2020-02-29, 14:14
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Jag håller inte med dig i att "SD är synnerligen trendkänsliga är uppenbart, och att man hittills nästan bara gjort avkall på ideologiska ståndpunkter, en efter en, har sin förklaring i att det finns ett kortsiktigt värde i att närma sig partier som M och KD, samt väljare som är svåra att övertyga med klassisk SD-politik." utan tror att SD´s avkall i ideologiska ståndpunkter beror på det sionistiska inflytandet som infekterar SD, vilket resulterar i en annan politik än den vi är vana att se.

Sionisterna har varit verksamma i SD en längre tid, och nu senast har dom även Dan Korn som sitter med i förtroenderådet hos SD´s tankesmedja Oikos. Han säger citat "Att påverka Sverigedemokraterna är det mest effektiva sättet att påverka i dag, att styra den kraft som redan finns"

SD har fått instruktioner av Yonathan Avner Ben Yisrael från Swedish Jewish Dialogue (se länk)
Det är Swedish Jewish Dialogue som lagt upp klippet på YT, det spelades in 2014.
https://www.youtube.com/watch?v=m8K8eQyEFEI

Vill du titta lite på vad dom har för ståndpunkter kan du titta på deras facebook (se länk)
https://www.facebook.com/swedishjewishdialogue/

Att SD är trendkänsliga och därför ändrat sig i väldigt många frågor är mindre sannolikt än att det sionistiska inflytandet långsamt börja visa vilka som styr SD.
Bild från valvakan 2014
https://imgur.com/oPJpubF
Nu vet jag inte direkt hur stora växlar man bör dra på allt detta, men jag är väl införstådd med det du pekar på. Klart är i alla fall att SD numera går till val på en politik som är mer snarlik övriga riksdagspartiers, och det är så klart praktiskt för alla dessa väljare som kan tänka sig SD för att de anser att regeringen etc. misslyckats. Dessa väljare är nästan aldrig nationalister per se, utan bara missnöjda. Det står och faller inte med SD:s syn på folk och nationer. Att SD för en liberal politik i vissa avseenden men markerar mot importerad kriminalitet och bidragsparasitism är själva nyckeln till SD:s framgång. Att jag sedan retar mig oerhört på Israel-falangen inom SD, och på Dan Korn, gör mig inte representativ för svenskar generellt. Jag är rädd att du inte heller är representativ.
2020-02-29, 14:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Är det bättre att de påverkas av den här gubben istället då?
https://www.friatider.se/ex-rabbin-vill-styra-sd-vill-gora-partiet-mattligt-och-inkluderande
Som om SD inte är tillräckligt infiltrerade av liberala krafter...

Genom att välja sådana figurer blir de immuna mot de vänsterliberalas nazist.snack. Det är ett sätta att radikalisera de som inte är SD och inte kommer att bli SD. Som M och KD. Någon sosse-muslim kan ju inte kalla honom rasist i dagens Sverige (Även om han nu kanske är det) då judar är en oberörbar grupp som inte ens muslimer får kritisera.

Han är inte liberal, han är konservativ. Och som etnonationalistisk jude normaliserar han ju etnonationalism.
2020-02-29, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Bylund har ju inte bara hasplat ur sig det här som gammal pressansvarig. Det är väl förankrat och tajmat hos Åkesson själv. Lite som när Shekarabi gör migrationsutspel.
Fan vet hur väl förankrat det var. Förmodligen inte alls, men själv tycker jag det är bra att Bylund väcker frågan om ansvarsutkrävande.

Moderaterna (och KD) har ett dilemma. Sanningen är att de sitter fast med SD. Det finns inget alternativ. Moderaterna kan inte ens längre bilda en storkoalition med S utan att behöva minst ett Centerparti med i regeringen, och snart räcker inte det.

Så vad gör då M när SD talar om att straffa journalister och liknande framtida utspel? Det finns två sätt. Dels kan man säga att detta är galet och att ”Moderaterna är en garanti för att en sådan politik aldrig kommer att genomföras”.

Eller så kan man försöka släta över eller argumentera emot lite försiktigt vilket på sikt leder till en normalisering av SDs radikala ståndpunkter.

Vad man inte kan göra är att säga upp bekantskapen med SD för då är Moderaterna inte längre ett regeringsalternativ och om M försöker gå till val på att vilja sitta i opposition så ska de vara glada om de får ens 10 procent.
2020-02-29, 14:36
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu vet jag inte direkt hur stora växlar man bör dra på allt detta, men jag är väl införstådd med det du pekar på. Klart är i alla fall att SD numera går till val på en politik som är mer snarlik övriga riksdagspartiers, och det är så klart praktiskt för alla dessa väljare som kan tänka sig SD för att de anser att regeringen etc. misslyckats. Dessa väljare är nästan aldrig nationalister per se, utan bara missnöjda. Det står och faller inte med SD:s syn på folk och nationer. Att SD för en liberal politik i vissa avseenden men markerar mot importerad kriminalitet och bidragsparasitism är själva nyckeln till SD:s framgång. Att jag sedan retar mig oerhört på Israel-falangen inom SD, och på Dan Korn, gör mig inte representativ för svenskar generellt. Jag är rädd att du inte heller är representativ.

Att SD väljer en politisk linje som överensstämmer med de övriga kan vara och är antagligen frukten av en hårt arbetande judisk lobby inom SD, krasst kan man säga att dom söndrat och splittrat SD från botten. Dom har egentligen endast två frågor där de ännu inte gjort helt om, och det är som du skriver importerad kriminalitet och bidragsparatism förövrigt låter dom som dom flesta andra partierna.
Att dom fortfarande får nya väljare beror nog på ett stort missnöje i frågorna, men även på att folk förlitar sig på att SD är samma parti som för tio år sedan. Det är som att folk sätter sitt sista hopp till SD med motiveringen "nu får det vara nog" el liknande. Dom vet inte mer för deras förmåga att tänka själv är som bortblåst. Tyvär förstår dom inte att gamla SD är ett minne blott.
Senast redigerad av petnomi 2020-02-29 kl. 14:40.
2020-02-29, 14:38
Medlem
Haddock93s avatar
Att Erdogan släpper lös en krigshär med kaosfolk, som alla kan se på MSM lär definitivt gynna SD i opinionen. Ingen litar på S längre när det gäller att säkra gränserna. Speciellt inte Löfvéns inkompetens. Folk kommer få PTSD från 2015 och nu är SD på en redan hög nivå.

Plus Coronaviruset som kommer skada ekonomin och sätta många i arbetslöshet.

Nej jag tror SD kommer fortsätta rusa framöver.
2020-02-29, 14:42
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Genom att välja sådana figurer blir de immuna mot de vänsterliberalas nazist.snack. Det är ett sätta att radikalisera de som inte är SD och inte kommer att bli SD. Som M och KD. Någon sosse-muslim kan ju inte kalla honom rasist i dagens Sverige (Även om han nu kanske är det) då judar är en oberörbar grupp som inte ens muslimer får kritisera.

Han är inte liberal, han är konservativ. Och som etnonationalistisk jude normaliserar han ju etnonationalism.
Haha. Den strategin har ju verkligen lyckats. (att förvandla SD till ett ofarligt alternativ till etablissemanget)

Menar du att M och KD kommer stå utanför skyltfönstret med trånande blickar nu när SD har en massa judar i affären som ska se till att föra partiet i en ofarlig riktning? Det är ju verkligen hemskt att bli kallad rasist av en muslim, hur kan vi göra allt för att det inte ska hända?

"Konservativ".. ja kanske på det sätt som en lus är konservativ genom att försöka förhindra värden att tvätta sig så är Dan Korn konservativ. Och etnonationalist är han enbart för sin egen grupp.
2020-02-29, 14:51
Medlem
Haddock93s avatar
Nu försöker Aftonbladet påvisa att Hörby kommun är helvetet eftersom alla vänsteraktivister slutade när SD tog makten, sen lägger man det bakom betalvägg.

Frågan är om folk går på narrativet att SD i Hörby är onda och sparkar alla. Lindberg skriver på twitter följande:

Citat:
SD:s skyltfönster verkar bli en ganska obehaglig plats för alla utom makthavarna.
2020-02-29, 15:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Fan vet hur väl förankrat det var. Förmodligen inte alls, men själv tycker jag det är bra att Bylund väcker frågan om ansvarsutkrävande.
Moderaterna (och KD) har ett dilemma. Sanningen är att de sitter fast med SD. Det finns inget alternativ. Moderaterna kan inte ens längre bilda en storkoalition med S utan att behöva minst ett Centerparti med i regeringen, och snart räcker inte det.
Så vad gör då M när SD talar om att straffa journalister och liknande framtida utspel? Det finns två sätt. Dels kan man säga att detta är galet och att ”Moderaterna är en garanti för att en sådan politik aldrig kommer att genomföras”.
Eller så kan man försöka släta över eller argumentera emot lite försiktigt vilket på sikt leder till en normalisering av SDs radikala ståndpunkter.
Vad man inte kan göra är att säga upp bekantskapen med SD för då är Moderaterna inte längre ett regeringsalternativ och om M försöker gå till val på att vilja sitta i opposition så ska de vara glada om de får ens 10 procent.

Jag tror det var förankrat. Han var SDs pressekreterare 2010 till 2014 (Tror jag). Han har hanterat media under en tid när SD var under mycket värre press än idag. Han ger ett drygt intryck men man skall nog inte underskatta honom.

Det du skriver om M stämmer och SD driver dem i sin riktning med denna typ av inlägg i debatten. Saker de vet att Ms väljare tycker kan de lyfta för att tvinga Ms liberala ledning att förhålla sig till frågan. Det är bättre att vara i opposition nästa mandatperiod än att stödja ett M som fortfarande har sina rosa liberala drömmar kvar. SD har 2 ½ år på sig att radikalisera M så mycket att de är värda att stödja i en regering.
2020-02-29, 15:01
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleNixon
Nu kommer det jag länge befarat..enligt devisen: "If u cant beat them, join them." ....Den tidigare rabbinen Dan Korn vill nu styra Sverigedemokraternas ideologi genom sin medverkan i Mattias Karlssons liberala tankesmedja Oikos, säger han till Expressen. SD:s nationalism ska vara "måttlig och inkluderande" och även användas för att stoppa mer radikala partier från att växa....I en ny intervju med Expressens Torbjörn Nilsson förklarar Dan Korn att Sverigedemokraterna håller på att bli en maktfaktor, det största partiet i Sverige, och att det därför har blivit dags för personer som honom att kliva in och styra partiets riktning.

Han berättar också om sina egna åsikter och hävdar bland annat att Sverigedemokraterna har fel som är uppskrämda av islam. Enligt honom är det fullständigt osannolikt att någon annan religion än kristendomen kommer kunna forma Sverige. Vidare hävdar han att islam kan "lösa" problemet med hederskultur, då detta fenomen enligt honom har med klaner och inte med religionen i sig att göra. Dan Korn säger att han försöker prata Mattias Karlsson till rätta, bland annat om svensk kultur, en fråga som den tidigare rabbinen anser att SD-toppen delvis har missuppfattat....

Resan mot bli medlem i den nya 8 klövern har börjat. Det vi ser nu är bara början på den entrism som på allvar kommer drabba Sd nu på 2020 talet. Sd kommer att infilteras som alla övriga maktcentra i Sverige för att sedan tas över av krafter som har sin egen agenda...

https://en.wikipedia.org/wiki/Entryism

https://www.expressen.se/nyheter/torbjorn-nilsson/han-ska-radda-sd-fran-bjorn-soders-villfarelser/
Det är så fascinerande att de alltid drivs mot att återskapa Weimarrepubliken vartän de befinner sig. De kan liksom inte hjälpa det. Som en naturlag...
Sen undrar de varför det sedan blir en motreaktion och nationalistiska partier växer.
Vissa av dem vill nu försöka ta tjuren vid hornen och försöka rida den ut ur arenan eller bara trötta ut den istället för att fly eller sticka den med svärd.

Entrismen är SDs största hot just nu.
2020-02-29, 15:04
Medlem
Citat:
Men SD måste inte bara ha ett blågult block med 51 %. De måste också få M och KD tillräckligt nära sin politik för att det skall vara någon mening med blocket. I detta ljus får man se SDs utspel och trevare
Jo, men de ligger ju redan idag tillräckligt nära för att det ska göra stor skillnad mot vad vi har nu. Även om SD+M+KD inte ger SD-politik fullt ut så får ju väljarna väga det mot att alternativet är JÖKen med sina afghanamnestier. Så binärt är det ju faktiskt.
Citat:
D.v.s. SD måste locka över väljare från JÖK-blocket samtidigt som de radikaliserar M/KD, och neutraliserar de nyliberaler som det fortfarande kryllar av i M (Stockholms kommun är ett bra exempel på hur långt M har kvar innan de lämnat Reinfeldt-eran bakom sig),
Eller så är M i Stockholm ett exempel på hur vrickade folk är i Stockholm, eller menar du att M i Staffanstorp, Sölvesborg och Hörby inte har lämnat Reinfeldt bakom sig? Eftersom du verkar tycka att M i enskilda kommuner säger nånting om M i riksdagen menar jag.
Citat:
och de humanistsiak hallelujela-kristna i KD som vill rädda hela världen (Helst skall världen räddas genom att alla flyttar till Sverige och lever på bidrag).
Ja där finns ett reellt problem eftersom KD:s riksdagsgrupp består av nån sorts politiska vildar med partibeteckning, ungefär som mycket av L. De skiljer sig från M som har kallats knapptryckarkompaniet pga hur slaviskt de brukar följa partilinjen. Vet inte om EBT har nån bra idé för hur man får frikyrkliga asylkramare typ Utbult och Jacobsson att sluta förstöra för partiet.
Citat:
Det är en balansgång mellan att locka väljare över blockgränsen och samtidigt radikalisera M och KD (Och knyta dem närma sig själva så att alla "allian"-fantasier och "mittenregeringar" inte flyter upp till ytan igen)
Jo. Det svåra med balansgången är dock att den gamla backspärren/stoppventilen för att hålla väljarna kvar hos SD till stor del har försvunnit. Fram till november 2015 höll hela 7K krampaktigt fast vid den gamla svenska invandringslinjen som att det var en statsreligion. Det gjorde toleransen för konstigheter från SD:s sida väldigt hög. Om alternativet är "öppna era hjärtan"-vansinnet så kan man svälja ganska mycket. Men M (och i viss mån KD men de har en bit kvar) har numera filat ner tröskeln mellan SD och M så pass att det är rena turen för SD att M leds av Kristersson som saknar den rätta knycken. En ny M-ledare som inte har UK:s brister och bagage skulle kunna göra enorma inbrytningar i SD:s väljarkår och ta tillbaka stora mängder exmoderater.

Så, diverse oborstat beteende som SD-väljarna kunde tolerera 2014 pga alternativet var "öppna era hjärtan" kan idag ha effekten att SD-väljare går till M och att L/S-väljare som sneglat på M/KD blir avskräckta vilket indirekt drabbar SD genom att en del av blågulas tillväxtpotential bränns upp.
2020-02-29, 15:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Nu försöker Aftonbladet påvisa att Hörby kommun är helvetet eftersom alla vänsteraktivister slutade när SD tog makten, sen lägger man det bakom betalvägg.
Frågan är om folk går på narrativet att SD i Hörby är onda och sparkar alla. Lindberg skriver på twitter följande:

Ja som SD har haft det i alla kommuner tills nu.

Frågan är hur Aftonbladet tänker. De har en stor täckning i Sverige men det bakom en betalvägg läses ju av ytterst få. Eller ser de det som något som skall locka läsare att börja abonnera? DN får ju genomslag på sina artiklar för att alla makthavare abonnerar på dem, men AB?
2020-02-29, 15:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Menar du att M och KD kommer stå utanför skyltfönstret med trånande blickar nu när SD har en massa judar i affären som ska se till att föra partiet i en ofarlig riktning? Det är ju verkligen hemskt att bli kallad rasist av en muslim, hur kan vi göra allt för att det inte ska hända?
Haha. Om jag ska vara ärlig tror jag att Dan Korn och Oikos inte har något att göra med att vaccinera sig mot anklagelser om antisemitism. Som påpekats i flera trådar sista tiden har Mattias Karlsson varit i Amerikat och knutit kontakter med diverse tokiga right wing conservatives. Att anlita en person som Dan Korn är helt i linje med den amerikanska dröm Karlsson kommit att nära, där medborgarnationalism och konservativa värderingar (lite diffust så där) är the way to go. Dan Korn är som klippt och skuren för detta. Han tycks tro på värdet av olika ideal, och anser att det är viktigt att känna sig själv. Han är superjudisk i sin identitet och föreställer sig ett Sverige där muslimer och judar samexisterar i fred, tack vare någon sorts "svensk" gemenskap. Typ som i USA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in