Citat:
Det där var jävligt intressant och sätter spridningstakten i en helt annan dager.
Inklusive spridningen här för det är ett välbesökt land från sverige.
Min tidigare fråga kanske har lite tyngd ändå där jag undrade om vi kan haft det här redan mitt januari och först när det börjar sökas efter fall så hittas de.
Om så lär det redan vara kört attt stoppa spridningen!
Inklusive spridningen här för det är ett välbesökt land från sverige.
Min tidigare fråga kanske har lite tyngd ändå där jag undrade om vi kan haft det här redan mitt januari och först när det börjar sökas efter fall så hittas de.
Om så lär det redan vara kört attt stoppa spridningen!
Jag tror att smittan har funnits längre i Kina och i övriga världen än vad som rapporterats.
Det sprider sig väldigt långsamt i början och de flesta har lindriga symptom och tror att det är förkylning eller influensa. Det är först när det är tillräckligt många som blir sjuka i lunginflammation som sjukvården börjar leta efter något annat. Sedan börjar smittspårning och då får vi en massa rapporterade fall.
Det är säkert många i Sverige och utomlands som redan haft Corona och tillfrisknat eller dött på äldreboenden. Folk dör på äldreboenden hela tiden och obduceras inte.
Det ska bli intressant och se hur många som dör i Sverige år 2020 jämfört med tidigare år.20 000 fler?
Sverige ligger nu sexa i Europa ligan efter Italien, Frankrike, Tyskland, Spanien och Storbrittanien. Vi kommer att få se en rejäl ökning här också inom den närmaste månaden.
En av svenskarna har blivit smittad i Tyskland. Där finns garanterat mörkertal.
Massvis med svenskar har varit i norra Italien under sportlovet.
Många svenskar på Kanarieöarna den här årstiden och dit har smittan kommit med turister.
Många svenskar i Thailand också och de mörkar säkerligen sina siffror. Sen kan det vara så att viruset trivs sämre i värmen.
Jag läste nyss att Kanada fått ett nytt fall som nyligen varit i Egyptien. Hittills har Egyptien bara rapporterat ett fall, en kines. Jag antar att det finns en del svenskar som semestrar i Sinai den här delen på året.
Så svaret på din fråga är ja. Jag tror att vi har haft smittan i mitten på januari i Sverige. Det innebär att det kommer att bli väldigt svårt att stoppa smittspridningen men vi måste i alla fall försöka.