Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Hahaha, hur ofta är SD ute på krogen tro? Ensam?
Han ljuger för polisen.
Om vad som har hänt (inte hänt)
Om vem han är .
Om var han bor.
Om vad han har innanför jackan...
Och han ljuger för L*ena....
Önskar bara att hon visste.
Vad lurade han ut henne på?
Jag tänker att om jag hinner (och kan fokusera) så är det intressant att följa hennes spår den 11-12 maj. Det finns registrerat i Aktbilaga 166.
Tillägg:
Angående sidhänvisningar går jag efter den sidhänvisning som står på varje blad, längst upp till höger. De stämmer iö med åklagarens sidhänvisningar. Undrar om inte dina sidhänvisningar har med Pdf att göra? Snurrigt värre.
Exaktemento!
På väg hem från krogen - iförd blå
träningsjacka och med pannlampa och ficklampa i handen!
Att 2 poliser skulle ha fel när det gäller magkänslan, att nåt är fel med mannen och situationen, anser jag vara i princip uteslutet.
Poliserna säger:
”Patrullen möter då en man som kommer ut från skogen och har på sig en pannlampa och en ficklampa. Jag Insp T Aro uppfattar mannen som märklig.”
”Jag uppfattade det hela konstigt men samtidigt kunde vi inte beslå mannen med något och det är han som söker kontakt med oss. ”
”Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den aktuella platsen och tillfället.”
”Han har en blå träningsjacka, typ orienteringsjacka och om jag minns rätt har han en pannlampa på sitt huvud. Ingenting stämmer med denna man. Han svarar att han inte sett några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han var på väg hem ifrån krogen och då ringde polisen.”
”Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka.”
”Han svarar att han bor i Vivalla men kan inte riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta.”
”Jag minns att jag och kollegan diskuterade honom efter åt och att vi båda tyckte det hela var mycket avvikande och skumt beteende, men vi hade inget att sätta fingret på och avfärdade det hela.”
A 145, sid 12-14