2020-02-05, 23:35
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Enda som gjort sig till åtlöje är Trump men du kanske inte ser det men republikanerna själva har sagt det, Läge börja läsa på om din idol istället för fantisera hur bra han är!

Vilka republikaner?
Citera
2020-02-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jasså?

Så de skulle undvikit riksrätt menar du?

Flertalet republikaner har ju medget att Trump HAR gjort fel, men att man inte velat ställa honom inför riksrätt utav olika anledningar. Mitt Romney röstade ju t.o.m. för att fälla clownen.

Hade inte USA varit en tvåpartistat och därigenom väldigt politiskt polariserad så hade han åkt ut med huvudet före för längesedan.

Du vet väl att de behövde 75% av rösterna i senaten ?

Inte så att demokraterna var i närheten till att fälla honom.
Citera
2020-02-05, 23:37
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Så av vilken anledning?
Utveckla tack och skriv inte bara att det styrs av en judisk konspiration, vill gärna veta om du verkligen kan förklara din ståndpunkt på djupet

Det har tidigare räckt att skriva in "senators US loyalty Israel" så dyker whistle blowern afro-amerikanskan upp som avslöjar vilka papper man måste skriva på. Nu hittar jag det inte längre på jewtube eller google. Säkert en """slump""". Alla guvernörer och senatorer måste skriva på. Det är en konspiration. Har du hört Kevin Shipps föreläsning om Deep State och Shadow Government. Det är ju upprensningen av detta som amerikanska folket ser som drain the swamp. Det är ju därför de har sådan panik mot DT. DT kommer garanterat vinna fyra år till. Vem ska utmana? Creep-Joe-Biden? Pocahontas? Sanders? Demokraternas valfusk har redan börjat. De kan inte ens räkna sina egna röster. Ett jävla skämt är det!!

Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är ju just pga att man inte har majoritetsstyre som Dems inte har styrt USA de senaste 20 åren, Trump hade ju inte varit president om det vore majoritetsstyre

Trump lärde sig spelreglerna och spelade efter dem. Hade det varit viktigt att vinna folkrika väst och ostkust-stater hade han satsat där, men nu var ju electors det viktiga.

Citat:
Det är bara du som är ett litet outbildat riksmongo här:
demo = folk
krati = styre

Sen vad du lägger för värderingar i den benämningen är upp till dig själv, USA är tydligt en stat som kör efter en konstitution som fungerade för 200 år sedan, men inte längre med tanke på alla andra lagar som tillkommit runtom.

Haha, bara dröm vidare din lilla högerzombie.

Och Trump har skadat nationen betydligt mer än några futtiga skattemiljoner.

Amerikanska statsskicket om det inte är korrumperat är nog det mest välutvecklade och demokratiska. Så har jag förstått det i alla fall. The founding fathers hade verkligen tänkt till och förutsåg saker, därav de 22 tilläggen.
Läsa tex här.
https://nyheteridag.se/berggren-sveriges-radios-korrespondent-forstar-inte-usa/
Citera
2020-02-05, 23:38
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Jasså?

Så de skulle undvikit riksrätt menar du?

Flertalet republikaner har ju medget att Trump HAR gjort fel, men att man inte velat ställa honom inför riksrätt utav olika anledningar. Mitt Romney röstade ju t.o.m. för att fälla clownen.

Hade inte USA varit en tvåpartistat och därigenom väldigt politiskt polariserad så hade han åkt ut med huvudet före för längesedan.

Mitt Romney är en globohomo neocon så vad han tycker är ganska ointressant. De republikaner som ville fälla Trump är alla neocons.
Citera
2020-02-05, 23:38
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

67%. Men det har aldrig varit deras tanke att han ska fällas i senaten. Detta är bara en kampanj för nästa val och ett försök att försämra för Trump till valet.
Citera
2020-02-05, 23:41
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Det jag menar med att USA inte är en demokrati. Det går INTE att fälla en president, om han nu inte mördar sin opposition
Citera
2020-02-05, 23:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC-2.0
Så här låter vänstern just nu:

https://www.youtube.com/watch?v=wDYNVH0U3cs

Det är synd om henne. Hon borde ligga bältad och få kalla duschar.
Citera
2020-02-05, 23:42
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Trump lärde sig spelreglerna och spelade efter dem. Hade det varit viktigt att vinna folkrika väst och ostkust-stater hade han satsat där, men nu var ju electors det viktiga.

Ja, kanske det, men personen jag citerade antydde att USA var ett majoritetsstyre och jag hävdade att det inte var så och använde mig av exemplet att folket röstade emot Trump men fick Trump ändå. Sedan att spelreglerna ser ut som de gör har inget att göra med mitt motargument till tidigare skribent
Citera
2020-02-05, 23:43
Medlem
taucetis avatar
Texten nedan summerar det hela rätt så bra.

Either.
Citat:
A) The Democrats proved their case, in which case there was no need for more witnesses and they only wanted to smear the President further, or
B) The need for more witnesses showed the Democrats did NOT prove their case, meaning every vote to convict is a partisan vote not based upon facts.

Så ännu en gång kommer Trump undan dems försök för att få honom avsatt. Han har verkligen snurrat upp demsen på läktaren.

Jag ska inte förneka att det finns indicier på att Trump ska ha brutit mot lagar, men endast indicier är för vagt för att avsätta en president. Som andra har påpekat i tråden tidigare så gjorde demsen ett väldigt dåligt jobb i huset. Dom kom med ett mycket svagt case till senaten och visste att republikanerna inte skulle rösta för att avsätta Trump. Ändå så gick man vidare. Och nu försöker man att rädda ansiktet genom att skylla det på rep.

Som någon skrev nyligen så kommer vi att få höra så många dåliga ursäkter ifrån dems och media dom närmsta veckorna. Vilken cirkus det här var. Schiff och Nadler, herrejävlar säger jag bara. Såklart att DNC går mot avgrunden med sådana gubbar vid rodret. Inte för att Trump skulle vara någon gud som är omöjlig att slå, utan demsen är helt enkelt för svaga. Det skulle vara ett under om dom får fram nån som ska kan klå Trump i valet. Men allt lutar åt att Trump får 4 år till. Pinsamt för DNC det här. Och alla kassa försök för att förstöra för presidenten. Trots att man har haft majoriteten av median bakom sig så sitter Trump som fortsatt vinnare.

Och nu får vi se på vilken cirkus det blir för DNC med att få fram en utmanare. Iowa är em fingervisning på hur kasst partiet har blivit. Och Pelosi och demsens barnsliga beteende under SOTU. Fan vad jag skämdes åt demsen vägnar. Nu var det första gången som jag ser en president hålla SOTU och vet därför inte hur det har sett ut tidigare, men enligt kommentatorerna på MBNC(?) Så var det första gången som dom bevittnade något liknande hända, och då hade den kvinnliga kommentatorn bevittnat många SOTU innan denna.

Jaja, skönt att man nu kan gå vidare och koncentrera sig på sina valkampanjer. Får väl se om det blir Sanders som står som utmanare. Eller om nån av dom andra kan överraska. Biden verkar inte ha nån chans, och det är svårt att veta om det har att göra med hela den här Ukraina soppan att göra, eller om folk helt enkelt inte anser honom som en bra ledare. Kanske får vi nåt svar på det längre fram.
Senast redigerad av tauceti 2020-02-05 kl. 23:48.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det har tidigare räckt att skriva in "senators US loyalty Israel" så dyker whistle blowern afro-amerikanskan upp som avslöjar vilka papper man måste skriva på. Nu hittar jag det inte längre på jewtube eller google. Säkert en """slump""". Alla guvernörer och senatorer måste skriva på. Det är en konspiration. Har du hört Kevin Shipps föreläsning om Deep State och Shadow Government. Det är ju upprensningen av detta som amerikanska folket ser som drain the swamp. Det är ju därför de har sådan panik mot DT. DT kommer garanterat vinna fyra år till. Vem ska utmana? Creep-Joe-Biden? Pocahontas? Sanders? Demokraternas valfusk har redan börjat. De kan inte ens räkna sina egna röster. Ett jävla skämt är det!!

Hur kan du skriva sådant samtidigt som Trump är den som hjälpt Israel mest av alla presidenter någonsin (detta är Netanyahus egna ord)

"It’s a great plan for Israel. It’s a great plan for peace. Frankly, Mr. President, given all that you have already done for Israel, I’m not surprised. You have been the greatest friend that Israel has ever had in the White House. (Applause.) Frankly, though we’ve had some great, outstanding friends in these halls, it’s not even close. (Applause.)"

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-prime-minister-netanyahu-state-israel-joint-statements/

Im callin BS.
Citera
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
67%. Men det har aldrig varit deras tanke att han ska fällas i senaten. Detta är bara en kampanj för nästa val och ett försök att försämra för Trump till valet.

Så var det. Mandatperiodens magplask!
Citera
2020-02-05, 23:44
Medlem
CNN är i upplösningstillstånd, för ett par veckor sen såg det rätt bra ut, vem som en gick mot Trump.

Men självmål efter självmål, så ser det ju plötsligt ut som att Trump har mkt goda chanser.

The popular vote mot Hillary Clinton betyder ingenting, eftersom så många delstater, ~30 stycken redan var klara. Så både röstning och valdeltagande blir lite skevt.

Förövrigt hade ju Bill Clinton inte mer än runt 40%. Men då var det ingen issue.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in