Texten nedan summerar det hela rätt så bra.
Either.
Citat:
A) The Democrats proved their case, in which case there was no need for more witnesses and they only wanted to smear the President further, or
B) The need for more witnesses showed the Democrats did NOT prove their case, meaning every vote to convict is a partisan vote not based upon facts.
Så ännu en gång kommer Trump undan dems försök för att få honom avsatt. Han har verkligen snurrat upp demsen på läktaren.
Jag ska inte förneka att det finns indicier på att Trump ska ha brutit mot lagar, men endast indicier är för vagt för att avsätta en president. Som andra har påpekat i tråden tidigare så gjorde demsen ett väldigt dåligt jobb i huset. Dom kom med ett mycket svagt case till senaten och visste att republikanerna inte skulle rösta för att avsätta Trump. Ändå så gick man vidare. Och nu försöker man att rädda ansiktet genom att skylla det på rep.
Som någon skrev nyligen så kommer vi att få höra så många dåliga ursäkter ifrån dems och media dom närmsta veckorna. Vilken cirkus det här var. Schiff och Nadler, herrejävlar säger jag bara. Såklart att DNC går mot avgrunden med sådana gubbar vid rodret. Inte för att Trump skulle vara någon gud som är omöjlig att slå, utan demsen är helt enkelt för svaga. Det skulle vara ett under om dom får fram nån som ska kan klå Trump i valet. Men allt lutar åt att Trump får 4 år till. Pinsamt för DNC det här. Och alla kassa försök för att förstöra för presidenten. Trots att man har haft majoriteten av median bakom sig så sitter Trump som fortsatt vinnare.
Och nu får vi se på vilken cirkus det blir för DNC med att få fram en utmanare. Iowa är em fingervisning på hur kasst partiet har blivit. Och Pelosi och demsens barnsliga beteende under SOTU. Fan vad jag skämdes åt demsen vägnar. Nu var det första gången som jag ser en president hålla SOTU och vet därför inte hur det har sett ut tidigare, men enligt kommentatorerna på MBNC(?) Så var det första gången som dom bevittnade något liknande hända, och då hade den kvinnliga kommentatorn bevittnat många SOTU innan denna.
Jaja, skönt att man nu kan gå vidare och koncentrera sig på sina valkampanjer. Får väl se om det blir Sanders som står som utmanare. Eller om nån av dom andra kan överraska. Biden verkar inte ha nån chans, och det är svårt att veta om det har att göra med hela den här Ukraina soppan att göra, eller om folk helt enkelt inte anser honom som en bra ledare. Kanske får vi nåt svar på det längre fram.