt enkelt komma över det. Detsamma om du blir illa berörd av att dessa bögar har sex med varandra i sin lägenhet, det ska du skita i även om du mår dåligt av tanken. Om två samtyckande vuxna har sex med varandra eller inte är inte din sak även om du känner dig berörd av detta, det räcker inte som argument för att lägga din näsa i blöt.
Citera
2020-02-29, 18:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte har tjejerna från fattiga länder som sitter i ett rum på ett vandrarhem utanför Piteå eller i en tillfälligt hyrd lägenhet några krav på sina kunder eftersom de inte har en aning om vem som har bokat in 1 timme på lördag kl 21, kvinnorna kan ju inte ens språket och lär knappast kunna googla på om personen som kommer har några pengar

Har du jobbat med detta eftersom du har koll på det?
Citera
2020-02-29, 18:49
Avslutad
Citat:
Man kan beröras av en massa saker som du inte ska lägga dig i. Om någon t.ex. blir illa berörd av att två bögar håller varandra i handen får den personen helt enkelt komma över det. Detsamma om du blir illa berörd av att dessa bögar har sex med varandra i sin lägenhet, det ska du skita i även om du mår dåligt av tanken. Om två samtyckande vuxna har sex med varandra eller inte är inte din sak även om du känner dig berörd av detta, det räcker inte som argument för att lägga din näsa i blöt.

Ok du, ha en skön lördagskväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in