2020-01-16, 00:16
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Jo det vore lite udda, men sånt händer ju titt som tätt när lagen är inne i vanliga guldstriden också... jag såg ditt inlägg det jag ville påpeka är att hans argument till varför AIK skall vinna cupen gäller för nästan alla lag förutom just gnaget, det gjorde inte du.

Nej, jag tyckte det var uppenbart att om AIK får EL-platsen om någon av dessa vinner, så kan ingen annan få den.

Och det drar ju igång snart! Bara drygt en månad kvar. Vi får se vilka som är snabbast att vakna ur dvalan. Kryssa borta mot ett bonkegäng kan vara kostsamt när bara ett lag går vidare från varje grupp.
Citera
2020-01-16, 00:20
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Var i någon podd eller forum jag läst de med att AIK måste vinna sv cupen. Felaktig info med andra ord.
Citera
2020-01-16, 00:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Var i någon podd eller forum jag läst de med att AIK måste vinna sv cupen. Felaktig info med andra ord.

Dom måste vinna för att vara på det säkra, för dom kan ju inte styra över hur bra DIF, Bajen eller MFF spelar.
Citera
2020-01-16, 19:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom måste vinna för att vara på det säkra, för dom kan ju inte styra över hur bra DIF, Bajen eller MFF spelar.
Inte nödvändigtvis. Skulle vi ta oss till final och motståndarna är MFF/Dif/Bajen så är vi klara för Europaspel kommande säsong.
Citera
2020-01-16, 22:42
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Inte nödvändigtvis. Skulle vi ta oss till final och motståndarna är MFF/Dif/Bajen så är vi klara för Europaspel kommande säsong.

Ja, men dom har ingen kontroll över vem som tar sig till final så utgångspunkten är måste vinna för att vara säker.
Citera
2020-01-16, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Teoretiskt skulle AIK kunna ha säkrat en Europaplats redan efter kvartsfinalerna. Om semifinalerna till exempel är AIK-Malmö och Hammarby-Djurgården.

När spelas kvartarna och semi? När stänger transferfönstret?

Förbundets sida tycker jag är hopplös.
Citera
2020-01-16, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
På förhud tippar jag AIK som cup vinnare. Behöver vinna för att nå Europaspel.

Kanske även blir Europaspel om man förlorar mot något av lagen som redan är klara för kvalet?

Svårt att placera Gnaget, dom har givetvis sina styrkor men skall Norling börja experimentera vet i sjutton hur det kan gå, fisk eller fågel, jag tycker inte att det räcker med en finkalibrering, AIKs spel var såpass uselt förra året det behövs en hel del jobb.
Citera
2020-01-17, 11:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Teoretiskt skulle AIK kunna ha säkrat en Europaplats redan efter kvartsfinalerna. Om semifinalerna till exempel är AIK-Malmö och Hammarby-Djurgården.

När spelas kvartarna och semi? När stänger transferfönstret?

Förbundets sida tycker jag är hopplös.

Kvartarna och semifinalerna spelas helgerna efter att gruppspelet tar slut så kvartarna går därmed 14-15 mars och semifinalerna 21-22 mars, så har det alltid varit sedan man fick nuvarande format.
Citera
2020-02-14, 17:25
Medlem
Vanstertrollets avatar
Hade MFF ställt upp på det sättet man gör för Syrianska nu om det gällt en svensk klubb tror ni? Vad tycker ni malmöiter om detta?
Citera
2020-02-14, 19:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Hade MFF ställt upp på det sättet man gör för Syrianska nu om det gällt en svensk klubb tror ni? Vad tycker ni malmöiter om detta?

Ja? Vi vill ha en tävlingsmatch innan mötet med Wolfsburg. Ifall det är Syrianska eller något "svenskt" lag så hade det kvittat, vi hade löst det på exakt samma sätt. Så länge vi förbereder oss optimalt för Wolfsburg så skiter jag fullständigt ifall Somalia FF eller Svennebanan IF står som motståndare.

Hade inte förvånat mig ifall vi ersatt J-Södra på något sätt också.
Citera
2020-02-15, 16:11
Bannlyst
Tror Antonsson kommer göra en mycket fin säsong. Möjligtvis så pass att han blir landslagsaktuell till hösten. Enligt mig en av Allsvenskans bästa anfallare.
Citera
2020-02-15, 16:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Tror Antonsson kommer göra en mycket fin säsong. Möjligtvis så pass att han blir landslagsaktuell till hösten. Enligt mig en av Allsvenskans bästa anfallare.

Åh herregud.. Skojar du? Antonsson är ett rent skämt. Han kommer aldrig bli landslagsaktuell. Helt sjukt att han ens får spela i MFF. Hans poängskörd är inte katastrofal även om den inte på något sätt håller någon toppklass, men framförallt har han ingen positiv inverkan på själva spelet då han inte har några särskilda spetsegenskaper. Inte fantastisk i djupled även om han är ok. Ingen vidare target, ingen dribbler.

Han tillhör samma gäng som typ Avdic, Prodell (är väl visserligen inte så hypead längre), Holmberg. Spelare som haft en lyckad säsong och sedan fått en oförtjänt hög status.
Senast redigerad av trazke 2020-02-15 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in