2020-02-29, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ju mer Tegnell uttalar sig så undrar jag hur människan egentligen tänker. Följande uttalanden gör Tegnell i dagens Expressen:

"Att stänga skolor finns inte på tapeten vad gäller den svenska riskhanteringen.

– I Sverige skulle massor av människor behöva stanna hemma och inte kunna jobba längre. Det hade inte varit så bra för vår svenska sjukvård."

"– Föräldrar i Sverige kan vara fullständigt lugna. När deras barn blir förkylda eller får feber och olika symtom så är det inte coronaviruset i alla fall. Det är säkert. Om det möjligen skulle komma hit så kan vi nog utgå ifrån att vår erfarenhet kommer bli densamma som i Kina. Det vill säga barnen kommer inte bli speciellt sjuka. Ska de oroa sig för någon så är det nog för sin gamla farmor, säger Anders Tegnell."

Men om ungarna går till dagis och blir smittade så kommer de hem och smittar mamma, pappa och gammelfarmor. Gammelfarmor dör och föräldrarna blir sjuka i tre-fyra veckor. Så vem tar hand om barnen? Alla som tar hand om barnen blir ju smittade.
Bra tänkt Tegnell

Som sagt, mannen är en direkt samhällsfara. Helt uppenbart vilka order han har, han försöker knappt dölja det.
Citera
2020-02-29, 16:35
Medlem
Känns som det är en tävling i uthållighet
Citera
2020-02-29, 16:36
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
När du köper biljett så skriver du in passnumret vid internationella flygningar.

Ok, och sedan nekas man check-in av flygbolaget eller?
Citera
2020-02-29, 16:36
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Det har jag sagt från början (men en del i tråden har svårt att fatta detta) och när väl sjukvården kollapsar kommer dödligheten vara hög - omkring 20 - 30%. Termen "mycket smittsam" verkar trigga en del har jag märkt - jag är en korkad "domedagsprofet"

Haha, jag med enligt vissa, men skrattar bäst som skrattar sist.
Citera
2020-02-29, 16:37
Medlem
ünders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ju mer Tegnell uttalar sig så undrar jag hur människan egentligen tänker. Följande uttalanden gör Tegnell i dagens Expressen:

"Att stänga skolor finns inte på tapeten vad gäller den svenska riskhanteringen.

– I Sverige skulle massor av människor behöva stanna hemma och inte kunna jobba längre. Det hade inte varit så bra för vår svenska sjukvård."

"– Föräldrar i Sverige kan vara fullständigt lugna. När deras barn blir förkylda eller får feber och olika symtom så är det inte coronaviruset i alla fall. Det är säkert. Om det möjligen skulle komma hit så kan vi nog utgå ifrån att vår erfarenhet kommer bli densamma som i Kina. Det vill säga barnen kommer inte bli speciellt sjuka. Ska de oroa sig för någon så är det nog för sin gamla farmor, säger Anders Tegnell."

Men om ungarna går till dagis och blir smittade så kommer de hem och smittar mamma, pappa och gammelfarmor. Gammelfarmor dör och föräldrarna blir sjuka i tre-fyra veckor. Så vem tar hand om barnen? Alla som tar hand om barnen blir ju smittade.
Bra tänkt Tegnell

Skrattretande. Fy fan alltså. Jävlar vad jag vill att han ska bli sjuk. Hoppas att det finns någon rättvisa kvar i det här landet och att han åtalas efter att detta har blåst över.
Citera
2020-02-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är ju det jag skriver. Bland annat en ung och vältränad tjej har dött av viruset och det vore intressant att veta varför.
Kan ju ha varit så enkelt som otur. Att risken är ganska låg för unga friska personer betyder inte att den är noll.

Unga och friska personer kan dö av vanlig influensa också, till och med vanlig förkylning. Det är inget konstigt i detta.
Citera
Medlem
Iranska futsalspelerskan

23år

Vältränad

Välkönd kvinnoaktivist, föreläst i väst och emot slöjtvång.

Märkligt att just hon av alla dog i Iran.
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodLord
Varför skulle dom erbjuda den gratis?

Användaren är en scammer.
Senast redigerad av MikeHanlon 2020-02-29 kl. 16:39. Anledning: Felstavning
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Om någon har en mild förkylning och förmodligen då har coronavirus varför väljer vissa då att besöka vårdcentralen och sättas i karantän i månader? Jag menar vissa kan ju ha milda symptom och inte ens veta om dom har coronavirus.
Man vill väl bli sjukskriven och i karantän spela tv spel i 2 veckor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Om någon har en mild förkylning och förmodligen då har coronavirus varför väljer vissa då att besöka vårdcentralen och sättas i karantän i månader? Jag menar vissa kan ju ha milda symptom och inte ens veta om dom har coronavirus.
Vad är det du funderar på? Har själv en mild luftvägsinfektion, vilket är vanligt vid denna årstid, men jag ringer varken 1177 eller besöker vårdcentralen. Har inte rest eller haft närkontakt med berest folk, så har knappast Corona.
Citera
2020-02-29, 16:39
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utspilld
Ingen nyhet att även unga både kan bli allvarligt sjuka och t.o.m. dö av det här. Kommit ut massor av uppgifter om detta redan. Folk måste börja vakna och inse fakta. Sluta lyssna på politiker i det här.

Jag förstår inte heller. Det har varit känt precis hela tiden att även yngre-medelålders och i övrigt friska också drabbas av svår sjukdom. Den stora skillnaden är att äldre och personer med bakomliggande sjukdomar i mycket högre utsträckning dör om de drabbas av svår sjukdom. Det har vi sett i siffrorna från Kina. Man får hoppas att Sydkorea och Italien snart släpper siffror med mer detaljer om de som vårdas på sjukhus.
Citera
2020-02-29, 16:40
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Men är nån så jävla dum att de köper från en sån här. Då förtjänar man att bli blåst.
Där är vi faktiskt överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in