Citat:
Detta faller nog under det inlägg med mest nonsens någonsin.
OM nu demokraterna var så rädda för en utredning, Trumps försvar, om DET var anledningen till ja-vad-du-nu-tror.
Varför slog inte republikanerna på alla möjliga växlar och släppte allt fritt, om det nu var det som demokraterna var så rädda för.... du tänker ju inte efter alls.
OM nu demokraterna var så rädda för en utredning, Trumps försvar, om DET var anledningen till ja-vad-du-nu-tror.
Varför slog inte republikanerna på alla möjliga växlar och släppte allt fritt, om det nu var det som demokraterna var så rädda för.... du tänker ju inte efter alls.
Det var precis det republikanerna gjorde, eller försökte. Men det var demokraterna som bestämde upplägget, VEM som fick förhöra VEM och hur förhören skulle hållas och hur länge. Det var också demokraterna som hade majoritet i huset och styrde hela processen. Ja, jag tittade faktiskt på förhören och en del "eftersnack" som tex detta:
https://www.youtube.com/watch?v=87arEmHckP4&t=89s
Citat:
Nu är ju inte detta en juridisk process på det viset. Alla andra presidenter som impeachats har fått möjlighet att lägga fram sin sak även i utredningen. I synnerhet eftersom det är en ganska allvarlig process att fälla en folkvald president. En offentlig process dessutom. Det är liksom inte lilla Lisa som snattat i mataffären det handlar om. "Dom tillät inte in den anklagade att försvara sig." ...."jag skulle inte heller släppa ifrån mig någon information frivilligt om jag inte ens tilläts försvara mig och ha egna vittnen"
Skulle Trump få kalla vittnen, offentliggöra förhör osv under utredningen - dvs det man kallar förundersökning. Annars är det rättsosäkert?
Förundersökning. Kolla upp det nångång. Fråga pappa-polisen nästa gång du utreds om du får sitta med polisen när de förhör vittnen till ditt brott. Klaga sen, att det är rättsosäkert om du inte får...
Skulle Trump få kalla vittnen, offentliggöra förhör osv under utredningen - dvs det man kallar förundersökning. Annars är det rättsosäkert?
Förundersökning. Kolla upp det nångång. Fråga pappa-polisen nästa gång du utreds om du får sitta med polisen när de förhör vittnen till ditt brott. Klaga sen, att det är rättsosäkert om du inte får...
Citat:
"skuldfrågan eller ens bevisen skulle få betydelse, bara antalet röster. DET är RÄTTSOSÄKERT på högsta nivå dessutom då vi pratar om en folkvald president."
Men du lyckas ha rätt, men tänker fel.
Bortse från parti, och sakfråga - det handlar BARA om parti-röster. INTE om juridik.
DET ÄR RÄTTSOSÄKERT på högsta nivå. Du har helt rätt!
En folkvald president, blir politiskt dömd eller friad, USA är en bananrepublik.
Men du lyckas ha rätt, men tänker fel.
Bortse från parti, och sakfråga - det handlar BARA om parti-röster. INTE om juridik.
DET ÄR RÄTTSOSÄKERT på högsta nivå. Du har helt rätt!
En folkvald president, blir politiskt dömd eller friad, USA är en bananrepublik.
Jo impeachment handlar helt och hållet om lag och rätt, eller borde, men demokraterna utnyttjade sitt "övertag" i huset och bedrev utredning av ett ickebrott enbart för att smutskasta av politiska skäl.
I en sån allvarlig fråga som att avsätta en president som är vald av folket och som enbart genom nytt val ska kunna avsättas. Det ska man INTE kunna av politiska skäl genom "skenimpeachprocesser" utan grund och fakta. Endast allvarliga fel/brott ska kunna avsätta en president utanför valprocessen. Ingen impeachad president har hittills blivit avsatt, inte ens Clinton, fast han faktiskt begick ett brott.
https://www.youtube.com/watch?v=k8cWjNMXqs8
Senast redigerad av vinkelhak 2020-02-28 kl. 20:53.
Senast redigerad av vinkelhak 2020-02-28 kl. 20:53.