2020-02-29, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag tror inte heller på att S.E kan vara GM men att han skulle ha varit i dålig fysisk form verkar det inte som. Finns ett videoklipp någonstans där han visar hur han sprang in i gränden på jakt efter mördaren. Jag tror inte att det skulle vara många 50-åringar som skulle kunna ha den farten som S.E uppvisade.

Hans snabbhet tyder på att han var explosiv till springsättet. Den typen brukar ha sämre uthållighet så frågan är hur länge han ens orkade springa.
Citera
2020-02-29, 12:37
Avstängd
konstapels avatar
För mycket fokus igen i tråden på osannolika GM:s. Den mest intressanta personen är CA, det går inte att komma ifrån. Även i den veritabla cirkus som PU var så ansåg de honom som intressant och hade tom bett en samma område boende polis hålla ögonen på honom men i samma inkompetenta anda så missade de att göra husis när CA tog sitt liv.
Citera
2020-02-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Är ju onekligen ingen brist på saker som kan framstå som motsägelsefullt i fallet. Många av de insatta skyr ju CP-teorin som pesten, det är s.a.s typ "politiskt korrekt". Samtidigt så verkar en av de förhållanden som gör CA intressant är att han var relativt lik CP, kallades "dubbelgångaren". CA borde rimligen vara "lika omöjlig" att placera på MP som CP.

En skillnad är iofs att CA ägde ett lämpligt vapen medan CP skulle fått förlita sig på.Sigge. Sedan anses palmehatet vara mer välbelagt o starkare hos CA. Dock så är ett av huvudargumenten för att CP inte är möjlig just det att han inte setts på MP. (Man kan ju förvisso även välja att tro hans albin.)

Jag menade inte i mitt föregående inlägg att LP:s utpekande av CP gör honom till möjlig gärningsman, utan jag menade att hennes utpekande gör SE till en som är mindre trolig.

Tror personligen inte ett dugg på CP som GM. Tycker även att mer talar mot SE än för i dagsläget, bara ett exempel är mitt förra inlägg gällande LP:s utpekande.

CA är mer lik CP precis som du säger, och min förhoppning är att KP grävt fram mer gällande honom.
Senast redigerad av panzerknacker89 2020-02-29 kl. 13:05.
Citera
2020-02-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
”Chevamannen” säker: Var inte Skandiam annen

https://www.expressen.se/nyheter/chevamannen-saker-var-inte-skandiamannen/

Borde det inte stått i artikeln.
"Detta var Swebbtv först att gå ut med"

Swebbtv: https://nontube.net

– Mördaren var barhuvad, kraftig hårväxt, mörkblå täckjacka, mörka byxor som var något korta för jag såg anklarna när han sprang. Och så hade han lågskor på sig.
https://static-cdn.sr.se/sida/images/3437/3651153_2048_1152.jpg
Citera
2020-02-29, 12:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Är ju onekligen ingen brist på saker som kan framstå som motsägelsefullt i fallet. Många av de insatta skyr ju CP-teorin som pesten, det är s.a.s typ "politiskt korrekt". Samtidigt så verkar en av de förhållanden som gör CA intressant är att han var relativt lik CP, kallades "dubbelgångaren". CA borde rimligen vara "lika omöjlig" att placera på MP som CP.

En skillnad är iofs att CA ägde ett lämpligt vapen medan CP skulle fått förlita sig på.Sigge. Sedan anses palmehatet vara mer välbelagt o starkare hos CA. Dock så är ett av huvudargumenten för att CP inte är möjlig just det att han inte setts på MP. (Man kan ju förvisso även välja att tro hans albin.)

Att CA är lik CP är inte sant. Jag tror att det varit ett missförstånd. Kan ha att göra med att namnen är lika.
Citera
2020-02-29, 12:55
Medlem
ThatsZlimpos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Du har helt rätt jag känner till allt det och har samma uppfattning. Jag har skrivit till Expressen och påtalat exakt detta efter dagens artikel om Chevamannen som var tagen från Swebbtv tidigare i veckan.

Swebbtv https://nontube.net

Men hallå. Expressen skrev om detta redan 2018! Se länk.

https://www.expressen.se/nyheter/chevamannens-nya-uppgifter-om-palmemordet-/
Citera
2020-02-29, 12:56
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hifivo
– Mördaren var barhuvad, kraftig hårväxt, mörkblå täckjacka, mörka byxor som var något korta för jag såg anklarna när han sprang. Och så hade han lågskor på sig.
https://static-cdn.sr.se/sida/images/3437/3651153_2048_1152.jpg

Den som mästerdetektiven chevamannen beskriver är vittnet LJ som själv ska leka polis och springer efter GM:

http://palmemordet.eu/wp-content/uploads/2016/04/IMG_0380.jpg

Så seriöst är chevamannens vittnesmål, han blandar ihop personer på platsen. Eller mer troligt han försöker göra sitt vittnesmål mer intressant och är omedveten om vad andra vittnen har sagt till polisen.
Senast redigerad av konstapel 2020-02-29 kl. 13:00.
Citera
2020-02-29, 13:01
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag tror inte heller på att S.E kan vara GM men att han skulle ha varit i dålig fysisk form verkar det inte som. Finns ett videoklipp någonstans där han visar hur han sprang in i gränden på jakt efter mördaren. Jag tror inte att det skulle vara många 50-åringar som skulle kunna ha den farten som S.E uppvisade.
Det är en viss skilnad på att springa 50 meter....och springa upp för trappor och sedan två kvarter. Desdsutom tjock...illa klädd för uppgiften.
Citera
2020-02-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Att CA är lik CP är inte sant. Jag tror att det varit ett missförstånd. Kan ha att göra med att namnen är lika.

Tror han menar att CA är mer lik CP än vad SE är, vilket jag håller med om.

Dock så är CA också lite lik SE, vilket blir lite av ett mindfuck.

CP-SE=helt olika varandra
CP-CA=Lite likheter finns
CA-SE=Ganska lika varandra
Senast redigerad av panzerknacker89 2020-02-29 kl. 13:34.
Citera
2020-02-29, 13:10
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
...Men stämmer det att en annan person som ibland spekulerats var inblandad i palmemordet kallad CA begick självmord på ett mer spektakulärt sätt så är det mer anmärkningsvärt. Nåt rykte sade att vederbörande skjuter sig själv när polisen knackar på dörren? Ganska impulsivt att ställa till med såna scener, verkar som en ovanlig typ av självmord. Behöver inte betyda att CA eller hans vapen är inblandat i palmemordet dock, särskilt eftersom han inte setts på mordplatsen vid tidpunkten. En tanke är i.o.f.s. att CA har sålt ett vapen till någon t.ex. CP, eller till den okände man som avbildas på fantombild eller annan som sedan använt vapnet för att skjuta statsministern.

Ja, CA sköt sig i huvudet med ett jaktgevär i Augusti 2008 när Polisen knackade på dörren till hans lägenhet.
Men anledningen till varför Polisen var på besök var inte p.g.a palmemordet utan därför att CA:s bror ringt dem och varit orolig för denne eftersom han blivit deprimerad.
Så jag drar inte för stora kopplingar mellan självmordet och palmemordet.

Det finns dock mycket annat som talar för CA som eventuell GM:

*Stämmer in på vittnenas beskrivning av gärningsmannen.

*Ägde den enda licensierade magnumrevolver i sthlm. som inte provskjutits.

*Ignorerade två förfrågningar från polisen om att lämna in vapnet för provskjutning.

*När han väl konfronterades 1994 så hade han "sålt vapnet 1992 till en okänd person i Kungsträdgården", detta i sig ett brott mot vapenlagen vilket han varit medveten om.

*Hade före mordet köpt in samma typ av ovanliga kulor som använts vid mordet.

*Förlorade en förmögenhet dagen före mordet när regeringen Palme höjde skatten på aktievinster, vilket fick börsen att rasa.

*Hade inget alibi för hela morddagen. Hade inget jobb. Sa han var sjuk denna dag (medans hans anhöriga sa han var frisk)

*Bodde i Vasastan. 15 min. att springa dit från mordplatsen.

*Sågs vid konditori snett över mordplatsen vid varje årsdag för mordet. Besökte konditoriet tusentals gånger efter mordet enligt personal. De var rädd för hans "stirrande blick"

*Hade tidigare skjutit sönder sin TV när Olof Palme visades.

*Anhöriga kunde inte diskutera Palme, det "låste sig" för honom.

*Dömd för misshandel av grannens hund.

*Asocial, inga vänner, ingen partner.
Citera
2020-02-29, 13:20
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough

Kanske får sägas vara subjektivt. Nu verkar det ju tyvärr bara finnas en rillgänglig bild på CA. Av den att döma tycker jag nog personligen att det finns viss likhet, men som sagt en enda bild, båda ser iaf ganska otäcka ut, sirrande blick. Vem som myntade begreppet dubbelgångaren vet jag inte.
Citera
2020-02-29, 13:21
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja, CA sköt sig i huvudet med ett jaktgevär i Augusti 2008 när Polisen knackade på dörren till hans lägenhet.
Men anledningen till varför Polisen var på besök var inte p.g.a palmemordet utan därför att CA:s bror ringt dem och varit orolig för denne eftersom han blivit deprimerad.
Så jag drar inte för stora kopplingar mellan självmordet och palmemordet.

Det är mycket som talar för honom som sagt. Att PU först nästan 20 år efter mordet ansåg att han var så intressant att man borde hålla ett öga på honom talar volymer om hur illa skött PU varit från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in