2020-02-29, 16:58
Avslutad
Angående argumentet "ingen ska lägga sig i vad två samtyckande vuxna kommer överens om och gör".

En avkriminaliserad sexmarknad kommer att påverka hela samhället så alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan. Iallafall i ett någorlunda demokratiskt samhälle.
Citera
2020-02-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Är alltså din tes att de som gör det frivilligt ökar sin förnedring?
Varför skulle de göra det?

Dessutom har de flesta män betalat för sex på ett eller annat sätt. När jag dejtade tog jag som den gentleman jag är alltid notan när vi åt på restaurang. Detta ledde till mer sex eftersom många kvinnor inte hoppar i säng med en snål kille. Var det förnedrande, nej inte direkt, jag är ju en gentleman som tycker det är självklart att betala för den tjej jag dejtar och har sex med.

Man kan ju också ha en KK-relation, då sparar man in på kostnad för maten utan att vara snål Och skaplig tillgång till sex om det är enbart det man söker...

Jag skulle nog känna mig köpt ifall jag blev bjuden på restaurang, jag föredrar att få betala för mig själv och ha sex med "lust-mot-lust-metoden". Alltså att ha sex med en man bara för att vi båda känner för det, ingen betalar och båda vinner på det.
Citera
2020-02-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Angående argumentet "ingen ska lägga sig i vad två samtyckande vuxna kommer överens om och gör".

En avkriminaliserad sexmarknad kommer att påverka hela samhället så alla kommer att ha och bör ha en åsikt om frågan. Iallafall i ett någorlunda demokratiskt samhälle.
När sexköp inte var kriminaliserat var det 14% som någon gång köpt sex efter lagen infördes är det kring 10% dock så var det inte fattiga kvinnor från diverse fattiga länder som förr reste hit för att sälja sex.
Skulle det återgå till innan vi fick nuvarande lag skulle det självfallet innebära att den fria rörligheten att resa runt och uppehålla sig i landet utan att ha ett godkänt arbetstillstånd, att man är utbytesstudent eller har tillräckligt på kontot för att försörja sig som turist
Citera
2020-02-29, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
När sexköp inte var kriminaliserat var det 14% som någon gång köpt sex efter lagen infördes är det kring 10% dock så var det inte fattiga kvinnor från diverse fattiga länder som förr reste hit för att sälja sex.
Skulle det återgå till innan vi fick nuvarande lag skulle det självfallet innebära att den fria rörligheten att resa runt och uppehålla sig i landet utan att ha ett godkänt arbetstillstånd, att man är utbytesstudent eller har tillräckligt på kontot för att försörja sig som turist

Yup med det sagt så kan jag ju lugnt konstatera att jag personligen inte vill ha hit en massa "utbytesstudenter" från forna öststaterna och deras "pojkvänner".
Citera
2020-02-29, 17:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Inte allt som kan användas för att tvätta pengar. Utan det som till störst del används för att tvätta pengar eftersom det är det i särklass lättaste sättet. Svarta pengar blir vita på en sekund och gängen blir snart den starkaste makten i samhället.

Av verksamhetens natur kan du inte göra samma kontroller som på snickare exempelvis.

Du vet att sexköp redan är förbjudet va? Därför vill jag inte förbjuda det. Vill jag ha kvar sexköpslagen i nuvarande form? Svar: ja. Det är det jag skrivit.

Frågan var:
Du verkar ha svårt att bestämma dig, tycker du att sexköp ska legaliseras eller inte? Om du inte är för en legalisering så är du för förbud, det inser du va?
Du vill ha kvar förbudet, du är alltså för ett förbud men klarar inte av att argumentera för det.
Är du konsekvent och vill förbjuda allt som kan användas för att tvätta pengar?
Är du i så fall medveten om vad det innebär?
På detta var du svarslös, förmodligen för att du är inkonsekvent i din argumentation.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-02-29 kl. 17:43.
Citera
2020-02-29, 17:43
Medlem
Citat:

Ja. Balansen mellan män och kvinnor kommer återställas. Inget mer falsk prinsessa för fula svenska fittor. Peeeerfeeeeeeeeekt!
Citera
2020-02-29, 17:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Man kan ju också ha en KK-relation, då sparar man in på kostnad för maten utan att vara snål Och skaplig tillgång till sex om det är enbart det man söker...

Jag skulle nog känna mig köpt ifall jag blev bjuden på restaurang, jag föredrar att få betala för mig själv och ha sex med "lust-mot-lust-metoden". Alltså att ha sex med en man bara för att vi båda känner för det, ingen betalar och båda vinner på det.

Ja kk-relationer är möjliga, men många kvinnor vill bli uppvaktade och bjudna. Många män bjuder och får sex i utbyte. Visst det kan vara olika i olika generationer men väldigt många män har betalat för sex på ett eller annat sätt.
Citera
2020-02-29, 17:51
Medlem
Citat:
Ja kk-relationer är möjliga, men många kvinnor vill bli uppvaktade och bjudna. Många män bjuder och får sex i utbyte. Visst det kan vara olika i olika generationer men väldigt många män har betalat för sex på ett eller annat sätt.
Många män bjuder utan sex. Men inte i Southeastasia! Bang for the buck!
Citera
2020-02-29, 17:55
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Många män bjuder utan sex. Men inte i Southeastasia! Bang for the buck!

Problemet med svenska tjejer är att många säljer sex men vill inte stå för det. De skriver istället i sina dejtingprofiler att de inte vill ha en snål man, dvs. det blir inget sex om du inte bjuder.
Citera
2020-02-29, 18:02
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Yup med det sagt så kan jag ju lugnt konstatera att jag personligen inte vill ha hit en massa "utbytesstudenter" från forna öststaterna och deras "pojkvänner".

Klart du inte vill. Men ska samtyckande människors rätt att göra vad de vill bakom stängda dörrar inskränkas för att vara dig till lags?

Maken till entitlement.

Sorry men du äger inte den här världen och har ingen rätt att kontrollera och bestämma över andra människor.
Citera
2020-02-29, 18:02
Medlem
Citat:
Problemet med svenska tjejer är att många säljer sex men vill inte stå för det. De skriver istället i sina dejtingprofiler att de inte vill ha en snål man, dvs. det blir inget sex om du inte bjuder.
Its global and eternal.
Citera
2020-02-29, 18:03
Avslutad
Citat:

Attraktion behövs också. Är killen "ful" både mentalt och/eller fysiskt kvittar det om han bjuder eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in