2020-02-25, 07:41
Avslutad
Viktigaste frågan angående Hammarbys match igår. Fick Rodic tag på Zlatans autograf igår?
Citera
2020-02-25, 07:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Viktigaste frågan angående Hammarbys match igår. Fick Rodic tag på Zlatans autograf igår?

Han brottade bort tolvåringarna och kom först i kön!
Citera
2020-02-25, 09:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det hade ju varit bra med ett målfyrverkeri där, sedan är det väl bara att hoppas på att VSK kan ställa till det lite för Sirius.

Ser inte speciellt mycket som är positivt med Valhalla, hehe... men så är jag inte så nostalgisk. Riv och nyttja marken på ett bättre sett. Breddfotboll kan man spelas någon annanstans, finns t ex ytor för fler planer i Kviberg.

Ja, det vore tacksamt med ett lyckat "full fart framåt"-fifaläge på lördag som fungerar så vi kan inkassera en storseger. Blir ju knepigt dock och Sollentuna lär ju än mer försvara sig efter smällen senast mot Sirius.
Har bara sett oss göra tvåsiffrigt två gånger live, Åsebro och Hudik borta. Frågan är ju om det blir en tredje på lördag

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Valhalla grus med ett stort jävla tält över planerna. En ganska legendarisk plats där jag gjorde mitt första mål i karriären, ett mycket viktigt mål i en 10-2 seger.

Fullständigt legendarisk ja, första plasten som låg där var ju värre än gympasalsmatta. Det var så oerhört tråkigt när man tog bort fotbollen från grusplanen och det blev uppvärmningsarena inför EM i friidrott (2005?) där. Nu är det ju mest en parkering.
Ny cupmatch på nuvarande Valhalla mot Sirius, det blir spännande det. Intressant dock var vi lägger en ev högriskmatch i kvarten, lär ju knappast spela på Bravida igen och Valhalla är då givetvis helt uteslutet. Ullevi är väl enda chansen.

Grattis till målet förresten, ring Sonny och erbjud dina tjänster?
Citera
2020-02-25, 09:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Intressant dock var vi lägger en ev högriskmatch i kvarten, lär ju knappast spela på Bravida igen och Valhalla är då givetvis helt uteslutet. Ullevi är väl enda chansen.

Just nu så så ligger ni på delad 8:e plats i cupen va?
Ni är tvingade att vinna mot Sirius, och även om gör det så är det väl långt ifrån säkert att ni kommer topp 4.
Citera
2020-02-25, 12:30
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Att Bajen vinner matchen är inte konstigt. Att man släpper till chanser likaså. Men landsförädaren Zlatan klappandes.... Det plus AEG.

Finns inte en chans han hade fått visa näsan i DIF. Tror inte AIK hade välkomnat honom heller. Vet inte.
Nä. AEG är redan en del av dif och hellre Zlatan än Reinfeldt. Han är väl en landsförrädare i din värld också?
Citera
2020-02-25, 14:59
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Nä. AEG är redan en del av dif och hellre Zlatan än Reinfeldt. Han är väl en landsförrädare i din värld också?

Inte lika stor.

Ja, FR bör landsförvisas.
Citera
2020-02-25, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
De hade lärt sin läxa hur man ska spela mot Bajen men maken till brända chanser ser man sällan så jag håller nog med. Hade kunnat stå 4-4 i paus. Som Bajare är man ju nöjd med resultatet naturligtvis men försvarsspelet är ju om det ens går sämre än i fjol. Dock var det kul att se Söderström på högerbacken, tyckte han tog för sig ordentligt, åtminstone offensivt.

Det var en mycket underhållande match som "neutral". hehe

Söderström var inte så mycket att hänga i granen enligt mig, tycker Daniel Krezic hade ett ganska stort övertag på honom... den sistnämnde var en ny bekantskap för mig, intressant spelare, får se om han kan prestera bra i AS också.

Citat:
Krezic började spela fotboll i BK Häcken som femåring.[2] Inför säsongen 2016 gick han till IK Oddevold.[2]

I augusti 2018 värvades Krezic av Varbergs BoIS.[3] Krezic gjorde sin Superettan-debut den 14 september 2018 i en 1–1-match mot Halmstads BK, där han blev inbytt i den 78:e minuten mot Oliver Stanisic.[4] I november 2018 förlängde Krezic sitt kontrakt med två år.[5] I december 2019 skrev han på ett nytt tvåårskontrakt med Varbergs BoIS.

Bajens offensiv ser fin ut, även om det var någon bjudning från Varbergs sida också, men försvarsspelet måste ju bli bättre, speciellt om ni vill ta er långt Europa. Ni kommer ju vara oseedade och kan få möta en del hyfsade lag på vägen och då blir det ju kämpigt om dom får för många chanser.
Citera
2020-02-25, 17:34
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det var en mycket underhållande match som "neutral". hehe

Söderström var inte så mycket att hänga i granen enligt mig, tycker Daniel Krezic hade ett ganska stort övertag på honom... den sistnämnde var en ny bekantskap för mig, intressant spelare, får se om han kan prestera bra i AS också.

Bajens offensiv ser fin ut, även om det var någon bjudning från Varbergs sida också, men försvarsspelet måste ju bli bättre, speciellt om ni vill ta er långt Europa. Ni kommer ju vara oseedade och kan få möta en del hyfsade lag på vägen och då blir det ju kämpigt om dom får för många chanser.
Jo, var offensivt jag ändå tyckte han gjorde det ok. Defensivt får hela försvaret naturligtvis underkänt förutom Blazevic i mål då.

Generellt när det gäller försvarsspelet så vet jag inte riktigt hur det kommer bli. Är ytterst tveksam att det kommer styras upp så mycket men bör väl åtminstone bli aningen stabilare med Fällman och Jeppe Andersen på planen. Sedan är det väl lite en del av spelidén också, att vi är ordentligt framtunga och "offrar" några mål bakåt för att göra ännu fler framåt. Tvärtemot hur AIK spelar skulle man kunna säga.
Citera
2020-02-25, 19:20
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Jo, var offensivt jag ändå tyckte han gjorde det ok. Defensivt får hela försvaret naturligtvis underkänt förutom Blazevic i mål då.

Generellt när det gäller försvarsspelet så vet jag inte riktigt hur det kommer bli. Är ytterst tveksam att det kommer styras upp så mycket men bör väl åtminstone bli aningen stabilare med Fällman och Jeppe Andersen på planen. Sedan är det väl lite en del av spelidén också, att vi är ordentligt framtunga och "offrar" några mål bakåt för att göra ännu fler framåt. Tvärtemot hur AIK spelar skulle man kunna säga.

Skulle säga att mycket av problemet igår beror på bristande tajming till följd av ringrostighet. Vårt försvarsspel är extremt beroende av bollvinster högt upp i planen och funkar inte den höga pressen släpper vi till extremt giftiga kontringar. Det märktes också att Magyar/Fenger inte spelat tävlingsmatch på länge och därför hellre backade hem än att trycka upp. Vi måste våga chansbryta vid mittplan med mittbackarna om motståndarna tar sig igenom pressen, eller åtminstone ta en taktisk frispark.

Det kommer bli bättre ju längre det lider. Sen ska man komma ihåg att vi fortfarande är långt ned i världshierarkin. Vi kan inte, som Liverpool, ösa på framåt och samtidigt ha ett ramstarkt försvar. Täcket är för kort och vi kommer släppa in många mål i år också. Men det är glädjande att se att vi redan i februari gör fem mål på en seriekonkurrent utan några större problem. Som jag skrev igår hade vi kunnat göra något mål till om det behövdes. Detta trots att såväl Bojanic som Junior var relativt osynliga hela matchen. Där finns mer att hämta, lugnt sagt.

Skönt också att Aron fick göra två måltjuvsmål. Han bör ligga högt upp i skytteligan när året summeras i november.
Citera
2020-02-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Skönt också att Aron fick göra två måltjuvsmål. Han bör ligga högt upp i skytteligan när året summeras i november.
Kul för Aron får han bara vara hel så bör han stänka in del mål
Citera
2020-02-26, 21:36
Medlem
girigfans avatar
tre lag som sticker ut i svenska cupen är hammarby malmö och häcken. hoppas sirius tar hem det om inte djurgårn
Citera
2020-02-27, 06:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Just nu så så ligger ni på delad 8:e plats i cupen va?
Ni är tvingade att vinna mot Sirius, och även om gör det så är det väl långt ifrån säkert att ni kommer topp 4.

Det har gått en omgång... Vinner man alla sina tre matcher och därmed tar nio poäng lär man hamna topp fyra, om inte alla år så iaf majoriteten av åren lär det räcka. Så även iår antagligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in