2020-02-29, 16:44
Medlem
Gnomonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ingen nyhet att även unga både kan bli allvarligt sjuka och t.o.m. dö. Kommit ut massor av uppgifter om detta redan. Folk måste börja vakna och inse fakta. Sluta lyssna på politiker i det här.

Tack!

Dom är inga politiker, konsulter som skrattar hela vägen till banken ja RYSER.
Denna virushydra går inte att stoppa, jo för tillfället men när fanstyget MUTERATS kansk om några år
Då jävlar.
Vaccin kommer lite som att ropa på vargen nästa gång sitter mänskligheten o TROR att det löser sig fan ta PRÄSTERSKAPET läs experter omyndigheten och politiker, min fråga till Illusionisterna är ska det bli ännu en utredning?
Citera
2020-02-29, 16:45
Medlem
60 (!!!!!) fall här i NRW, Tyskland, och både jag och killen ligger hemma med feber och halsont/hosta. Nojjig? Ja!
Var i affären förut och det syntes på hyllorna kan man säga... Toapapper, pasta, konserver osv fanns det inget kvar av. Folk börjar använda plasthandskar och liknande här nu, och även dagis har stängt (iallafall där jag bor). Några tusen i Heinsberg som ligger 30 min från mig är även i karantän
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Som sagt, mannen är en direkt samhällsfara. Helt uppenbart vilka order han har, han försöker knappt dölja det.
Karln är spritt språngande galen. I stort sett allt han säger är ju rent nonsens. Uppenbarligen följer han någon sorts order och han verkar strunta i vad folk tycker. Ingen kan ju ta fanskapet på allvar längre.
Jag tror att han helt styrs av WHOs direktiv och de vill uppenbarligen ha denna pandemi. Om AT fattar det eller inte kan man undra. Men han verkar inte bry sig ett skvatt om att människor kommer att dö på grund av honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Om man har milda influensaliknande symtom så åker man inte till sjukvården. Man väntar och ser om symtomen förvärras bortom vanlig influensa och om man behöver sjukhusvård så ringer man först, man promenerar inte bara in i väntrummet

Finns det ens vårdcentraler där man bara kan knalla in i väntrummet och sätta sig om man har en liten förkylning? Alla har väl telefonrådgivning först?
Citera
2020-02-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dåligt immunförsvar förmodligen.
Det sägs att ens immunförsvar kan vara så bra att det jobbar till att reparera kroppen men det är just det som dödar en. Att den jobbar för hårt och det är det som kväver en.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ünder
Skrattretande. Fy fan alltså. Jävlar vad jag vill att han ska bli sjuk. Hoppas att det finns någon rättvisa kvar i det här landet och att han åtalas efter att detta har blåst över.

Det är direkt obehagligt att han inte ens förstår att stängda skolor främst skulle syfta till att minska smittspridningen. Vi vet redan att barn i väldigt låg utsträckning blir allvarligt sjuka. Däremot så skulle skolor sannolikt bli rena motorn för smittspridning ut i samhället. Exakt så resonerar andra länder som nu stänger skolor. Och fortfarande vägrar han ompröva sin hållning att det är helt ok att plan från länder med omfattande smittspridning landar i Sverige. Så sent som igår hävdade han tom att det är rena rykten att Iran har en omfattande epidemi. Vafan liksom?
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 812258
Du har 0 trovärdighet ditt jävla troll sluta sprida massa falskt skit i allt du skriver din jävla cancerfläck

Du vet ingenting. Rädslan styr dig.
Citera
Medlem
Rapport från verkligheten! På håll ser det inte ut att vara någon rädsla. Fruktansvärt mycket folk ute och handlar på Ikea, Biltema och köpcentrum. Men tittar man lite noggrannare ser man en tendens. Enda tomma hyllan på Biltema var för andningsmasker.

https://imgshare.io/image/img-20200229-151233.ocY2Q
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Varför skulle en ung och frisk dö av vanlig förkylning? Hur skulle det gå till menar du? Sätta snoret i halsen eller?

Unga och friska dör varje år av infektioner orsakade av antibiotikaresistenta bakterier. Det börjar ofta med en vanlig förkylning.
Citera
Medlem
At the end of January 2020, a total of 2519 laboratory-confirmed cases of Middle East respiratory syndrome (MERS), including 866 associated deaths (case-fatality rate: 34.3%) were reported globally. The majority of these cases were reported from Saudi Arabia (2121 cases), including 788 related deaths with a case-fatality rate of 37.1%.
http://www.emro.who.int/pandemic-epidemic-diseases/mers-cov/mers-situation-update-january-2020.html

corona kommer från sars som kommer från mers.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Nä men experter säger att de flesta som får coronavirus märker knappt av det eller att dom har coronavirus. Att det kan vara en mild förkylning och lite feber som sedan går över. Vilket jag inte förstår. Om det är så att det går över, varför går vissa till vårdcentralen då? Jag tänker på dessa tolv nu? Om dom verkar vara friska?
Gissningsvis på grund av att de varit ”nojiga” på grund av att de rest eller träffat folk med Corona.
Citera
2020-02-29, 16:47
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du tror, medans jag vet.

Dessa politiker som du i din idioti lägger så mycket tilltro till, har mycket annat på sina bord än detta virus. De har oxå ett behov att hålla paniken nere, så kommer underdriva, det ingår i jobbet.

Medans jag spenderat 18 timmar om dagen de senaste två månaderna med att granska allt kring detta virus, forskning, filmer, rapporter, artiklar, läckta uppgifter, "fakta",fakta och teorier av alla de slag.

Jag vet att dessa clowner omöjligt kan ha gjort detta, och den info de fått består av en timmes briefing ett par gånger i veckan, samt det de hör i media.

Därför ska sådana pappskallar som du hålla käften innan de vet.
Men lilla vän. Tror du inte att världens mäktigaste man har mer information från världens bästa experter än du har? Du är verkligen en clown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in