2020-02-29, 04:39
Medlem
arbetets avatar
God morgon Göteborg, Uppsala, Stockholm, Jönköping!

Har ni isolerat er?

Nattens skörd:

85 176 smittade
2 919 döda
39 431 tillfrisknade

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Siffran för tillfrisknade stiger snabbt och det handlar om Kina. Verkar som att de har fått kontroll över spridning där borta. Det finns fördelar med kommunistiska samhällen. Vi får se hur bra vi gör ifrån sig under de närmaste fjorton dagarna som blir kritiska.
Citera
2020-02-29, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Kan du snälla förklara för mig då jag undrar när du kommer med artiklar angående smittan. Har du svårt att förstå frågan?

Jag frågar dig igen, Artiklen som länkas där pratar dom om tre smittade som -modesty- la ut.

Sarah Cody, director of the County of Santa Clara Public Health Department, addressed the media at a press conference on Friday announcing Santa Clara County's third confirmed coronavirus case, and its first with no known exposure to the disease. (Photo: ERIN WOO / The Stanford Daily)
By Erin Woo an hour ago

https://www.stanforddaily.com/2020/0...-clara-county/

Sen kommer du med en artikel som refererar till samma county. I din artikel står det såhär

The latest U.S. case was reported in Santa Clara county in California, home to the Silicon Valley technology hub. County health officials said it was a case of unknown origin, the second in the state so far out of 10 cases there.

https://uk.reuters.com/article/uk-ch...0M2K3?rpc=401&

Vad är det som stämmer? Är det ett andra fall i Santa Clara County?

Är det tre fall i Santa Clara County?
Jag får inte ihop vad som är sant eller inte, då det är du som refererar till reuters där de skriver att det enbart är två fall i Santa Clara County, i den andra artikel står det att det är det tredje fallet i Santa Clara County.

Frågan en tredje gång och hoppas du inte missar budskapet, Vad är det som är fel? Varför skriver de olika om det handlar om samma county?

County och state är olika saker. Läs igen med detta i åtanke så kommer du förstå
Citera
2020-02-29, 04:44
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag skiter väl i vad du vill ha för länkar och inte.
Jag bryr mig inte heller om vad du förstår och inte. Att du är dum i huvudet var inget påhopp. Det var ett lugnt konstaterande efter att ha läst en dina inlägg i en månad nu.

Jag antar att du kommer att sitta och posta om detta de närmaste 14 dagarna för att bevisa att du minsann inte hade fel, utan alla tidningar har skrivit fel. Jag önskar dig lycka till med det.

Page Not Found
Our apologies, the content you requested cannot be located.

Please double-check the URL for proper spelling, browse our site index, or search Reuters.com using the Search box above.

Nu står det såhär på din länk? Vet du varför?
Citera
2020-02-29, 04:44
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Trump sade ikväll i ett tal i South Carolina att viruset var en bluff (hoax) utförd av Demokraterna. Mrjobi, du håller väl med om att det är en bluff? Det är Demokraterna som planerat att japanska skolbarn inte ska gå i skolan den närmaste månaden, eller hur?
Citera
2020-02-29, 04:45
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
För att han är utsänd av psykologiska försvaret för att lugna ner folk med beroligande propaganda. Han är en bagdad-bob tillhörande Löfvens stormtrupper.
Set är nig mer det sista att han tillhör löfvens grabbar. Det finns en del här som tycker man ska gå in i full panic mode och att det skulle vara bättre än det man gör idag.

Just nu är det en på en miljon som blivit smittad varav ingen smittats ute i svenska samhället (dvs av någon okänd). Inte riktigt dags för full panic mode än. Men gillar man det, jag då ogillar man ju sättet det handskas på nu.
Citera
2020-02-29, 04:47
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Trump sade ikväll i ett tal i South Carolina att viruset var en bluff (hoax) utförd av Demokraterna. Mrjobi, du håller väl med om att det är en bluff? Det är Demokraterna som planerat att japanska skolbarn inte ska gå i skolan den närmaste månaden, eller hur?

Ja jag vet att demokraterna spelar ett spel. Jag försöker bara övertala den här personen att nått är fel Nu är den länken hon uppgav även borttagen. Vad beror det på?
Citera
2020-02-29, 04:48
Medlem
Citat:
Har du någon källa till det där?
Citera
2020-02-29, 04:49
Medlem
Just nu tycker jag det är mest intressant att följa utvecklingen i Italien och Sydkorea. Båda länderna är någorlunda civiliserade så man bör kunna lita på siffrorna. Båda länderna har dramatisk ökning av fallen.
Men när det gäller avslutade fall så är det en väldigt stor skillnad.
Sydkorea: Fall 2913, Döda 13, Friska 27
Italien: Fall 889, Döda 21, Friska 46
Italien har alltså bara en tredjedel av antalet fall i Sydkorea men dubbelt så många döda. Samma sak med friska. Att fler har blivit friska i Italien procentuellt kan bero på att de inte är lika noggranna med att vara säker på att de verkligen inte bär på viruset. Men att det är dubbelt så många som dör är mer konstigt. Beror det på vården, att det är en annan mutation, eller är det genetiskt kanske?
Citera
2020-02-29, 04:49
Bannlyst
Citat:

Det kan inte vara kul att vara helt efterbliven som du, en enkel googling gav citatet.

Citat:
“The Democrats are politicizing the coronavirus. They're politicizing it,” he said. “They don't have any clue. They can't even count their votes in Iowa. No, they can't. They can't count their votes. One of my people came up to me and said, ‘Mr. President, they tried to beat you on Russia, Russia, Russia.’ That did not work out too well. They could not do it. They tried the impeachment hoax.”

Citera
2020-02-29, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Just nu tycker jag det är mest intressant att följa utvecklingen i Italien och Sydkorea. Båda länderna är någorlunda civiliserade så man bör kunna lita på siffrorna. Båda länderna har dramatisk ökning av fallen.
Men när det gäller avslutade fall så är det en väldigt stor skillnad.
Sydkorea: Fall 2913, Döda 13, Friska 27
Italien: Fall 889, Döda 21, Friska 46
Italien har alltså bara en tredjedel av antalet fall i Sydkorea men dubbelt så många döda. Samma sak med friska. Att fler har blivit friska i Italien procentuellt kan bero på att de inte är lika noggranna med att vara säker på att de verkligen inte bär på viruset. Men att det är dubbelt så många som dör är mer konstigt. Beror det på vården, att det är en annan mutation, eller är det genetiskt kanske?
De Italienska dödsfallen har alla varit ganska gamla, den yngsta var väl 60, de övriga uppåt 80?
Citera
2020-02-29, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kancerus
Det kan inte vara kul att vara helt efterbliven som du, en enkel googling gav citatet.
Ja. Det var ju inte riktigt samma sak som först påstods. . .
Citera
2020-02-29, 04:56
Medlem
Lyzzas avatar
I USA är de bättre förberedda (på Coronaviruset) sedan de haft stora övningar.

https://www.lakartidningen.se/Opinion/Debatt/2014/08/Nu-rustar-USA-mot-ebolaviruset/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in