Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Haha. Om jag ska vara ärlig tror jag att Dan Korn och Oikos inte har något att göra med att vaccinera sig mot anklagelser om antisemitism. Som påpekats i flera trådar sista tiden har Mattias Karlsson varit i Amerikat och knutit kontakter med diverse tokiga right wing conservatives. Att anlita en person som Dan Korn är helt i linje med den amerikanska dröm Karlsson kommit att nära, där medborgarnationalism och konservativa värderingar (lite diffust så där) är the way to go. Dan Korn är som klippt och skuren för detta. Han tycks tro på värdet av olika ideal, och anser att det är viktigt att känna sig själv. Han är superjudisk i sin identitet och föreställer sig ett Sverige där muslimer och judar samexisterar i fred, tack vare någon sorts "svensk" gemenskap. Typ som i USA.
Det är roande att du beskriver den ortodoxa sionist-juden Dan Korn som någon som tror på värdet av olika ideal och vikten av att känna sig själv, när du bara för någon timme sedan sa
" Att jag sedan retar mig oerhört på Israel-falangen inom SD, och på Dan Korn, gör mig inte representativ för svenskar generellt. Jag är rädd att du inte heller är representativ."
Vidare beskriver du honom som
"superjudisk" i sin identitet som föreställer sig ett Sverige där muslimer och judar samexisterar i fred tack vare någon sorts "svensk" gemenskap.
Kan du förklara för mig hur det är möjligt att en sionistisk ortodox jude ser en gemensam framtid sida vid sida med muslimer? Vad menar du med "superjudisk" att han är sionist gör att han alltid kommer sätta Israel först framförallt annat, men jag kanske har fel i min uppfattning av ortodoxa sionist-judar?
Att sätta en sionist i en position där han har möjlighet till en negativ påverkan av Sverige kan knappast beskrivas som att han är klippt och skuren för sin roll, vet du vad en sionist har för värderingar och framförallt hur dom ser på alla andra som inte är av judisk börd?
Det är helt naturligt för sionisterna att välja in och rekomendera varandra till positioner där de har möjlighet att påverka politiska frågor för israels bästa, man behöver inte vara raketforskare för att förstå illa ställt det är med SD idag.
Det är liksom game over och dom är idag helt i judiska intressen, vad tycker du om att Sveriges största parti drivs av en sionistisk lobby vars mål garanterat har varit att söndra SD pga den agenda som SD hade från början när det begav sig?.
Dan korn sa följande till Expressen citat "Titta på mig! Jag är ortodox jude och lämnade Sverige för 33 år sedan eftersom jag ville att mina barn skulle kunna växa upp i en sådan miljö, den fanns när jag var barn men försvann för att judar assimilerade sig." slut citat
källa(se länk)
https://www.expressen.se/nyheter/torbjorn-nilsson/han-ska-radda-sd-fran-bjorn-soders-villfarelser/
Han har även skrivit böcker(se länk) där hans Sverigeförakt lyser igenom och han visar tydligt sina tankar om vad Sverige är i hans ögon, låter det som en god representant för en tankesmedja för ett parti som målar upp en falsk bild om att de ser till landets bästa? och då är han invald i deras förtroenderåd.
https://www.bokus.com/bok/9789177031338/kalle-anka-pa-kraftskiva-berattelser-fran-landet-utan-kultur/
i hans pocketbok skriver han följande, citat
"Oräkneliga utländska influenser har format vad som idag är unikt för Sverige. I svenskheten möts det uråldriga och det hypermoderna. Vårt samhälles majoritetskultur är på samma gång både ursvensk och mångkulturellt.
I Kalle Anka på kräftskiva söker Dan Korn strid både med dem som vill göra svenskheten till ett vapen för att bekämpa andra kulturer och med dem som vill beröva invandrare de fantastiska möjligheter till integration som den svenska kulturen de facto utgör." slut citat.
Lyssna gärna på hans syn på saker och ting i denna intervju(se länk)
https://www.youtube.com/watch?v=7v8cBNXA74g
Han vurmar för en massimmigration och pratar varmt om mångkultur samtidigt som han ska sitta i en tankesmedja som påstås arbeta för Sverige.
Han är svenskfientlig och vill inte göra gott utan hans agenda är något helt annat.
Men du kanske är för en förstörelse av Sverige som målar upp denna sionist som en hjälte?!
Att SD ökar i opinonsundersökningarna är fullständigt horribelt och trots att fler och fler får reda på hur maktförhållanderna inom partiet så röstar man likväl SD! Det är för mig helt obegripligt att folk lägger sin röst på ett parti som är så destruktivt för Sverige, trots det tror jag att SD kommer att öka i mätningarna och tillslut kommer dom få inflytande i svensk politik.