Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-09, 09:03
  #169
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Jag lever hellre med än kvinna än en man
Om du hellre vill leva med en man är det ju idag också fullt accepterat.
Du kan komma ut ur garderoben när helst du vill. Skojja bara. Men helt ärligt, det är inte roligare att bo med sin polare / eller man som du verkar vilja kalla det.
Det enda man vil är ju att träffa en kvinna. Att bo ihop med.
Problemet med dig och många andra i denna tråd är att ni saknar självinsikt. Ni reagerar på instinkt, men ni har inte tänkt till ordentligt, och därför förstår ni att varför ni reagerar som ni gör.

Det finns ingen biologisk anledning att män behöver kvinnor, förutom att bära på och föda barn. Vi behöver inte deras fysiska styrka. Vi behöver inte deras mod. Vi behöver inte deras uppfinningsrikedom eller kreativitet. För att män ska attraheras av kvinnor har naturen gjort det så att vi är otroligt attraherade av deras utseenden. Det är det enda de ha för att attrahera män.

Ni som säger att "ni hellre vill bo ihop med en kvinna än med en man" säger ju det för att ni vill ha den fysiska närheten. Annars kan man lika gärna bo med en kompis, om det enda man vill ha en sällskap. Sedan finns det naturligtvis sociala grupptryck och stigman som gör att folk försöker bli ihop med någon, och sedan kan naturligtvis fula killar bli ihop med fula tjejer också baserat på hur högt eller lågt man lägger ribban.
Citera
2020-01-09, 10:04
  #170
Medlem
Du har fel.

Män dras till kvinnor och även kvinnor som inte är snygga.

Det är så otroligt dumt av män att nedvärdera kvinnors värde eftersom de som gör det kommer må mycket sämre än vad de skulle kunna göra.

Dessutom sänker det kärleksnivån mellan män och kvinnor allmänt.

Destruktivt tänkande och det är inte västerländskt att tänka på detta sätt.
Citera
2020-01-09, 13:12
  #171
Medlem
Att man kan göra samma sak med en kompis är ett ganska dåligt argument.

Grejen är väl att alldeles oavsett kön så vill många ha någon att dela livet med. Där ingår oftast sexuell närhet, och då behöver man vara sexuellt attraherad av personen.

Du skulle ju lika gärna kunna fråga en bög vad en kille kan ge honom som inte en tjej kan, förutom sin kropp.

Vad man vill ha från den man kan tänka sig att dela livet med är högst individuellt. En bra inkomst, så man gemensamt har råd med en flådigare livsstil. Gemensamma hobbies. Spännande samtal. God mat. Män och kvinnor vill ha ungefär samma saker där.
Citera
2020-01-09, 16:21
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Problemet med dig och många andra i denna tråd är att ni saknar självinsikt. Ni reagerar på instinkt, men ni har inte tänkt till ordentligt, och därför förstår ni att varför ni reagerar som ni gör.

Det finns ingen biologisk anledning att män behöver kvinnor, förutom att bära på och föda barn. Vi behöver inte deras fysiska styrka. Vi behöver inte deras mod. Vi behöver inte deras uppfinningsrikedom eller kreativitet. För att män ska attraheras av kvinnor har naturen gjort det så att vi är otroligt attraherade av deras utseenden. Det är det enda de ha för att attrahera män.

Ni som säger att "ni hellre vill bo ihop med en kvinna än med en man" säger ju det för att ni vill ha den fysiska närheten. Annars kan man lika gärna bo med en kompis, om det enda man vill ha en sällskap. Sedan finns det naturligtvis sociala grupptryck och stigman som gör att folk försöker bli ihop med någon, och sedan kan naturligtvis fula killar bli ihop med fula tjejer också baserat på hur högt eller lågt man lägger ribban.

Även som gift, kan jag tycka att en del kvinnor är roligare än vissa män.
DU verkar lite för basic.

Inte mitt fel om du är en surkart.
Citera
2020-01-09, 18:21
  #173
Medlem
Jag är tämligen säker på att även män har känslor och många av dem vill känna sig älskade och uppskattade. Och bli stöttade i svåra stunder. Kan du få det av en man?

Allt handlar inte om sex, för dig kanske, men du kan inte prata för alla män. Sedan är inte alla kvinnor bra, och kan ge mannen emotionellt stöd, lojalitet mm. Och detsamma gäller er. Så ja, kvinnor kan ha mer att erbjuda än bara sin kropp.

Det låter som du inte har någon positiv erfarenhet alls av kvinnor i ditt liv och det är väl beklagligt. Det är svårt att hitta bra personer, de flesta människor är statussökande egosvin.
__________________
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-01-09 kl. 19:11.
Citera
2020-01-10, 10:05
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag är tämligen säker på att även män har känslor och många av dem vill känna sig älskade och uppskattade. Och bli stöttade i svåra stunder. Kan du få det av en man?

Allt handlar inte om sex, för dig kanske, men du kan inte prata för alla män. Sedan är inte alla kvinnor bra, och kan ge mannen emotionellt stöd, lojalitet mm. Och detsamma gäller er. Så ja, kvinnor kan ha mer att erbjuda än bara sin kropp.

Det låter som du inte har någon positiv erfarenhet alls av kvinnor i ditt liv och det är väl beklagligt. Det är svårt att hitta bra personer, de flesta människor är statussökande egosvin.

Fast jag tror att män lär sig tidigt att de måste klara sig själva på ett helt annat sätt än vad kvinnor behvöer lära sig. Eftersom kvinnor blir uppvaktade för jämnan, och lär sig att välja och vraka. Det gör att när män väl hittat en kvinna, är deras behov av emotionellt stöd rätt lågt, de klarar sig själva på ett annat sätt.
Citera
2020-01-10, 10:29
  #175
Medlem
Jag tror att män behöver kvinnor av anledningen vi är mer bundna till dem genom födsel och uppfostran.

Män innebär ofta konkurrent och kvinna symboliserar en allierad för en man.

Därav så mår män bättre i sällskap med kvinnor för det mesta ,fast det beror också på kvinnans karaktär. Är kvinnan elak ,självisk och ogillande mot män så finns det inget positivt att hämta.

Så det bästa vi kan göra är att skapa goda kvinnor.

Lyckas vi med det kommer samhället bli bättre och män kommer utvecklas positivt.

Det tråkiga med dagens samhälle är att vi inte alls är inne på den vägen ,utan andra mer mörka krafter dominerar , som tycker tillväxt och vinster för kapitalet är viktigare.
Citera
2020-01-10, 11:19
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jag tror att män behöver kvinnor av anledningen vi är mer bundna till dem genom födsel och uppfostran.

Män innebär ofta konkurrent och kvinna symboliserar en allierad för en man.

Därav så mår män bättre i sällskap med kvinnor för det mesta ,fast det beror också på kvinnans karaktär. Är kvinnan elak ,självisk och ogillande mot män så finns det inget positivt att hämta.

Så det bästa vi kan göra är att skapa goda kvinnor.

Lyckas vi med det kommer samhället bli bättre och män kommer utvecklas positivt.

Det tråkiga med dagens samhälle är att vi inte alls är inne på den vägen ,utan andra mer mörka krafter dominerar , som tycker tillväxt och vinster för kapitalet är viktigare.

Äntligen lite nya vinklar. Men jag tror att du har fel i det att man symboliserar konkurrent.
Jag känner ofta mer allierad med en man, än en kvinna.
Kvinnor vill ofta skapa konkurrans situationer mellan män.

Däremot, vet vi ju att ha någon sorts relation med en kvinna kan vara mer givande, eftersom en relation med en man är otroligt mycket lättare att få, samt en relation med en kvinna lite mer annorlunda, än en relation med en man - som man mer eller mindre får i varje nytt sammanhang.

DÄremot att få en relation med en kvinna, där hon ser mannen som en måne som ska cirkulera kring henens ego är ju väldigt lätt att få - och det vill man ju inte ha. Däremot en relation, vänskap eller inte , som på något sätt tillför intellektuellt utbyte, vänskap, eller någon form av spännande dynamik, eller attraktion. Att ha en vänskapsrelation med en kvinna som använder dig för att gråta ut mot, som gråta ut mot den snälla killen, ger iaf mig ingenting - tom bara mer frustration.
Citera
2020-01-10, 17:47
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leading
Fast jag tror att män lär sig tidigt att de måste klara sig själva på ett helt annat sätt än vad kvinnor behvöer lära sig. Eftersom kvinnor blir uppvaktade för jämnan, och lär sig att välja och vraka. Det gör att när män väl hittat en kvinna, är deras behov av emotionellt stöd rätt lågt, de klarar sig själva på ett annat sätt.

Ni får sluta med generaliseringarna, alla kvinnor blir inte uppvaktade för jämnan och kan "välja och vraka". Speciellt om de inte håller till på en dejtingssida. Och då tänker jag på normala tjejer i min bekantskapskrets.
Citera
2020-01-10, 20:40
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Och då tänker jag på normala tjejer i min bekantskapskrets.

Japp, I guess so.

Ett litet <-- problem är att män och kvinnors psyken är väldigt olika (vilket dagens mediakår försöker förvränga - till egentligen vilken nytta??)

Män tycker ofta att kropp och hälsa är väldigt viktigt, hos sig själva, och hos kvinnan.
Så de lägger enormt mycket resurs och tid, glädje på träning.

Men kvinnor letar mer generellt efter social klättring, och ytterheter som klädsel och social status.
För sig själva, men framförallt hos sin man.
Så de lägger ner massor av tid och pengar, och passion(?) på att hitta rätta frisyren, läppglans, kläder och skor för tusentals kronor. Men skippar tränignsspåret/gymmet.

Medan män kanske inte riktigt gärna spenderar tusenlappar på skor, jämna ögonbryn, benvaxning, eller dylikt. Det ligger inte riktigt i vår instinkt.
Citera
2020-02-29, 12:05
  #179
Medlem
Fittheligeandes avatar
Ja men det har ju att göra med att attraktion generellt sätt fungerar olika för män och kvinnor. Vi män får ju typ fjong så fort vi ser en snygg pingla. Medan kvinnor måste få rätt "känsla" osv. Så det innebär att det är vi män som måste anstränga oss, jobba med oss själva och skapa den där attraktionen. Snygga kvinnor får mycket gratis bara tack vare att de är snygga. Medan vi män får slita och kämpa mer. En snygg kvinna kan typ gifta sig med en rik oljeshejk, så har hon sin framtid tryggad.

https://www.youtube.com/watch?v=E-iykiq8eLI
Citera
2020-02-29, 12:38
  #180
Medlem
Multimedia-XLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Om män inte gallrar kvinnor på utseende så hade de kunnat bli kära i andra män. Men det är inte så det fungerar. När du ser en kvinna kommer du direkt döma henne på utseendet, det är det första din hjärna gör innan något annat. Och precis det gör att vi inte blir kära i män.

Känns som jag repeterar mig för mycket här, läs det jag redan skrivit så har du dina förklaringar där. Utseendet först, eftersom det är vad som skiljer män från kvinnor. SEDAN mentalitet, personlighet och på sikt djup kärlek.

Det kan jag inte säga att det är män som gör det mot kvinnor, vi baaerar att någon har en god och attraktiv personlighet baserat på deras utseende. Vi blir inte uppkåtade av det men vi tror sig att den snygge mannen är mer framgångsrik och har bättre personlighet. Kvinnor tänker dessamma när de ser vackra kvinnor och män.

Fast sen var ju inte din tes heller att "utseende öppnar upp för personligheten? Som don trådstart och titel har att uppkomma med är din teori att det enda en kvinna kan komma med är hennes utseende?

Du har sagt att du känner sig missförstådd så mitt tips är att ändra trådstarten, för du argumenterar just nu inte för din tes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback