2020-02-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressant. Jag har tidigare (utan framgång) spekulerat kring hantlar som mordvapen.

OM man utgår från hantel eller viktplatta så borde det ju vara rätt lätt att räkna ut GM ev längd och aplängd på armar. Märkena på trädet man tagit in sägs vara från attacken (55 cm upp från mark?). För den skadan bör det ha varit "redskap i sving" mer än "startposition på redskapet".
Testade som hastigast här hemma och får inte ihop hur GM ska ha stått. Jag förstår inte blodbilden på plats så jag ska kanske inte uttala mig. Men lekmannabedömning är att GM antingen är kort eller så har denna böjt på knäna rejält. Om det ska handla om en hantel.
Pratar vi om längre mordredskap så får jag ihop det bättre. Då blir svingen helt annorlunda och lirar med märkena i trädet. Minns inte när alla förhör med gymfolket var. Är det sent så borde utredarna ha någon slags hum om skadebild och redskap.
Citera
2020-02-29, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Jag har hela tiden trott att hon varit inblandad, men varierat om det varit medhjälp eller skyddande.
När SD har fällts och fallet tas upp i HR, kan man hoppas han tjallar på HD?
Jo jag säger det samma, lås in henne!
Nej, inte så länge hon skyddar honom. Men den dagen hon öppnar mun, och blir ärlig om all inblandning och berättar vad hon vet, den dagen kommer SD hänga henne. Han kommer se till att även hon hamnar i fängelse för skyddande av brottsling (grovt brott). Han är hämndlysten.
Citera
2020-02-29, 17:46
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jo men det var ju DNA i blod.

”5702/23383-18/S099
Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare

DNA: Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting”

A 160 sid 110

A 160 sid 24

Två tops. Vä frontsida på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008141
För en av topsen erhölls indikation på blodförekomst, men vid
utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person
inte påvisas. För den andra topsen kunde blod inte påvisas.

En tops. Frontlucka på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008142
Blod kunde inte påvisas.

Vidare diskussion avslutad för min del.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-29 kl. 17:48.
Citera
2020-02-29, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
A 160 sid 24

Blod kunde inte påvisas.

Vänligen sätt dig ner i båten already. DNAt som påvisats var DNA från blod. Detta togs upp i rätten nu i veckan. Tror kriminaltekniker och NFC vet mer om blodspår och DNA än du så dags att backa, fatta det.
Citera
2020-02-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Han säger "kontakt". Förmodligen menar han via sms.

Ah! Du har helt rätt. Jag läste för snabbt helt enkelt. Tack för att du rättade mig.
Citera
2020-02-29, 17:56
Medlem
Och en hypotes kring varför hon dels vill rädda förhållandet, dels skydda S nu, är att hon skulle vara TACKSAM över att han tagit hand om henne när hon mått dåligt..?!

Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nåt anmärkningsvärt dök upp i ett av förhören med HD:

Förhörsledaren informerar HD om att de genom flera olika källor (förhör med andra samt uppgift de fått genom nån mobil/datortömning tror jag) fått veta att under åren då hon var som sjukast tog SD på sig uppgiften att "dela ut hennes mediciner" till henne några ggr per dag.

Han brukade då byta ut eller lägga till piller i hennes "kvällsmedicinering", till piller som "knockade" henne (starka sömnmediciner/mer kraftfulla lugnande eller dylikt). Hans syfte med att droga HD såhär var att hon skulle hamna i djup sömn/bli utslagen så att han skulle kunna sticka ut och ha sex med LW på nätterna utan att HD skulle märka. Detta var precis i början av affären.

Det här är ju på en HELT annan nivå än en vanlig simpel affär....
Citera
2020-02-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
OM man utgår från hantel eller viktplatta så borde det ju vara rätt lätt att räkna ut GM ev längd och aplängd på armar. Märkena på trädet man tagit in sägs vara från attacken (55 cm upp från mark?). För den skadan bör det ha varit "redskap i sving" mer än "startposition på redskapet".
Testade som hastigast här hemma och får inte ihop hur GM ska ha stått. Jag förstår inte blodbilden på plats så jag ska kanske inte uttala mig. Men lekmannabedömning är att GM antingen är kort eller så har denna böjt på knäna rejält. Om det ska handla om en hantel.
Pratar vi om längre mordredskap så får jag ihop det bättre. Då blir svingen helt annorlunda och lirar med märkena i trädet. Minns inte när alla förhör med gymfolket var. Är det sent så borde utredarna ha någon slags hum om skadebild och redskap.

Som jag har förstått de olika förhören så fiskar polisen rejält för att försöka klura ut vad som använts som mordvapen. Det enda man kan sluta sig till är nog att de inte vet.

Det stämmer att de frågat flitigt om något stulits från gymmet, men de har också varit väldigt intresserade av den klätterutrustning som paret D har haft samt ett armeringsjärn som försvunnit från SDs arbetsplats. Detta järn lär dock ha varit grönmålat, och borde i så fall ha avgett färgflagor vid en så våldsam användning (enligt egen erfarenhet).
Citera
2020-02-29, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminalen-nu
Som jag har förstått de olika förhören så fiskar polisen rejält för att försöka klura ut vad som använts som mordvapen. Det enda man kan sluta sig till är nog att de inte vet.

Det stämmer att de frågat flitigt om något stulits från gymmet, men de har också varit väldigt intresserade av den klätterutrustning som paret D har haft samt ett armeringsjärn som försvunnit från SDs arbetsplats. Detta järn lär dock ha varit grönmålat, och borde i så fall ha avgett färgflagor vid en så våldsam användning (enligt egen erfarenhet).

Ok, du kan förmodligen detta bättre. Fick inte ihop bilden med trädet, MGMs längd och en hantel.
Citera
2020-02-29, 18:07
Medlem
Lillarumys avatar
20.9.2014
HerrTeamDavidsson
Hit men inte längre sa det bästa batteriet i stora lampan. Precis framme vid burken blev det alltså kolsvart. Tur att Softis hade sin påslagen. Annars hade man väl stått kvar där ute i skogen halvblind och letat efter backupen fortfarande. Och bara någon halvminut innan hördes ett ordentligt brak i skogen. Misstänker att vi stört någon slumrande älg. Tur den inte hoppade fram där i villervallan. Då hade nog tom jag erkänt att jaag blivit rädd. TFTC

21.9.2014
Softpocahontas
Trevlig nattur med grannen. Kul med ett extra steg som omväxling. Ändå gick den så lätt och smidigt att ta med en "riktig väg" i närheten. Här blev det dags för en liten chokladbit också! Tftc

https://img.geocaching.com/cache/log/large/1cb3e65c-a9c3-41a8-a605-ce29cbbd3605.jpg

Hd var inte med på denna heller, hon måste väl ha fattat när de umgicks hela nätterna igenom, mördaren och hans offer, porrpastorn som hon kallades av snoris och en Polis. Oklart varför hon fick epitetet Porr? Att hon hade flera partner var väl inget konstigt för en snygg singelkvinna i sina bästa år.
Obs att de loggat olika datum, en miss av någon av dom.

Detta är också intressant, HD har fuskloggat även denna, trots att hon bevisligen aldrig varit i närheten. Hon erkänner utan omsvep att hon aldrig loggat, men loggar den ändå. Tydligen är statistiken viktigare än något annat.
Stackars barn, stackars sjuka människa.

Systerhax
Jag har under många år varit en del av Team Davidsson men har nu börjat logga under eget nic, Systerhax. Då jag ser loggarna som en dagbok har jag valt att behålla alla loggar från det gamla nicet även om jag inte själv besökt alla burkar. Jag hoppas att ni som CO tycker att det är ok så att dagboken får fortsätta leva vidare med mig. Ett stort tack till er alla för alla cacher ni lagt ut.

Hit men inte längre sa det bästa batteriet i stora lampan. Precis framme vid burken blev det alltså kolsvart. Tur att Softis hade sin påslagen. Annars hade man väl stått kvar där ute i skogen halvblind och letat efter backupen fortfarande. Och bara någon halvminut innan hördes ett ordentligt brak i skogen. Misstänker att vi stört någon slumrande älg. Tur den inte hoppade fram där i villervallan. Då hade nog tom jag erkänt att jaag blivit rädd. TFTC
Senast redigerad av Lillarumy 2020-02-29 kl. 18:11.
Citera
2020-02-29, 18:08
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Nåt anmärkningsvärt dök upp i ett av förhören med HD:

Förhörsledaren informerar HD om att de genom flera olika källor (förhör med andra samt uppgift de fått genom nån mobil/datortömning tror jag) fått veta att under åren då hon var som sjukast tog SD på sig uppgiften att "dela ut hennes mediciner" till henne några ggr per dag.

Han brukade då byta ut eller lägga till piller i hennes "kvällsmedicinering", till piller som "knockade" henne (starka sömnmediciner/mer kraftfulla lugnande eller dylikt). Hans syfte med att droga HD såhär var att hon skulle hamna i djup sömn/bli utslagen så att han skulle kunna sticka ut och ha sex med LW på nätterna utan att HD skulle märka. Detta var precis i början av affären.

Det här är ju på en HELT annan nivå än en vanlig simpel affär....

Jag funderar på om inte den (gissningsvis) legitimerade läkaren som (eventuellt) förskrivit dessa läkemedel åt HD skulle ha reagerat om medicinen intogs i rejält raskare takt än vad som ordinerats? Eller har SD möjligen haft någon annan form av tillgång till (åtminstone vissa) av dessa medikamenter, spekulerar jag? Var skulle han i sådant fall ha fått tag i dem kan man undra?
Citera
2020-02-29, 18:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
A 160 sid 24

Blod kunde inte påvisas.

Vidare diskussion avslutad för min del.

Jaja

Men den du hänvisar till är den 1: a undersökningen som gjordes i en (Delredovisning 2)
Sidan 24
Datum: 2018-10-05
Ert datum: 2018-05-16
5702/23383-18/S099
För en av topsen erhölls indikation på blodförekomst, men vid utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person inte påvisas. För den andra topsen kunde blod inte påvisas.

Den JAG hänvisade till var en FÖRNYAD analys (sid 110) i Slutredovisningen.

Sidan 110
Datum: 2019-06-19
Ert datum: 2018-05-16
5702/23383-18/S099
Två tops. Vä frontslda på tvättmaskin i källare
Vid en förnyad analys av den tops som gav indikation på blodförekomst (se delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades DNA, Resultaten talar extremt starkt för att DNA:t kommer från Lena Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-29 kl. 18:14.
Citera
2020-02-29, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar på om inte den (gissningsvis) legitimerade läkaren som (eventuellt) förskrivit dessa läkemedel åt HD skulle ha reagerat om medicinen intogs i rejält raskare takt än vad som ordinerats? Eller har SD möjligen haft någon annan form av tillgång till (åtminstone vissa) av dessa medikamenter, spekulerar jag? Var skulle han i sådant fall ha fått tag i dem kan man undra?

Svarta marknaden eller import eller.frikostig läkare. Tillägg vid behovs medicin.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2020-02-29 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in