2020-02-29, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Alltså jag tror ju väldigt lite på sådant där , men sammanhanget är det ju väldigt passande att just denna kvinna råkar vara den första i god form etc.som stryker med.

Googlade henne och hon har varit väldigt kritisk till mullorna och ställer gärna upp på bild utan slöja osv. Men det hör ju inte hit.

Lite som läkarna i Kina som trotsade regimen...ooops råkade dö!
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Du ska inte fråga oss om råd, alla tar sina egna beslut. För egen del så är jag väldigt försiktig just nu. Jag går till jobbet, och till affären om jag måste, inget mer.

Ok, min magkänsla säger att det nog är bäst att avboka. Var ju en ögonläkare i Norge som blev smittad, och som säkert har smittat ner många av sina patienter.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tror du verkligen de som misstänker att man är smittad av Corona och även kommer från andra kulturer/naiva svenskar har disciplinen och tålamodet att sätta sig själva i karantän? De kommer givetvis att gå ut i allmänheten som vanligt eftersom myndigheterna/Tegnell säger att viruset inte är farligt..
Vad är ditt alternativ då?

Sjukvården har material för 1400 vårddygn. Folk som inte absolut behöver sjukvård ska vi inte lägga resurser på. De får självvårda sig i hemmet och se till att de har resurser för att stanna där.

Det borde folkhälsomyndigheten gå ut med - till alla.

Sedan vet jag inte om invånarna i dessa "utsatta områden" skulle uppskatta om en snörvlande granne med iranskt besök lämnar lägenheten. Så viss karantän kanske ändå kan upprätthållas.
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Klinik med coronapatienter i Iran stucken i brand https://twitter.com/aliarouzi/status/1233779747924201474?s=20
Citera
2020-02-29, 17:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Extremt många länder har förbjudit flyg till och från Iran så det blir svårt med andrahandsflyg.
Det går flyg från Teheran till Dubai och därifrån rätt så lätt att komma till Sverige
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Varför påstår läkare och experter att de flesta bara får en mild förkylning eller liknande som går över. Om så vore fallet så skulle inte de flesta söka sig till vården som dessa 12. Sedan varför är dom i karantän under så lång tid om de sägs vara friska?

Fast du är ju dum på riktigt.

En övervägande majoritet kommer aldrig bokföras. För de kommer inte testas, de är knappt sjuka men har ändå blivit det av coronaviruset.

Detta verkar ju folk inte förstå. Vi har förmodligen över 500 som redan haft eller har någon form av följd av att blivit smittade av viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De flesta av dessahar ju hittats genom smittspårning. Dessutom kanske man inser själv att har man varit i Iran eller norra Italien och får hosta så kan det vara corona.
Ok fast om dom friskförklaras varför är dom i karantän under så lång tid? Är det för att viruset är kvar i kroppen och sedan attackerar 5 gånger så mycket hårdare??
Citera
2020-02-29, 17:06
Medlem
3000 s.k " svenskar" som flytt diktaturen för sina liv och fått asyl i Sverige finns i Iran just nu! härQUOTE=Sunimod|70476064]Inse att det inte räcker med flyg från Iran. De kan även bytt flyg för att komma hit.[/quote]
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-02-29 kl. 17:08.
Citera
2020-02-29, 17:07
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
Klinik med coronapatienter i Iran stucken i brand https://twitter.com/aliarouzi/status/1233779747924201474?s=20

För det man vill är att corona-sjuka undviker vården så att de smittar andra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketsman
Du skrattar lite, men så är livet! Och döden för den delen. Vad det handlar om är en programmerad celldöd som börjar vid 60-års ålder.

Jag skriver inte för att verka elak, men jag förstår de biologiska faktorer som både skapar liv, och tar död på oss alla när vi blir äldre.

Det är som det är! Givetvis är det sorgligt att förlora vänner och kära.

Fast.. eftersom jag tokgillar TV-serien "Breaking bad", måste jag väl skicka en film på hur karaktären Mike Ermantraut avväpnar killen så jävla snabbt och ganska brutalt!

I framtiden kanske du får nytta av det!

https://www.youtube.com/watch?v=jS6kAKj8R9o
Skicka det vidare till Bill Gates och Warren Buffett, livet är över efter 60. Tja, stå inte för nära och vifta med ett vapen var lärdomen men jag kör vidare med ett vackert avväpnande leende
Senast redigerad av Moretex 2020-02-29 kl. 17:21.
Citera
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fast du är ju dum på riktigt.

En övervägande majoritet kommer aldrig bokföras. För de kommer inte testas, de är knappt sjuka men har ändå blivit det av coronaviruset.

Detta verkar ju folk inte förstå. Vi har förmodligen över 500 som redan haft eller har någon form av följd av att blivit smittade av viruset.

Du ska nog akta dig för att dumförklara andra, din töntgissning om 500 är just en töntgissning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Det går flyg från Teheran till Dubai och därifrån rätt så lätt att komma till Sverige
hade kunnat införa 14 karantän. de måste visa hur de flygit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in