2020-02-29, 14:38
Medlem
miamanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag tänkte detsamma, att orsaken till att SD skrattade vid det
tillfället var att han kände sig överlägsen/ mycket mer kunnig
angående de tekniska funktionerna.
Ja, det måste väl kännas kul i situationen?
Alltid något.
Men tänkte egentligen mer på återkommande fniss och skratt i förhörssituationen i mitt ursprungliga inlägg. Som sagt inget bevis men kanske en liten fingervisning?
Citera
2020-02-29, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
vid vilken tidpunkt ska han ha skickat denna bild?

Står inte, vad jag kan se. Men du kan läsa om det på sida 17.
Avlyssningen är från oktober 2018

Edit: I förhör med J dagen innan avlyssningen, så nämner J att SD skulle ha kontakt med en tjej från Västerås och att de pratade om att ses.

aktbilaga 150 s 266
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-29 kl. 14:45.
Citera
2020-02-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Självklart så är det så -i de bästa av världar.
Det skall därför bli mycket intressant att så småningom få läsa domskälen och det alldeles oavsett utgången av detta mål.
Ja visst.
Många på våra anstalter är smartare än man kan tro.Dock använder de sig av sin intelligens på fel sätt.
Citera
2020-02-29, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Illa valt till fälle men jag tror att det är som du skriver, har jobbat med teknik själv och ibland har man ju skrattat högt när någon stackare som inte har koll på något alls ska försöka beskriva något du har järnkoll på.

I rättegången så är det ju djävligt malplacerat men i andra sammanhang så kan man ju faktiskt skratta (om nu inte den person som presenterar tar illa vid sig, då bör man undvika skratt även då).

Man bör undvika skratta överlag i okända sällskap om man anser sig teknisk överlägsen. Så medhåll i ditt sista stycke.

Men hans trovärdighet tar törnar av dylikt beteende.
Citera
2020-02-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Hörrni. Ber om ursäkt om detta avhandlats redan i tråden (plöjer genom FUP och följer NAs bevakning av rättegången så följa tråden har tyvärr blivit lidande denna vecka) men jag reagerar på att Stefan plötsligt säger i förhör att han träffade Lena på MÅNDAGSKVÄLLEN (!!!). Se Aktbilaga 147, högt upp på sid 677 förhör den 12 sept 2019.

Som i så många andra förhör försöker FL få SD att minnas när han sist träffade Lena och som vanligt svamlar han på om att han inte riktigt minns ( troligen fredag, kanske lördag morgon). Citat från förhöret:
FL1: Det...alla andra som pratar dom minns sista gången dom träffade henne, när dom pratade med henne, dom...dom minns ju det här vad kommer det sig att du inte minns det här Stefan?
MT: Ja varför någon annan minns det...det vet inte jag...jag vet ju att vi hade kontakt på kvällen där...måndag...på måndag kvällen....eh...det vet jag.

FL reagerar inte på att han nu säger (försäger sig???) måndag istället fredag/lördag utan frågar vidare om vad Lena visste om USA-resan. Några rader längre ner frågar hon igen och då är han tillbaka på fre/lör:

FL1: Men när träffa du Lena sista gången? Tänk efter Stefan.
MT: Ja jag har tänkt efter många gånger för det är inte första gången jag får den frågan och jag vet inte. Det jag vet med säkerhet är fredagen...
(Tystnad)
MT: Jag tror även lördagen...lördagmorgon är mycket mycket mycket sannolikt...lördag morgon. Sen tror jag inte det är nåt mer men det kan vara det.
/.../

Är det nån mer än jag som reagerar på att Stefan här faktiskt säger att han träffade Lena samma kväll hon blev mördad dvs måndagen? Och ingen reaktion från FL?!

Han säger "kontakt". Förmodligen menar han via sms.
Citera
2020-02-29, 14:45
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst.
Många på våra anstalter är smartare än man kan tro.Dock använder de sig av sin intelligens på fel sätt.
Du har rätt sjuksyster Hanna Davidsson är en riktigt duktig medhjälpare... trots 3 års högskoleutbildning.
Är det fel i grunden på henne eller det bara blev så ?
Jag tänker på sjuksköterskor som begår legitimerade våldtäkter el varför inte ett direkt exempel:
Niels Högel Länk : Niels Högel
Citera
2020-02-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja visst.
Det är väldigt lätt att hålla med dig där!

Om SD döms för att dödat LW har han visat sig sakna all smartness.
Kvar blir då för honom att under åratal sitta inlåst och fundera på hur han kunde gjort annorlunda i livet. Det unnar jag honom.
Av hela mitt [elaka ]hjärta.
Hoppas dock att han kan få frid om än inte förlåtelse från alla dem han skadat, d v s om han är mördaren vill säga
Citera
2020-02-29, 14:52
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 34
12/5 -18 enl logg LW "Har lämnat bostaden och går längs med Fågelbärsgatan" 00.07.40

Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 156
15/5 -18 LW:s mobil kopplar upp på mast Hjalmar Bergmans väg 54 00.07.54

Slump?
Citera
2020-02-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Dyker in här, följt tråden ett bra tag. Visst är SD skyldig, men lite för mycket slump att denna polis nyttjar ett språkbruk som, ni vet vad. Sedan är det tragiskt om det är den personen förmedlar kunskaper om hur man döljer och raderar saker.
Hade jag varit hans chef hade jag jobbat för en skriftlig varning.

Det är inte mycket att bli upprörd över, tycker jag.
Alla som kan lite mer om datorer vet att raderade filer måste skrivas över
för att inte kunna återskapas.
Det finns program som du kan installera i både datorer och mobiler som
skriver över filerna samtidigt som dom raderas, dom går inte att återskapa.

Ett reklamargument för att använda dom programmen
brukar vara "radera filer med militär säkerhet", inget nytt å inget hemligt.
Citera
2020-02-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
I vänster hand hade BO bl a ett djurhår. Går det att artbestämma sådana? Om inte i Sverige så i andra länder? Reagerade över att hårstrån lämnats därhän med hänvisning "men dessa är
inte lämpade för DNA-analys med NFC:s standardmetodik".
Helt klart är fyndplatsen besudlad med djurhår av allsköns djur men jag kan inte hitta att djurhår funnits på övriga kroppen eller platsen. Vilka i BOs krets har djur? Kaniner hos MGM. Andra?

"I vänster hand".
Det va intressant, var i FUP:et står det?
Citera
2020-02-29, 15:00
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 157

Vem loggar in på LW:s mail 05.23.46 15/5?
Citera
2020-02-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 157

Vem loggar in på LW:s mail 05.23.46 15/5?
Med all säkerhet var det SD. Kan tänka att han ville kolla så hon inte skrivit någon som kunde peka på honom som mördaren. Eller så var det bara kontrollfreaken i honom som manade honom att logga in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in