Citat:
Ursprungligen postat av
Fotoalbuns
Det var verkligen osmart gjort att inte försöka ringa..Jag fattar inte att han var så osmart där..
I annat fall verkar han förefalla smart.
Om jag skulle gå på uppgifterna som framkommit i FUP ser jag honom som ett stort ego och normalbegåvad. Han tycks ha en högre logisk utvecklad kapacitet och samtidigt en väldigt lågt emotionell kapacitet.
Absolut manipulativ och dominant för svagare personligheter.
Socialt tondöv som någon sa är en bra beskrivning, han vet inte alltid vad som är takt och ton i det sociala samspelet. Det syns tydligt nu med hans skratt och fniss i rättssalen.
Lite typiskt för dessa personligheter är att de lär sig vad som emotionellt passande av responsen av sina tidigare misstag men de har inte alltid förmåga att tänka och handla emotionellt, särskilt inte nya situationer som de för första gången ställs inför.
Instinktivt tar då vänster rationella och logiska hjärnhalva över och de handlar undermedvetet därefter.
Att ringa finns inte på kartan så tillvida MGM inte lärt sig det beteendet tidigare.
Hade han varit smart hade han dragit från den destruktiva relationen långt innan han fullständigt tappa självkontrollen.