2020-02-27, 08:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det har gått en omgång... Vinner man alla sina tre matcher och därmed tar nio poäng lär man hamna topp fyra, om inte alla år så iaf majoriteten av åren lär det räcka. Så även iår antagligen.
Vi är hyfsat eniga i grunden. Hög osäkerhetsfaktor pga mycket kan hända.

Visst kan man se det som att "det bara gått en omgång", eller så kan man se det som att 1/3-del har redan gått...
Normalt så räcker det med 3 raka vinster, oavsett målskörd men för sakens skull:

Om vi skall utgå i från att IFK vinner sina tre, så kan vi utgå ifrån att MFF, Bajen och ÖFK vinner sina 3. Då slåss ni förmodligen om 4:e platsen med Häcken, Örebro, Djurgården och Norrköping.

Jag skulle säga att givet förutsättningarna som dom är idag, så är det mindre än 25% chans att IFK spelar på hemmaplan i kvarten.
Senast redigerad av se_där... 2020-02-27 kl. 08:09.
Citera
2020-02-27, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Visst kan man se det som att "det bara gått en omgång", eller så kan man se det som att 1/3-del har redan gått...
Normalt så räcker det med 3 raka vinster, oavsett målskörd men för sakens skull:

Om vi skall utgå i från att IFK vinner sina tre, så kan vi utgå ifrån att MFF, Bajen och ÖFK vinner sina 3. Då slåss ni förmodligen om 4:e platsen med Häcken, Örebro, Djurgården och Norrköping.

Jag skulle säga att givet förutsättningarna som dom är idag, så är det mindre än 25% chans att IFK spelar på hemmaplan i kvarten.

Häcken och ÖFK spelar i samma grupp. ÖFK kommer nog få det betydligt kämpigare mot GAIS och Häcken, där Häcken är det lag som imponerat mest i cupen än så länge(av det jag sett), fin offensiv och ett robust defensivt spel.

Ellos ser jag nog som större favorit än Örebro, men det är nog ganska öppet där.

MFF och Bajen borde vara klara. Häcken tror jag kommer promenera hem sin grupp till slut, ser bra ut.
Citera
2020-02-28, 06:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...

Som sagt spelar vissa av lagen du nämner i samma grupp.
Häcken lär plocka sin grupp med nio pinnar, kan säkerligen få en bra målskillnad med.
MFF lär väl vid normal utdelning bli bästa gruppetta, varken Karlskrona borta eller AFC hemma lär vara annat än 3,4 måls segermarginal iaf.
Bajen lär nog ta tre segrar med, och få bättre målskillnad med.

Sedan däremot... DIF lär vinna gruppen men troligen inte med bättre målskillnad än oss om vi gör vårt jobb framåt mot Sollentuna.
AIK lär vinna sin grupp till slut men bara på sju pinnar.
Norrköping vinner väl sin grupp med men där bör vi ha bättre målskillnad.
Det blir nog rätt jämnt mellan ÖSK och Ellos och det är inte ormligt att gruppsegraren slutar på sju pinnar där eller med sämre målskillnad än oss.

Således rätt bra chanser till en topp-fyra plats, det som gäller är givetvis att vi manglar Sollentuna rejält imorgon. Grimsta igen alltså, där har man ju inte varit sedan ångestmatchen 18.
Citera
2020-02-28, 17:09
Medlem
Truppen, hoppas Hosam har kommit ikapp dom andra efter frånvaron(mormor som avled) och kan starta.

Vad var det DIF-Kim sa i DIFs "guldserie"... typ "man behöver använda precis alla knep i boken och lite till mot dom här spelarna(antar att menar Hosam och Giorgi) och det kunde inte våra ytterbackar efter varningarna". Så dom blev utbytta.

Pergite! Full fart framåt gubbar!

Citat:
Målvakter
1. Giannis Anestis
31. Tom Amos

Försvarare
4. Kristopher Da Graca
5. Alexander Jallow
20. Victor Wernersson
26. André Calisir
27. Nzuzi Toko
34. Jesper Tolinsson

Mittfältare
3. Adil Titi
8. Hosam Aiesh
11. Amin Affane
19. August Erlingmark
21. Noah Alexandersson
28. Alhassan Yusuf
89. Tobias Sana

Anfallare
9. Robin Söder
16. Sargon Abraham
22. Giorgi Kharaishvili
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-02-28 kl. 17:13.
Citera
2020-02-28, 17:22
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Truppen, hoppas Hosam har kommit ikapp dom andra efter frånvaron(mormor som avled) och kan starta.

Vad var det DIF-Kim sa i DIFs "guldserie"... typ "man behöver använda precis alla knep i boken och lite till mot dom här spelarna(antar att menar Hosam och Giorgi) och det kunde inte våra ytterbackar efter varningarna". Så dom blev utbytta.

Pergite! Full fart framåt gubbar!

Ändå vann vi, haha. Och mötet innan.
Citera
2020-02-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ändå vann vi, haha. Och mötet innan.

Ja... och du vet precis som mig att en stor anledning till det var domarflax.

Sannolikheten för att vi skall ha samma otur med domarna i år, inte bara mot er, måste vara minimal, så det är en anledning till att känna optimism.
Citera
2020-02-28, 18:08
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja... och du vet precis som mig att en stor anledning till det var domarflax.

Sannolikheten för att vi skall ha samma otur med domarna i år, inte bara mot er, måste vara minimal, så det är en anledning till att känna optimism.

Ja, med Graca och Calisir och ett gäng skadade juniorer så kommer det bli omöjligt att göra mål på er.
Citera
2020-02-28, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, med Graca och Calisir och ett gäng skadade juniorer så kommer det bli omöjligt att göra mål på er.

Ni lyckades bra(med domarteamets hjälp) förra året mot Da Graca och Calisir, så det kommer säkert lösa sig.
Citera
2020-02-28, 20:43
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Som sagt spelar vissa av lagen du nämner i samma grupp.
Häcken lär plocka sin grupp med nio pinnar, kan säkerligen få en bra målskillnad med.
MFF lär väl vid normal utdelning bli bästa gruppetta, varken Karlskrona borta eller AFC hemma lär vara annat än 3,4 måls segermarginal iaf.
Bajen lär nog ta tre segrar med, och få bättre målskillnad med.

Sedan däremot... DIF lär vinna gruppen men troligen inte med bättre målskillnad än oss om vi gör vårt jobb framåt mot Sollentuna.
AIK lär vinna sin grupp till slut men bara på sju pinnar.
Norrköping vinner väl sin grupp med men där bör vi ha bättre målskillnad.
Det blir nog rätt jämnt mellan ÖSK och Ellos och det är inte ormligt att gruppsegraren slutar på sju pinnar där eller med sämre målskillnad än oss.

Således rätt bra chanser till en topp-fyra plats, det som gäller är givetvis att vi manglar Sollentuna rejält imorgon. Grimsta igen alltså, där har man ju inte varit sedan ångestmatchen 18.

Är nog inte helt hundra på att AIK går vidare efter 2-2 mot Jönköping Södra. Öis skall dom bara köra över men sista matchen mot Kalmar känns ganska öppen men visst är AIK favoriter, helt klart.

Vad gäller våran match så tror jag inte att vi får det resultatet som Sirius vann med. Vinst skall det bara bli men får se hur många mål?

Sedan blir det ju avgörande hemma mot Sirius.

Oavsett om Blåvitt går vidare känns det ändå som bortaspel i kvarten.
Men en match i taget, vi börjar med Sollentuna imorgon.
Citera
2020-02-28, 21:27
Medlem
Med risk för att äta upp detta känns semin "säkrad" för vår del. 9 poäng ska vi lösa och på så vis få hemmafördel i kvarten. Sveriges bästa hemmalag som vi är ser jag oss inte förlora mot något lag då.

Inväntar med andra ord att vi torskar hemma mot Giffarna nästa helg och ser oss komma typ trea i gruppen.
Citera
2020-02-28, 22:31
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Med risk för att äta upp detta känns semin "säkrad" för vår del. 9 poäng ska vi lösa och på så vis få hemmafördel i kvarten. Sveriges bästa hemmalag som vi är ser jag oss inte förlora mot något lag då.

Inväntar med andra ord att vi torskar hemma mot Giffarna nästa helg och ser oss komma typ trea i gruppen.

Skulle Blåvitt ta sig vidare vilket man får tro så hoppas jag att vi slipper Hammarby i kvarten.
Citera
2020-02-29, 09:25
Avslutad
Citat:
det som gäller är givetvis att vi manglar Sollentuna rejält imorgon.

Se upp för Bajens futsals Taha Ali som extraknäcker i Sollentuna. Gör ni inte det så förlorar ni

https://www.youtube.com/watch?v=LSuJkDvvUMY
Senast redigerad av se_där... 2020-02-29 kl. 09:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in