2020-02-29, 04:12
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Du är lite dum i huvudet du va?

WASHINGTON (Reuters) - The United States will invoke a federal defence law to boost production of masks, gloves, gowns and other items to protect against the new coronavirus, the Trump administration said, as a new case of unknown origin was confirmed in California on Friday.

https://uk.reuters.com/article/uk-china-health-usa/new-coronavirus-case-of-unknown-origin-in-california-idUKKCN20M2K3?rpc=401&

Jag måste fråga dig en sak. HUR FAN KAN DU GNÄLLA ATT FOLK HOPPAR PÅ DIG NÄR DU SITTER OCH KASTA UT DIG LIKA MYCKET HAT? JÄVLA HYCKLARE PÅ RIKTIGT. Om du håller på med exakta liknande påhopp så får du fan tåla lite?

Jag ifrågasatte en sak när jag hittar information om att videos där de pratar om smittan för en månad sen.

Sarah Cody, director of the County of Santa Clara Public Health Department, addressed the media at a press conference on Friday announcing Santa Clara County's third confirmed coronavirus case, and its first with no known exposure to the disease. (

The latest U.S. case was reported in Santa Clara county in California, home to the Silicon Valley technology hub. County health officials said it was a case of unknown origin, the second in the state so far out of 10 cases there.

Förklara hur kan din text skriva att det är det andra i staten och den andra artiklen skriver det att det är det tredje fallet?

Vad är rätt och vad är fel?
Citera
2020-02-29, 04:14
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormorhawk
Tja! Jag kan svara då Grollaren tydligen har gått och lagt sig. (Hoppas att det är okej Groll-man!?).
trump eller Trump har inte lagt upp något då Trump endast svarar och/eller skriver egna inlägg om det går att knyta en person till dessa, nCoV är inte en person.

Varför Mike Pence är tyst får någon annan svara på. Har sökt efter information ett bra tag utan att hitta något matvettigt.
Däremot varför CDC är så himla tysta måste bero på nått speciellt, med risk för att spekulera så väljer jag att inte berätta det jag tänker på.

Hoppas mina svar stillar dina frågor till dess att Grollaren har vilat ut och är redo att fylla i eller utveckla mina svar.

Grollaren har fullt upp med att skanna av världens Corona-nyheter för att leverera till Flashback. Det är vad jag kan bidra med
Jag har länkat lite om vad US håller på med.. Ska se om jag kan hosta upp något mer
Citera
2020-02-29, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag måste fråga dig en sak. HUR FAN KAN DU GNÄLLA ATT FOLK HOPPAR PÅ DIG NÄR DU SITTER OCH KASTA UT DIG LIKA MYCKET HAT? JÄVLA HYCKLARE PÅ RIKTIGT. Om du håller på med exakta liknande påhopp så får du fan tåla lite?

Jag ifrågasatte en sak när jag hittar information om att videos där de pratar om smittan för en månad sen.

Sarah Cody, director of the County of Santa Clara Public Health Department, addressed the media at a press conference on Friday announcing Santa Clara County's third confirmed coronavirus case, and its first with no known exposure to the disease. (

The latest U.S. case was reported in Santa Clara county in California, home to the Silicon Valley technology hub. County health officials said it was a case of unknown origin, the second in the state so far out of 10 cases there.

Förklara hur kan din text skriva att det är det andra i staten och den andra artiklen skriver det att det är det tredje fallet?

Du blandar ihop saker. Antingen är du full eller så är detta för mycket information för dig att hantera.
Citera
2020-02-29, 04:16
Medlem
Grollarens avatar
Citat:

Oj, vad tråkigt det blev nu när du hade fel.
Men det är lättare att börja skrika än att erkänna det kan man tänka...
Men skrik vidare du. Jag tror inte någon direkt bryr sig om dina meningslösa trakasserier längre.
Citera
2020-02-29, 04:21
Medlem
Faceless-Voids avatar
Min arbete som lärare i Japan har också påverkats då flera av mina skolor stängts ned. Vuxenutbildningar verkar dock vara kvar.
Citera
2020-02-29, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Folk kastar så mycket idiotiska siffror omkring sig i den här tråden. Hur många det dog i influensan förra året, hur många dör det ö.v.h varje dag och hur få som dött i Covid-19. Vi är ju bara i början av utbrottet.

Det är som att någon spelare gör 3 mål i den allsvenska premiären och tycka det är lite för att den som vann skytteligan gjorde 30 mål förra säsongen.

Och sedan allas procentsatser på dödlighet.. Egna uträkningar i många fall. Dessutom räknade på rapporterade fall, och i huvudsak räknade på Kina vars siffror är ytterst osäkra.

Dödligheten beräknas till drygt 2% just nu enl. de flesta seriösa institutioner, men då har man inte tagit höjd för all underrapportering (eftersom den är okänd).

Om dödligheten är så hög som 1,5% och 60% av världsbefolkningen smittas de närmsta 2 åren (inget vaccin etc). Ja, då innebär det 0,6*7,7miljarder*0.015=69,3 miljoner. Det är fler än vad det dog i t.ex 2:a världskriget.

Håller med om detta, sjukt mycket uträkningar som folk säger sig vara fakta när allt enbart är rena spekulationer, ingen vet, vi vet om ett år. Sen kan man fråga sig vad dödliget är egentligen? är det siffran av hur många som dör eller bör det vara siffran av hur många som dör utan vård? Hur som helst så förstår jag inte folk heller som inte tar denna smitta seriöst, och jämför den med Svin eller fågelinfluensen.
Citera
2020-02-29, 04:28
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Oj, vad tråkigt det blev nu när du hade fel.
Men det är lättare att börja skrika än att erkänna det kan man tänka...
Men skrik vidare du. Jag tror inte någon direkt bryr sig om dina meningslösa trakasserier längre.

Undrar fortfarande varför du kallar folk saker och ting men gnäller att du får person angrepp och lipar att du gömt dig två dagar under en sten för att du känner att folk hoppar på dig. Men nu sitter du där bakom skärmen och gör exakt likadant till andra människor. Det kallar jag hyckleri, man kan inte säga att man får utså person angrepp osv när man själv sitter och hoppar på människor. Jag ifrågasätter en artikel när jag går in på djupet och forska, jag kollar flera klipp. Klippet där de berätta om att de har en smittad är en månad gammalt.

Jag frågar dig igen, Artiklen som länkas där pratar dom om tre smittade som -modesty- la ut.

Sarah Cody, director of the County of Santa Clara Public Health Department, addressed the media at a press conference on Friday announcing Santa Clara County's third confirmed coronavirus case, and its first with no known exposure to the disease. (Photo: ERIN WOO / The Stanford Daily)
By Erin Woo an hour ago

https://www.stanforddaily.com/2020/02/28/coronavirus-case-of-unknown-origin-confirmed-in-santa-clara-county/

Sen kommer du med en artikel som refererar till samma county. I din artikel står det såhär

https://uk.reuters.com/article/uk-china-health-usa/new-coronavirus-case-of-unknown-origin-in-california-idUKKCN20M2K3?rpc=401&

Vad är det som stämmer? Är det ett andra fall i Santa Clara County?

Är det tre fall i Santa Clara County?
Jag får inte ihop vad som är sant eller inte, då det är du som refererar till reuters där de skriver att det enbart är två fall i Santa Clara County, i den andra artikel står det att det är det tredje fallet i Santa Clara County.

Frågan en tredje gång och hoppas du inte missar budskapet, Vad är det som är fel? Varför skriver de olika om det handlar om samma county?
Citera
2020-02-29, 04:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4598gj45
Varför hatar Flashback Anders Tegnell?

Jag tror inte heller Anders Tegnell är så förtjust i den respons han får från bönburken Flashback.

För vagt.
För passivt.
För avvaktande.

En ledare måste vinna respekt. Respekt får man igenom att uppvisa ryggrad o handlingskraft.

Hade han sagt i ett tidigt skede att han kräver förbud mot passagerartrafik till kina, hongkong o sedan Soul så skulle han blivit apploderad. O sedan krävt stop på inresanden som besökt Iran.

Likaså dragit igång en kampanj om hur man undviker att bli smittad. Behöver inte vara effektivt men visar på att man ska göra vad man kan.

Likaså givit en daglig rapport likt den som den där Dr John Campbell ger på Youtube.

Då hade vi haft en medial superstjärna. Någon att lyssna o lita på.

Nu en ryggradslös karriär pajas.
Citera
2020-02-29, 04:33
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Håller med om detta, sjukt mycket uträkningar som folk säger sig vara fakta när allt enbart är rena spekulationer, ingen vet, vi vet om ett år. Sen kan man fråga sig vad dödliget är egentligen? är det siffran av hur många som dör eller bör det vara siffran av hur många som dör utan vård? Hur som helst så förstår jag inte folk heller som inte tar denna smitta seriöst, och jämför den med Svin eller fågelinfluensen.

Kan vara en klassisk vargen kommer. Nu tror ingen på vargen längre.
Citera
2020-02-29, 04:34
Medlem
Citat:
Ni alla domedag personer säger att man ska tänka på alla osv. Varför bunkrar upp och köper slut på varor när vi är flera människor? Hycklare?

Till och med FHM har rått folk att bunkra livsmedel för att kunna klara en tid isolerade. Att folk isolerar sig är en taktik för att stoppa spridning och handlar inte bara om egoism. Ju fler som isolerar sig i sina hem desto mindre risk att viruset sprids och man kan ju inte göra det utan mat.
Om folk har mycket mat hemma så innebär det att man kommer att handla mer sällan i fortsättningen. I stället för att gå till affären varje dag kanske man gör det en gång i veckan eller varannan vecka.
Citera
2020-02-29, 04:36
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Till och med FHM har rått folk att bunkra livsmedel för att kunna klara en tid isolerade. Att folk isolerar sig är en taktik för att stoppa spridning och handlar inte bara om egoism. Ju fler som isolerar sig i sina hem desto mindre risk att viruset sprids och man kan ju inte göra det utan mat.
Om folk har mycket mat hemma så innebär det att man kommer att handla mer sällan i fortsättningen. I stället för att gå till affären varje dag kanske man gör det en gång i veckan eller varannan vecka.

Vi pratade om masker. Folk säger vi ska köpa masker och skydda oss när folk köper 250 masker till sig själva
Citera
2020-02-29, 04:36
Medlem
Grollarens avatar
"Secretive military base outside Paris hit by coronavirus, French defense minister confirms"

https://www.rt.com/news/481965-french-air-base-coronavirus/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in