2020-02-27, 19:30
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Noll intresse hade man för en utredning, det var bara optics.
Och om man var intresserad, så var detta helt fel väg och gå, i första läget, i andra läget, i tredje läget.....i 10:e läget kanske man kunde hamnat på en president nivå, och där är jag snäll.
Tänk på att det inte är du som bestämmer över amerikansk utrikespolitik klyban. Amerikanska folket har valt TRUMP till POTUS därför att han var det populäraste valet. Det är det viktiga i tramset som du kallar "skandal". Det är också svaret på alla dina misstänksamma frågor varför inte vita huset & senaten lydigt spelade med och dansade efter majoriteten i kongressen.

"Skandalen" var aldrig någon skandal förutom i media. Du tror naturligtvis på tramset, kanske aldrig slutar tro, men i verkligheten fanns det inget case. De som hittade på det visste att de inte hade något. Det var dödfött.

Democrats låtsades bara tro på impeachment. I verkligheten gav de Trump många miljarder dollar i december, till Border Wall och andra saker.

Du kan som alltid lita på att det jag berättar för dig här är sant och du kommer inte säga emot.
Senast redigerad av Finisterre 2020-02-27 kl. 19:37.
Citera
2020-02-27, 21:51
Medlem
Citat:
Att prata om förundersökningen i huset saknar helt betydelse för detta vi pratar om i impeachment.

Man vägrade vittnen i impeahcment, kommer alltid vara en sanning.
Samtidigt man stod och ylade om hörsägen, men tydligen vill man inte höra vittnen och få bort hörsägen.
Mycket talande, men prata du om annat, det ändrar dock inte faktumet.
Nej för faktum är att det fanns inget case. Inget olagligt har skett. Nya vittnen som ska bekräfta detta "ickebrott" var helt meningslöst. Därför röstade majoriteten NEJ till ytterligare vittnen i denna ickebrotts parodi.
Citera
2020-02-27, 22:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej för faktum är att det fanns inget case. Inget olagligt har skett. Nya vittnen som ska bekräfta detta "ickebrott" var helt meningslöst. Därför röstade majoriteten NEJ till ytterligare vittnen i denna ickebrotts parodi.
Jag är ledsen för din skull att du inte förstår hur saker och ting fungerar.
Vittnen är en del av detta, och dessa vägrade man i impeachment.
Och kan bara sen en enda anledning till detta, och att man var rädd för räta ut frågetecken.
Citera
2020-02-28, 08:00
Medlem
Citat:
Jag är ledsen för din skull att du inte förstår hur saker och ting fungerar.
Vittnen är en del av detta, och dessa vägrade man i impeachment.
Och kan bara sen en enda anledning till detta, och att man var rädd för räta ut frågetecken.
Nej dom enda som var rädda för en rättvis utredning var demokraterna själva. Dom tillät inte in den anklagade att försvara sig. Dom drog igång en utredning om ett ickebrott, BARA för att smutskasta, offentligt dessutom. Höll "hemliga" vittnesförhör i "källaren" och satte munkavel på dom som var med vid förhören och släppte inte fram dessa vittnesförhör, bara delar av dom, som dom själva bestämde vad som fick komma fram. Det var väldigt iscensatt, hela processen var en mörkläggning av sanningen och framläggning av "friserade bevis" som inte ens handlade om något olagligt.

Hade demokraterna haft ett riktigt "case" och verkligen varit intresserade av en rättvis process så hade dom släppt in Trumps försvar i utredningen. Det är rättsosäkert att bedriva utredning på det sätt som demokraterna gjort, jag skulle inte heller släppa ifrån mig någon information frivilligt om jag inte ens tilläts försvara mig och ha egna vittnen och lägga fram egna sakfrågor om jag, offentligt dessutom, blivit anklagad för något som inte ens är ett brott.

Det är dårskap att fortsätta "försvara" denna galenskap. Oavsett vilken politisk inställning man har så borde man kunna inse det. Låt RÄTT vara RÄTT och sluta försvara det som är FEL.

Skulle denna process ha fått fortsätta i Senaten hade rättssäkerheten för all framtid blivit hotad, för alla presidenter och alla andra som kan "impeachas", ett farligt verktyg där endast antalet röster i kongressen skulle kunna utgöra grund för riksrätt och fällande dom, inte brottsfrågan, skuldfrågan eller ens bevisen skulle få betydelse, bara antalet röster. DET är RÄTTSOSÄKERT på högsta nivå dessutom då vi pratar om en folkvald president.
Citera
2020-02-28, 08:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej dom enda som var rädda för en rättvis utredning var demokraterna själva. Dom tillät inte in den anklagade att försvara sig. Dom drog igång en utredning om ett ickebrott, BARA för att smutskasta, offentligt dessutom. Höll "hemliga" vittnesförhör i "källaren" och satte munkavel på dom som var med vid förhören och släppte inte fram dessa vittnesförhör, bara delar av dom, som dom själva bestämde vad som fick komma fram. Det var väldigt iscensatt, hela processen var en mörkläggning av sanningen och framläggning av "friserade bevis" som inte ens handlade om något olagligt.

Hade demokraterna haft ett riktigt "case" och verkligen varit intresserade av en rättvis process så hade dom släppt in Trumps försvar i utredningen. Det är rättsosäkert att bedriva utredning på det sätt som demokraterna gjort, jag skulle inte heller släppa ifrån mig någon information frivilligt om jag inte ens tilläts försvara mig och ha egna vittnen och lägga fram egna sakfrågor om jag, offentligt dessutom, blivit anklagad för något som inte ens är ett brott.

Det är dårskap att fortsätta "försvara" denna galenskap. Oavsett vilken politisk inställning man har så borde man kunna inse det. Låt RÄTT vara RÄTT och sluta försvara det som är FEL.

Skulle denna process ha fått fortsätta i Senaten hade rättssäkerheten för all framtid blivit hotad, för alla presidenter och alla andra som kan "impeachas", ett farligt verktyg där endast antalet röster i kongressen skulle kunna utgöra grund för riksrätt och fällande dom, inte brottsfrågan, skuldfrågan eller ens bevisen skulle få betydelse, bara antalet röster. DET är RÄTTSOSÄKERT på högsta nivå dessutom då vi pratar om en folkvald president.
Huset handlar inte om försvara sig för det första.
Och irrelevans är inget försvar.

Och försvaret är vi ville Ukraina skulle säga dom gjorde en utredning, men en utredning var inte nödvändig ens enligt USA håll.

Ja, rättssäkerheten är redan bruten, då vittnen är en del i den.
Det är därför R idag är fascister och de olika regelböckerna de har.
Citera
2020-02-28, 09:17
Medlem
klyban, du vill verkligen inte inse att du har fel i detta.
Trump är oskyldig, impeachment är över.
Plus även om du hade rätt, du kan inte göra något åt det.

Ukraina president försöker få bort alla korrupta krafter i sitt land, såklart en utredning är nödvändigt även USA tycker det. Samtidigt som Trump städar upp i USA. Detta gillar inte vissa människor(Biden är en av dom) därför försökte dom med impeachment, för dom är rädda att vi folket ska få redo på vad dom har gjort.
Citera
2020-02-28, 09:27
Medlem
Citat:

Detta faller nog under det inlägg med mest nonsens någonsin.

OM nu demokraterna var så rädda för en utredning, Trumps försvar, om DET var anledningen till ja-vad-du-nu-tror.
Varför slog inte republikanerna på alla möjliga växlar och släppte allt fritt, om det nu var det som demokraterna var så rädda för.... du tänker ju inte efter alls.

"Dom tillät inte in den anklagade att försvara sig." ...."jag skulle inte heller släppa ifrån mig någon information frivilligt om jag inte ens tilläts försvara mig och ha egna vittnen"
Skulle Trump få kalla vittnen, offentliggöra förhör osv under utredningen - dvs det man kallar förundersökning. Annars är det rättsosäkert?
Förundersökning. Kolla upp det nångång. Fråga pappa-polisen nästa gång du utreds om du får sitta med polisen när de förhör vittnen till ditt brott. Klaga sen, att det är rättsosäkert om du inte får...

"skuldfrågan eller ens bevisen skulle få betydelse, bara antalet röster. DET är RÄTTSOSÄKERT på högsta nivå dessutom då vi pratar om en folkvald president."
Men du lyckas ha rätt, men tänker fel.
Bortse från parti, och sakfråga - det handlar BARA om parti-röster. INTE om juridik.
DET ÄR RÄTTSOSÄKERT på högsta nivå. Du har helt rätt!
En folkvald president, blir politiskt dömd eller friad, USA är en bananrepublik.
Citera
2020-02-28, 10:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
klyban, du vill verkligen inte inse att du har fel i detta.
Trump är oskyldig, impeachment är över.
Plus även om du hade rätt, du kan inte göra något åt det.

Ukraina president försöker få bort alla korrupta krafter i sitt land, såklart en utredning är nödvändigt även USA tycker det. Samtidigt som Trump städar upp i USA. Detta gillar inte vissa människor(Biden är en av dom) därför försökte dom med impeachment, för dom är rädda att vi folket ska få redo på vad dom har gjort.
Vi fick aldrig reda på detta, då man inte ville dela med sig av papper, samtalet och vittnen.
Ja, processen är över, men impeachment kommer alltid finnas kvar.
Och det är ett ton av frågetecken kvar att rätt ut, men vi insåg att de aldrig vågade stå där och bli granskade till fullo.
Det vill aldrig fascister.
Citera
2020-02-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
OM nu demokraterna var så rädda för en utredning, Trumps försvar, om DET var anledningen till ja-vad-du-nu-tror.
Varför slog inte republikanerna på alla möjliga växlar och släppte allt fritt, om det nu var det som demokraterna var så rädda för.... du tänker ju inte efter alls.

För republikanerna är också korrupta så en av deras hemligheter hade säkert kommit ut.
Trump är den nya spelaren i de politiska spelet, därför är dom rädda för honom, Trump avslöjar sakta men säkert alla korrupta krafter.
Citera
2020-02-28, 12:21
Medlem
Citat:
Vi fick aldrig reda på detta, då man inte ville dela med sig av papper, samtalet och vittnen.
Ja, processen är över, men impeachment kommer alltid finnas kvar.
Och det är ett ton av frågetecken kvar att rätt ut, men vi insåg att de aldrig vågade stå där och bli granskade till fullo.
Det vill aldrig fascister.

Även om dom delade ut allt om impeachment så hade folk som du säkert sagt att "Nej! Det är inte hela dokumentet!"

Det pratas om att ta impeachment från "the record" som man säger, så nej det kommer att försvinna.

Vilka frågor? Ärligt talat det finns inga mer frågor

Sant fascister vill inte bli granskade men Trump är ingen fascist.
Citera
2020-02-28, 12:35
Medlem
Citat:
Även om dom delade ut allt om impeachment så hade folk som du säkert sagt att "Nej! Det är inte hela dokumentet!"

Det pratas om att ta impeachment från "the record" som man säger, så nej det kommer att försvinna.

Men nu nekade Trump-organisation en hel del dokument, finns iallafall 5 subpoenas om det.
Så att du försöker ta en hypotetisk poäng att dokumenten hade friat Trump, men att demokraterna skulle sagt nåt DÅ.... känns fånigt.

Utgångsläget NU är att de stoppade massor av dokument, email etc.
DET kan du tolka åt oss?
Citera
2020-02-28, 14:09
Medlem
klybans avatar
Citat:

Samtalet var perfekt sade man, och sen hade man gömt det på en mycket hög säkerhets server.
Väldigt udda faktiskt och på nått som borde varit en helt normal konversation mellan två länder.

Frågetecken, inte frågor, frågetecken som kan rätas ut med lämnat ut dokument, samtalet och vittnen.
Dokument lämnade man inte ut överhuvudtaget, inte ett enda.
Samtalet var redigerat redan före Ukraina-skandalen briserade.
Och vittnen vägrade man.

Tror du det ändrar sig för du pratar om nått annat?
Om det var oklart, så är svaret nej, inget ändrar sig på dessa punkter för du pratar om nått annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in