2020-02-29, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttokoll
Medelålders svenska vita män kommer nog inte att stå högt i kurs I vården nej. Om dom måste prioritera.

Dessutom tjänar det svenska pensionssystemet på att dom dör.

Nu tänkte du lite fel. Det är medelålders vita män som håller välfärden uppe genom all skatt de betalar. Det är pensionärerna av båda könen som inte kommer att få vård, inte medelålders vita män.
Citera
2020-02-29, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Polen är med i EU

Klart dom är. Men de skiter ju fullständigt i vad EU säger. Det kommer inte våran regering att göra så det bästa blir ju att ta den juridiska vägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happysmurf
Vad fan ska jag googla det för? Jag har själv lagt upp länkar till studier och videos här från CDC (om du ens är så utbildad att du vet vad det är för något). Vad fan spelar set dig för roll att folk diskuterar handtvättning här? Jag utgår ifrån att du själv inte tvättar händerna efter du har hållt i snorren eller fått baks på fingrarna.
Var inte till dig specifikt. Utan alla andra spån som inte förstår hur man tvättar händer ordentligt.
Citera
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lexitp
Den här ju inte riktigt implementerats ännu. Lämna EU, ha en mycket strikt invandrarpolitik. De säger att Polen är infektionsfri, kanske ligger något i det?

Fast vad vi sett hittills så verkar det effektivare att förbjuda tjänsteresor utomlands, sportlovsfirande utanför landets gränser och turism. Skall vi ta och enas om att förbjuda det först?
Citera
2020-02-29, 09:50
Medlem
-YOLO-s avatar
En intressant sammanfattning av Bertil Wosk på Holistic som jag, (med min lilla kunskap) finner ganska tillförlitlig.
...Till skillnad från vad våra svenska myndigheter sprider om coronaviruset, så listas här virusets verkliga egenskaper med referenser till studier.
Vad säger ni?
Tillförlitlig?

https://www.holistic.se/blogg/6264
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Som sagt så beror det på urvalet, om urvalet är för snävt så säger antalet tester (oavsett resultat) ingenting alls.

Jo andelen positiva säger en hel del så länge proverna tagits på de mest misstänkta fallen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Nu tänkte du lite fel. Det är medelålders vita män som håller välfärden uppe genom all skatt de betalar. Det är pensionärerna av båda könen som inte kommer att få vård, inte medelålders vita män.
Jag använde medelålders som en eufemism för pensionärer
Citera
2020-02-29, 09:51
Medlem
Citat:
Klart dom är. Men de skiter ju fullständigt i vad EU säger. Det kommer inte våran regering att göra så det bästa blir ju att ta den juridiska vägen.
Men gå tillbaks och läs ditt tidigare inlägg. Är ju skriver på ett sätt som inte går annat än tolka som du tror att Polen inte är med i EU.
Citera
2020-02-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina

Inte för att man vill dö men om jag vore 75+ och det stod mellan mig och en <50-åring så hade jag självklart stått tillbaka. Nu är jag höginkomsttagare med decennier kvar till pension och tycker det är självklart jag ska stå före mina 80+ släktingar oavsett hur mycket jag älskar dem och vill ha dem kvar i livet.
Citera
2020-02-29, 09:52
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
I UK har dom t.ex sagt att i värsta fall om det händer att många människor är smittade så kommer de äldre inte få någon hjälp alls och man prioriterar endast de unga som kanske har en större risk att överleva för att inte slösa bort massa resurser.

Kan detta hända i Sverige eller ska alla behandlas lika?
Så är det, unga män kommer att prioriteras och äldre sorteras bort.
Citera
2020-02-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttokoll
Jag använde medelålders som en eufemism för pensionärer

Ok, men medelåldern brukar räknas som 40+ upp till pensionsåldern så det var en lite misslyckad eufemism!
Citera
2020-02-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Rysslands två fall förbryllar ännu mer.

Förklaringen är kanske att ryssarna bevakar kineser som hökar. Till den grad att Kina blivit irriterat. Saxar från morgonens Caixin-nyhetsbrev.

• Russia received a rare rebuke from China over its surveillance of Chinese nationals in the country. In a letter to Moscow city authorities, the Chinese Embassy in Russia demanded they end what are described as “discriminatory anti-coronavirus measures” and “ubiquitous monitoring” of Chinese nationals, Reuters reported, adding that such actions are damaging relations between the countries.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in