2020-02-29, 18:05
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Attraktion behövs också. Är killen "ful" både mentalt och/eller fysiskt kvittar det om han bjuder eller inte.

Ja även sexsäljare har vissa krav, hur höga är individuellt och även beroende på hur rik killen är.
Citera
2020-02-29, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Klart du inte vill. Men ska samtyckande människors rätt att göra vad de vill bakom stängda dörrar inskränkas för att vara dig till lags?

Maken till entitlement.

Sorry men du äger inte den här världen och har ingen rätt att kontrollera och bestämma över andra människor.

Är du läskunnig? Såhär skrev jag:

"Angående argumentet "ingen ska lägga sig i vad två samtyckande vuxna kommer överens om och gör".

En avkriminaliserad sexmarknad kommer att påverka hela samhället så alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan. Iallafall i ett någorlunda demokratiskt samhälle."
Citera
2020-02-29, 18:06
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Angående argumentet "ingen ska lägga sig i vad två samtyckande vuxna kommer överens om och gör".

En avkriminaliserad sexmarknad kommer att påverka hela samhället så alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan. Iallafall i ett någorlunda demokratiskt samhälle.

Ja en avkriminaliserad sexmarknad hjälper till att jämna ut den ojämna könsbalansen i samhället. Jag förstår att civila kvinnor tycker det är jobbigt, men det är deras eget problem, och inget som ska behöva gå ut över andra människors frihet.
Citera
2020-02-29, 18:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja även sexsäljare har vissa krav, hur höga är individuellt och även beroende på hur rik killen är.

Jaha jag trodde det var dejtingen som diskuterades inte sexmarknaden.
Citera
2020-02-29, 18:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

"Angående argumentet "ingen ska lägga sig i vad två samtyckande vuxna kommer överens om och gör".

En avkriminaliserad sexmarknad kommer att påverka hela samhället så alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan. Iallafall i ett någorlunda demokratiskt samhälle."

Idiotiskt påstående. Om två samtyckande vuxna vill ha sex med varandra ska du inte lägga dig i det.
Citera
2020-02-29, 18:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jaha jag trodde det var dejtingen som diskuterades inte sexmarknaden.

Dejtingen är en del av sexmarknaden.
Citera
2020-02-29, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ja en avkriminaliserad sexmarknad hjälper till att jämna ut den ojämna könsbalansen i samhället. Jag förstår att civila kvinnor tycker det är jobbigt, men det är deras eget problem, och inget som ska behöva gå ut över andra människors frihet.

Du menar att kvinnorna från öst kommer komma hit för att gifta sig och bilda familj med svenska män? Eller vad pratar du om?
Citera
2020-02-29, 18:11
Avslutad
Citat:
Idiotiskt påstående. Om två samtyckande vuxna vill ha sex med varandra ska du inte lägga dig i det.

Det skrev jag inte heller.
Citera
2020-02-29, 18:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det skrev jag inte heller.

Jo
Citat:

Citera
2020-02-29, 18:14
Avslutad
Citat:
Dejtingen är en del av sexmarknaden.

Ja absolut, men inte detsamma som prostitution. Tror inte de flesta kallar det att gå på dejt när de köper en prostituerad kille eller tjej eller man eller kvinna.
Citera
2020-02-29, 18:16
Avslutad
Citat:
Jo

Nej, jag refererar inte till mig själv som "samhället". Jag är en del av samhället, men jag är inte samhället.
Senast redigerad av Jenny9 2020-02-29 kl. 18:19.
Citera
2020-02-29, 18:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja absolut, men inte detsamma som prostitution. Tror inte de flesta kallar det att gå på dejt när de köper en prostituerad kille eller tjej eller man eller kvinna.

Prostitution är att sälja sex och det är vad som sker många gånger på dejtingmarknaden också. Men det är lite mer kamouflerat, vaken tjejerna eller killarna betraktar det som sexköp/sexförsäljning även när det är det.

Detsamma gäller i många relationer. Det finns många kvinnor som skulle göra slut om mannen inte delade med sig av sina pengar utan håller på att båda ska betala lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in