2020-02-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Då hade jag bara gett honom en muntlig reprimand. Det ingår inte i en tjänsteman att prata om dessa sakerna, hade han varit privatanställda, fritt fram. Nyttiga idioter finns det gott om.
Nä, varför det? Om någon råkat radera bilder så är man ju hjälpsam och berättar hur man ska göra (lämna in mobilen direkt) och hur man inte bör göra (fortsätta fota för fullt).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja,absolut.Det är så det ha måst ligga till.
Det är därför det är lika synd om allihop i detta.Alla inblandade är det lika tragiskt för.
Det är därför jag har en förståelse mitt i allt elände för hans handlande i sin desperation.
Han ville försöka att avsluta och dra sig ur.Han ville vara med sin familj och återförenas med sin fru och sina barn.
Ja,jag kan absolut förstå LW.Jag förstår att hon "tappade huvudet" för SD.Han har en charm.Den föll hon för.De föll för varandra i en farlig lek.En lek hon sedan ville vinna och få som seriös.Hon var kanske en oerfaren andra kvinna?som så naivt trodde att han ville allvar med henne.SD såg ju att LW medvetet gick in för att såra hans fru.Sånt ser inte bra ut i älskarens ögon.Det vittnar ju i stället om en dålig människosyn.Ingenting en älskare fil ta i med tång.Bara en slit och slängleksak.Det borde LW insett.Tror inte hon var erfaren nog.Eller trodde hon kunde vinna den här matchen som allt annat hon tog sig för.

Så "oerfaren" var hon ju uppenbarligen inte. Jag har inte orkat (eller haft tiden)att fördjupa mig alltför mycket i den maffiga FUP:en. Läser styckvis och då är det svårare att få ihop sammanhanget. När ungefär inledde Lena relationerna med de övriga männen? Hon var ju uppenbarligen riktigt förälskad i SD, tänker om hon var tillsammans med de övriga männen för att göra SD svartsjuk? I samband med att SD började försöka dra sig ur, i tiden med att Hanna började tillfriskna?
Citera
Medlem
Är det någon skribent som hittat var i fup det bekräftas att SD hade på sig aktuella skor, två timmar innan mordet på LW?
Bild? Vittnesutsaga?
Citera
2020-02-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Konspirationsteorier är ju alltid spännande, och just det här med att SD skulle ha hjälpsamma poliskompisar på insidan dyker upp med jämna mellanrum här i tråden.

Teorin brukar alltså gå ut på att SD hade någon poliskompis på insidan som "skyddade" honom, t.ex. genom att smussla undan de bevis som annars hade kunnat binda honom till brottet (typ spår från brottsplatsen på SD, eller spår från brottsplatsen hos/på SD).

Poliskompisars trixande med det tekniska materialet skulle alltså enligt den här teorin vara den naturliga förklaringen till den situation som nu har uppstått, dvs. att åklagaren inte kan binda SD till brottet med teknisk bevisning.
Konspirationer och rättshaveri är dina expertområden, det har du visat med all tydlighet.

Jag tror hans lössläppta mun kan ha underlättat för SD, ingen aktiv insats dock. Sedan har han ett språkbruk som, får mig att tänka på en viss sak. Helt enkelt dra vissa slutsatser. Är nog inte ensam om det.
Citera
2020-02-29, 10:22
Medlem
Citat:
Så lättad att man fnissar och skrattar som en skolflicka eller den psykopat man är? Fast enligt "juriststudenten" är han tredje alternativet som gärningsman. Iofs är ju gärningsman oväsentligt enligt dig. Jag menar örfilar ger ju rätten att döda enligt dig, vilken termin läser ni den visdomen.

Man ska givetvis granska ett bo, men inte på det viset som vissa gjort. En relation mellan två skadade individer är komplicerat och det klarar du med all tydlighet inte av.
Offtopic, under min studietid på juristprogrammet fann vi fem stycken som liknar dig i framtoning. Vi gav dem smeknamnet EFTF. Enskild firma thailändsk fru, det på grund av att de inte kommer klara av att fungera på en arbetsplats och ingen svensk kvinna vill ha dom. Men jag tvivlar du är student. PS vi fick rätt i fyra av fem fall. DS.
Jo men det är ju så det går till vid en rättegång.
SD är inte unik där.
(Jag läser att många av er förundras över SD beteende gentemot LW.Han är inte den ende älskaren som behandlar sin älskarinna på det viset.Det är standard över lag i otrohetsaffärer.Man får skylla sig själv om man deltar(är dum nog) i triangeldraman med andra ord.)
Citera
2020-02-29, 10:23
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Konspirationsteorier är ju alltid spännande, och just det här med att SD skulle ha hjälpsamma poliskompisar på insidan dyker upp med jämna mellanrum här i tråden.

Teorin brukar alltså gå ut på att SD hade en eller flera poliskompisar på insidan som "skyddade" honom, t.ex. genom att smussla undan de bevis som annars hade kunnat binda honom till brottet (typ spår från brottsplatsen på SD, eller spår från brottsplatsen hos/på SD).

Poliskompisars trixande med det tekniska materialet skulle alltså enligt den här teorin vara den naturliga förklaringen till den situation som nu har uppstått, dvs. att åklagaren inte kan binda SD till brottet med någon teknisk bevisning.

Det stämmer, vad jag hört begicks "klantigheter" i början av undersökningen. Var något om dna spår som inte kunde användas då det hanterats på fel sätt.
Tydligen mycket irritation på polishuset senare...
Citera
2020-02-29, 10:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Det stämmer, vad jag hört begicks "klantigheter" i början av undersökningen. Var något om dna spår som inte kunde användas då det hanterats på fel sätt.
Tydligen mycket irritation på polishuset senare...

Det har jag missat. Var framgår det om DNA som hanterats fel och därmed blivit obrukbart?
Citera
2020-02-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nä, varför det? Om någon råkat radera bilder så är man ju hjälpsam och berättar hur man ska göra (lämna in mobilen direkt) och hur man inte bör göra (fortsätta fota för fullt).

Nej, det är du inte om du jobbar med det han gör. Uttrycket "alltid i tjänst" är det som gäller. Men ber SD vända sig privat. Tråkigt och trist, men så är fallet.
Citera
2020-02-29, 10:29
Medlem
Citat:
Nej, det är du inte om du jobbar med det han gör. Uttrycket "alltid i tjänst" är det som gäller. Men ber SD vända sig privat. Tråkigt och trist, men så är fallet.
Jag håller definitivt inte med dig. Men det är lugnt - olika åsikter får man ha.
Citera
2020-02-29, 10:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det borde han väl inte vara.
Förutom att han är vän till SD är han ju vittne i rättegången, eftersom han var den som förklarade för SD att han skulle stänga av sin telefon när han "råkat" radera en massa bilder. Detta för att undvika att de inte skulle kunna återskapas.

Jodå både Peter Wii kström och Möörk deltig i arbetet TROTS ATT de båda var peron,igt bekanta med SD
Dtte pga av personalbrist

Jag rtcker ändå att det är anmärkningsvärt

” Dagen efter, den 16:e, var det mycket som behövde göras då det tagits in datorer och en mobil. Peter fick reda på att Stefan var släppt och diskuterade det med sina kollegor. Han sa till sin chef, Stefan Widen, att han kände Stefan och att han föregående dag avstått för att medverka vid husrannsakan. Eftersom det inte fanns andra tekniker att tillgå initialt så beslutades det att Peter ändå skulle ingå i ärendet men inte hantera något från Stefan. Tony Möörk var teknisk koordinator i ärendet. Håkan Hermansson fick ansvar för att tömma mobil och datorer och var den som skulle titta på informationen. De arbetar ofta "över gränserna" i ärenden eftersom de har olika kompetenser och hjälper varandra med tekniska lösningar. Peter är den som har bäst koll på den metod som bedömdes som lämpligast för tömning av Stefans mobil och fick hjälpa Håkan med det tekniska. Det var endast hur de skulle få ut kopior på innehållet som Peter var behjälplig med, inte någon bearbetning av materialet.
Den 16:e hämtades även Lenas dator och mobiler in och det blev Peters ansvar att tömma den utrustningen. Peter påtalade för Möörk och Widen att han även kände Lena men p.g.a. personalbrist pekades han på som ansvarig för tömningarna.

Jodå han arbetade visst med tömningen av SDs mobil - pga av personalbrist.
Citera
2020-02-29, 10:30
Medlem
Citat:
Jo men det är ju så det går till vid en rättegång.
SD är inte unik där.
(Jag läser att många av er förundras över SD beteende gentemot LW.Han är inte den ende älskaren som behandlar sin älskarinna på det viset.Det är standard över lag i otrohetsaffärer.Man får skylla sig själv om man deltar(är dum nog) i triangeldraman med andra ord.)
Fnissa och skrattar som mordmisstänkt? Vanligt?

Länka gärna till lite fakta bakom det.

Hans behandling av lw är inte heller inom normalspektrumet, inte heller hennes agerande. Två, tre om HD ska räknas med, själar i en sorglig dance macabre.

Men länka gärna till fakta att mordmisstänkta fnissar och skrattar vid rättegång, man lär sig nya saker varje dag.

Huvudgrejen med inlägget var att ge snoris epitetet EFTF.
Citera
2020-02-29, 10:31
Medlem
Citat:
Det var verkligen osmart gjort att inte försöka ringa..Jag fattar inte att han var så osmart där..
I annat fall verkar han förefalla smart.

Om jag skulle gå på uppgifterna som framkommit i FUP ser jag honom som ett stort ego och normalbegåvad. Han tycks ha en högre logisk utvecklad kapacitet och samtidigt en väldigt lågt emotionell kapacitet.

Absolut manipulativ och dominant för svagare personligheter.

Socialt tondöv som någon sa är en bra beskrivning, han vet inte alltid vad som är takt och ton i det sociala samspelet. Det syns tydligt nu med hans skratt och fniss i rättssalen.

Lite typiskt för dessa personligheter är att de lär sig vad som emotionellt passande av responsen av sina tidigare misstag men de har inte alltid förmåga att tänka och handla emotionellt, särskilt inte nya situationer som de för första gången ställs inför.

Instinktivt tar då vänster rationella och logiska hjärnhalva över och de handlar undermedvetet därefter.

Att ringa finns inte på kartan så tillvida MGM inte lärt sig det beteendet tidigare.

Hade han varit smart hade han dragit från den destruktiva relationen långt innan han fullständigt tappa självkontrollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in