Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-30, 16:53
  #157
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Man kan öppna upp sig för sin familj, det har ju ingenting med kön att göra!

Du kan inte ge ett enda exempel vad du får exklusivt av kvinnor.
Så vad exakt ger män dig jämfört med kvinnor? Jag kanske är unik men jag älskar att snacka med kvinnor.
Citera
2019-10-30, 16:54
  #158
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Jag har reda gjort det. Men du kan inte ge ett exempel på vad män kan ge din homo rumpa
Men det har du ju inte. Alla grejer du säger, att prata om hemligheter kan du göra med vem som helst som du anförtror dig tillräckligt mycket åt. Är helt könsneutralt.

Män kan ge kvinnor trygghet, vilket är främsta anledningen att kvinnor letar män. Män är starkare än kvinnor också, plus att kvinnor vet att de behöver hjälp och stöd, inte minst när de är gravida. Män letar inte efter kvinnor för att de behöver trygghet eller stöd.
Citera
2019-10-30, 17:25
  #159
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Jag har grunnat på det hela vuxna livet och faktiskt bara hittat två anledningar: sex och omtanke.

Det kan låta bittert.

Bortsett från min familj har jag bara manliga vänner. När jag umgås med dem är det avspänt. Om en kvinna är med blir det hela förstört och jag kan lika gärna gå hem.

På jobbet är alla kvinnliga kollegor trevliga men rätt dåliga på själva jobbet. Eftersom jag fokuserar arbetet på jobbet blir det ofta en belastning när man får kvinnor att jobba med en. Då har man inget stöd utan är alltid den som måste göra de svåraste sakerna.

Kvinnor har inte min humor.

De fokuserar mycket på att läsa i magasin som iForm, Amelia, Sköna hem och andra kvinnofokuserade magasin som jag inte fattar. Jag har bläddrat och läst här och där och det är bara strunt. Ingen fakta, inget konkret. Bara mysig ”feelgood”. Förströelse. Inget som ger mig utökad kunskap.

De bryr sig om krukväxter, påskpynt, julpynt, vårpynt, sommarpynt som bara irriterar mig.

Det är så mycket som kvinnor gillar som jag inte förstår eller föraktar, så det är enklare att vända på kuttingen:

Vad har kvinnor för egenskaper som gör dem älskansvärda:

Bortsett får sex (det uppenbara) så det värme och omtanke.

Ingen man skulle ge kroppslig eller själslig närhet när man är svag. Vissa män kan visa omtänksamhet mot en annan man. Men det är svårt med den biten. Män vill inte visa svaghet och inte vara bögiga. DET klarar bara en kvinna.

Om det är skäl nog att hantera den övriga barlasten är upp till var och en.

Jag gör det. Men jag börjar tvivla. Som Tyler Durden sade i Fight Club:

Citat:
We're a generation of men raised by women. I'm wondering if another woman is really the answer we need.
Citera
2019-10-30, 20:47
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag vill påstå helt allvarligt att den enda anledning män söker sig till kvinnor är pga deras sexiga kroppar. Absolut ingenting annat. Ni får gärna utmana denna tes i den här tråden.

Till exempel:
Jag behöver umgås med någon
Du kan umgås med manliga vänner

Jag behöver fysisk närhet
Det är direkt kopplat till kvinnans sexiga kropp

Jag klarar inte av att leva ensam
Du kan leva med en manlig kompis under samma tak

Jag måste ha någon att prata om livet med
Det kan du göra med en manlig kompis

Försök att hitta någonting som kvinnor är bra för, förutom deras kroppar.

Om alla män släppte på sin homofobi, skulle män även få tillgång till enastående sex i omättliga mängder, precis som många män vill ha det. Ingen förstår manlig sexualitet bättre än en annan man.
Citera
2019-10-30, 21:29
  #161
Medlem
Barbarmannens avatar
Kvinnor är sämre på alla sättmoch vis. Enda anledningen att vissa upphörda arealen k tråden föredrar det "kvinnliga perspektivet" är för att de inte vågar prata känslor med.andra män. Nej kvinnor har av naturen blivit skapad för att ta hand om barn och intetsägande.
Citera
2019-10-30, 21:52
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Men det har du ju inte. Alla grejer du säger, att prata om hemligheter kan du göra med vem som helst som du anförtror dig tillräckligt mycket åt. Är helt könsneutralt.

Män kan ge kvinnor trygghet, vilket är främsta anledningen att kvinnor letar män. Män är starkare än kvinnor också, plus att kvinnor vet att de behöver hjälp och stöd, inte minst när de är gravida. Män letar inte efter kvinnor för att de behöver trygghet eller stöd.

Vad skulle det vara för trygghet som bara män kan erbjuda kvinnor, enligt dig? När de är gravida så är det nog tryggare att söka stöd hos andra kvinnor, tänker jag? Hem som kvinnor delar med män, är för övrigt den otryggaste platsen på jorden för en kvinna att befinna sig i.
Visst söker män kvinnor pga att vi behöver trygghet, uppmuntran, stöd och inte minst närhet från kvinnor. Det är sånt som män inte erbjuder.
Citera
2019-10-31, 06:50
  #163
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag vill påstå helt allvarligt att den enda anledning män söker sig till kvinnor är pga deras sexiga kroppar. Absolut ingenting annat. Ni får gärna utmana denna tes i den här tråden.

Till exempel:
Jag behöver umgås med någon
Du kan umgås med manliga vänner

Jag behöver fysisk närhet
Det är direkt kopplat till kvinnans sexiga kropp

Jag klarar inte av att leva ensam
Du kan leva med en manlig kompis under samma tak

Jag måste ha någon att prata om livet med
Det kan du göra med en manlig kompis

Försök att hitta någonting som kvinnor är bra för, förutom deras kroppar.

”Enda anledningen att nån köper Lamborghini är att den är snygg och snabb” kan man lika gärna säga. Visst, so what?
Citera
2019-10-31, 08:12
  #164
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag vill påstå helt allvarligt att den enda anledning män söker sig till kvinnor är pga deras sexiga kroppar. Absolut ingenting annat. Ni får gärna utmana denna tes i den här tråden.
Klart kvinnor har mycket mer att erbjuda än sex. Men ser vi på vilka vi de facto väljer att umgås med så verkar det ändå finnas en hel del sanning i din tes. Män umgås generellt med en kvinna, och det är sin partner. Alla andra vänner är av samma kön. Om vi inte har vänner av motsatta könet som vi inte samtidigt har sex med så säger givetvis detta någonting om oss. Men går det inte att hävda att kvinnor gör samma val?

Och ja, jag vet att ingenting är svart-vitt, utan talar om den generella bilden.
Citera
2019-10-31, 10:58
  #165
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Så vad exakt ger män dig jämfört med kvinnor? Jag kanske är unik men jag älskar att snacka med kvinnor.

Jag också men de måste vara söta. Annars snackar jag litegrand med dem men inget mer.

Finns undantag men då är tjejerna liite söta. Inte så mycket men något i alla fall.
Citera
2019-10-31, 17:31
  #166
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Men det har du ju inte. Alla grejer du säger, att prata om hemligheter kan du göra med vem som helst som du anförtror dig tillräckligt mycket åt. Är helt könsneutralt.

Män kan ge kvinnor trygghet, vilket är främsta anledningen att kvinnor letar män. Män är starkare än kvinnor också, plus att kvinnor vet att de behöver hjälp och stöd, inte minst när de är gravida. Män letar inte efter kvinnor för att de behöver trygghet eller stöd.
män letar visst kvinnor för stöd ditt mongo. Visst finns det män som letar kvinnor för att knulla men det finns faktiskt kvinnor där ute som letar efter män för att enbart knulla. Män söker kvinnor för mer än bara sex, detsamma gäller kvinnor .. dom söker män för mer än sex. Sedan finns det folk som söker folk för en snabb flirt osv. Hur förklarar du att det finns ensamma tanter på 55+ som har hus, trygghet, mat på bordet, vänner osv? Borde inte dom vara utrotad för att dom inte har den trygghet en man kan ge dom? Dina argument faller ihop om man bryter isär dina påståenden.
Citera
2020-01-05, 09:12
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Jag vill påstå helt allvarligt att den enda anledning män söker sig till kvinnor är pga deras sexiga kroppar. Absolut ingenting annat. Ni får gärna utmana denna tes i den här tråden.

Till exempel:
Jag behöver umgås med någon
Du kan umgås med manliga vänner

Jag behöver fysisk närhet
Det är direkt kopplat till kvinnans sexiga kropp

Jag klarar inte av att leva ensam
Du kan leva med en manlig kompis under samma tak

Jag måste ha någon att prata om livet med
Det kan du göra med en manlig kompis

Försök att hitta någonting som kvinnor är bra för, förutom deras kroppar.

Jag lever hellre med än kvinna än en man
Om du hellre vill leva med en man är det ju idag också fullt accepterat.
Du kan komma ut ur garderoben när helst du vill. Skojja bara. Men helt ärligt, det är inte roligare att bo med sin polare / eller man som du verkar vilja kalla det.
Det enda man vil är ju att träffa en kvinna. Att bo ihop med.
Citera
2020-01-05, 09:17
  #168
Medlem
TS har helt rätt. Kvinnors kroppar och fina ansikten är det som drar. En kvinna är väldigt jobvig att ha att gära med. De kan aldrig hålla käften och snackar om så mycket skit så ingen man orkar lyssna på det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback