2020-02-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det lönar sig att spela tomte eller yrhöna
Offtopic:eller spela FBI agent och välutbildad. 🤗

Ontopic, varje större mordfall får x antal journalister som tror de via sina gräv har löst gåtan. Denna verkar dock lite oorganiserad i tankarna.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2020-02-29 kl. 10:12.
Citera
2020-02-29, 09:59
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Står åklagaren i rätten och pratar om LW-blod på en tvättmaskin hos SD?

Enligt NFC var det ju DNA.

Varför skulle det inte kunna finnas blod/DNA där?
Är det inte klarlagt att FP är BP?
Står det en tvättmaskin vid planket.?

Det stod så i NAs direktrapportering.
Kan ha varit reportern som missuppfattat det.
Dom är väldigt långsamma sin ”rapporteringtakt”, tyvärr.
Trögaste direktrapportering jag kan minnas
Citera
2020-02-29, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Dyker in här, följt tråden ett bra tag. Visst är SD skyldig, men lite för mycket slump att denna polis nyttjar ett språkbruk som, ni vet vad. Sedan är det tragiskt om det är den personen förmedlar kunskaper om hur man döljer och raderar saker.
Hade jag varit hans chef hade jag jobbat för en skriftlig varning.
Nja, SD hade frågat om det går att ta tillbaka raderade bilder. Och då hade polisen svarat att det går om man inte fotar en massa, då blir det svårare.
Citera
2020-02-29, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Finns i Huvudprotokollet, Aktbilaga 145 sid 154-157

Lena läser sista chattmeddelandet 23:22, kan SD ha knackat på hos henne utan att meddela att han skulle komma? Jag får inte ihop händelseförloppet om det är Lenas skrik som hörs redan 23:30.
Var SD flyförbannad redan då han eventuellt knackar på? Det skulle ju sammanfalla med tidigare spekulationer här i tråden, att de går iväg och diskuterar för att inte väcka Ar*n.

Jag får uppfattningen att LW var mera PÅ än SD att få till en sista träff innan USA resan. Hon skickar bilden på den hjärtformade kladdkakan och en hjärtemoji om jag inte missminner mig. SD i sin tur svarar slingrande och beger sig istället på träning. Lena fortsätter messa honom i förhoppningen att han ska komma förbi...vilket han sedermera förmodligen sedan oxå gör...utan att först meddela henne...

Var det Lena som inte ville acceptera SD:s hoppfulla återförening med frun under deras kommande resa? Och då slog det tillslut slint för SD? Efter otaliga försök att förklara för henne att det var över mellan dom? Den uppfattningen får åtminstone jag efter att ha läst chatt/telekommunikationen mellan dom båda.
Ja,absolut.Det är så det ha måst ligga till.
Det är därför det är lika synd om allihop i detta.Alla inblandade är det lika tragiskt för.
Det är därför jag har en förståelse mitt i allt elände för hans handlande i sin desperation.
Han ville försöka att avsluta och dra sig ur.Han ville vara med sin familj och återförenas med sin fru och sina barn.
Ja,jag kan absolut förstå LW.Jag förstår att hon "tappade huvudet" för SD.Han har en charm.Den föll hon för.De föll för varandra i en farlig lek.En lek hon sedan ville vinna och få som seriös.Hon var kanske en oerfaren andra kvinna?som så naivt trodde att han ville allvar med henne.SD såg ju att LW medvetet gick in för att såra hans fru.Sånt ser inte bra ut i älskarens ögon.Det vittnar ju i stället om en dålig människosyn.Ingenting en älskare fil ta i med tång.Bara en slit och slängleksak.Det borde LW insett.Tror inte hon var erfaren nog.Eller trodde hon kunde vinna den här matchen som allt annat hon tog sig för.
Citera
2020-02-29, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Till det ska läggas att om man suttit isolerad och bitit på naglarna 6 mån så är det nog svårt att hålla tillbaka lättnaden över att rättegången börjat,

Så lättad att man fnissar och skrattar som en skolflicka eller den psykopat man är? Fast enligt "juriststudenten" är han tredje alternativet som gärningsman. Iofs är ju gärningsman oväsentligt enligt dig. Jag menar örfilar ger ju rätten att döda enligt dig, vilken termin läser ni den visdomen.

Man ska givetvis granska ett bo, men inte på det viset som vissa gjort. En relation mellan två skadade individer är komplicerat och det klarar du med all tydlighet inte av.
Offtopic, under min studietid på juristprogrammet fann vi fem stycken som liknar dig i framtoning. Vi gav dem smeknamnet EFTF. Enskild firma thailändsk fru, det på grund av att de inte kommer klara av att fungera på en arbetsplats och ingen svensk kvinna vill ha dom. Men jag tvivlar du är student. PS vi fick rätt i fyra av fem fall. DS.
Senast redigerad av Dragonhuvud007 2020-02-29 kl. 10:17.
Citera
2020-02-29, 10:13
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja gammal kompis sedan 2001, sedan SDs dykperiod och har även umgåtts privat utanför hobbyn.
Och har geocachat ihop. Nej han verkar som många poliser, (han är IT-forensiker) ligga lågt på sociala medier. Men jag skall fortsätta luska

Vad har han för nick på geocatch?
Tycks mig som han känner ett väldans hat mot LW, undrar hur hans alibi är 14 maj?
Ingen annan nämner ordet porrpastor, han verkar tänka mycket på porr och knullande.
Singel och bor i Örebro vad jag förstår, känns olustig direkt. Medhjälpare?
Citera
2020-02-29, 10:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ok Har det gjorts? Är det någon som hittat något om denna undersökning?
Vem har isåfall utfört den? Får ju hoppas att det inte är SD gamla kompis tillika IT- forensiker Peter Wickström som är inblandad i den.

Det borde han väl inte vara.
Förutom att han är vän till SD är han ju vittne i rättegången, eftersom han var den som förklarade för SD att han skulle stänga av sin telefon när han "råkat" radera en massa bilder. Detta för att undvika att de inte skulle kunna återskapas.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ja gammal kompis sedan 2001, sedan SDs dykperiod och har även umgåtts privat utanför hobbyn.
Och har geocachat ihop. Nej han verkar som många poliser, (han är IT-forensiker) ligga lågt på sociala medier. Men jag skall fortsätta luska

Är SD kompis med åtminstone så mycket som två poliser? To*ny Mö*örk och P*ter W*ickstr*m?

Fler också?

Hade inte kompisarna EGT insyn i rättsväsendet också enligt egen utsago i tråden?

Får bara hoppas att han inte är kompis med någon som tog tillsynes idiotbeslutet att inte leta när BOs eget hem vid närmsta buskage/plank. Då skulle man nästan tänka på detta om hata slumpen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, SD hade frågat om det går att ta tillbaka raderade bilder. Och då hade polisen svarat att det går om man inte fotar en massa, då blir det svårare.

Då hade jag bara gett honom en muntlig reprimand. Det ingår inte i en tjänsteman att prata om dessa sakerna, hade han varit privatanställda, fritt fram. Nyttiga idioter finns det gott om.
Citera
2020-02-29, 10:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Hahaha, hur ofta är SD ute på krogen tro? Ensam?

Han ljuger för polisen.
Om vad som har hänt (inte hänt)
Om vem han är .
Om var han bor.
Om vad han har innanför jackan...

Och han ljuger för L*ena....

Önskar bara att hon visste.
Vad lurade han ut henne på?

Jag tänker att om jag hinner (och kan fokusera) så är det intressant att följa hennes spår den 11-12 maj. Det finns registrerat i Aktbilaga 166.

Tillägg:
Angående sidhänvisningar går jag efter den sidhänvisning som står på varje blad, längst upp till höger. De stämmer iö med åklagarens sidhänvisningar. Undrar om inte dina sidhänvisningar har med Pdf att göra? Snurrigt värre.

Exaktemento!

På väg hem från krogen - iförd blå träningsjacka och med pannlampa och ficklampa i handen!

Att 2 poliser skulle ha fel när det gäller magkänslan, att nåt är fel med mannen och situationen, anser jag vara i princip uteslutet.

Poliserna säger:

”Patrullen möter då en man som kommer ut från skogen och har på sig en pannlampa och en ficklampa. Jag Insp T Aro uppfattar mannen som märklig.”

”Jag uppfattade det hela konstigt men samtidigt kunde vi inte beslå mannen med något och det är han som söker kontakt med oss. ”

”Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den aktuella platsen och tillfället.”

”Han har en blå träningsjacka, typ orienteringsjacka och om jag minns rätt har han en pannlampa på sitt huvud. Ingenting stämmer med denna man. Han svarar att han inte sett några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han var på väg hem ifrån krogen och då ringde polisen.”

”Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka.”

”Han svarar att han bor i Vivalla men kan inte riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta.”

”Jag minns att jag och kollegan diskuterade honom efter åt och att vi båda tyckte det hela var mycket avvikande och skumt beteende, men vi hade inget att sätta fingret på och avfärdade det hela.”

A 145, sid 12-14
Citera
2020-02-29, 10:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ok Har det gjorts? Är det någon som hittat något om denna undersökning?
Vem har isåfall utfört den? Får ju hoppas att det inte är SD gamla kompis tillika IT- forensiker Peter Wickström som är inblandad i den.
Konspirationsteorier är ju alltid spännande, och just det här med att SD skulle ha hjälpsamma poliskompisar på insidan dyker upp med jämna mellanrum här i tråden.

Teorin brukar alltså gå ut på att SD hade en eller flera poliskompisar på insidan som "skyddade" honom, t.ex. genom att smussla undan de bevis som annars hade kunnat binda honom till brottet (typ spår från SD på brottsplatsen, eller spår från brottsplatsen hos/på SD).

Poliskompisars trixande med det tekniska materialet skulle alltså enligt den här teorin vara den naturliga förklaringen till den situation som nu har uppstått, dvs. att åklagaren inte kan binda SD till brottet med någon teknisk bevisning.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-29 kl. 10:26.
Citera
2020-02-29, 10:19
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jaha du. Dags att dra in polisen nu? Du har inga som helst skrupler? Fortsätt trolla - du har talang för det. Det är SD som är boven här, och polismannen har rent mjöl i påsen.

Polisen hade ju väldiga besvär med att hitta BO, 150m hemifrån...
Sedan har ju Polisen hjälpt Stefan med råd och tips hur man raderar data och bilder i telefoner, kanske också annat smått och gott.
Tex hur man gör sig av med mordvapen, kläder osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in