2020-02-29, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Enligt vad som framkommer i kommunikationen dem emellan något tidigare under kvällen så ville hon ju att han skulle komma dit och äta lite tårta.
Han kanske helt sonika kvistade över till henne utan att sms:a eller ringa eller bestämma det via chatt.
För allt vad som framkommer så var de på ”god fot” och hon skulle säkert ha släppt in honom.
Och kanske ville han att de skulle ta en sväng och —- kolla cache eller nåt.
Ja, kan vara så, även om jag vll tro att SD skickade ett SMS eller liknande strax innan hon gick ut. Hennes telefon är inte återfunnen om jag förstått rätt? Den kopplar upp 00:07 vid Hjalmar Bergmans väg.
Hon har ju ett gäng pågående chattar under aktuell tid.

Sen undrar man ju vad det är för bild LW skickar kl. 23:01:13 til SD via Telegram.
Sen blir SD åter aktiv kl.00:29:36 på Telegram, 1 timme efter mordet. Nog fan har väl polisen råkoll på hans telefon?

Edit: bilden LW skickade var på en cache-logg.
Senast redigerad av glendale 2020-02-29 kl. 02:07.
Citera
2020-02-29, 01:56
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Har du sett om det finns någon Messenger eller annan kommunikation kvällen 14/5-18 i FUP?
Är denna Telegram-chat det enda? Har fått för mig att det skall finnas någon form av begäran av mördaren att hon "ska komma ut ett tag" i någon form av chatt i någon av sociala medier.

Har läst s.156 i Huvudprotokollet och där finns ju viss info, men söker mera konkret där SD uppmanar LW att komma ut, dvs. vad är det som får henne att lämna bostaden kl. 23:23.43 ?

Kan tänkas att det är SD som dyker upp och ska visa nåt ute och hon följer så klart med. Han verkar ha slagit igång någon uppdatering på Google Drive eller liknande, eventuellt i hopp om att det ska se ut som han satt vid datorn hela tiden 23-00, eller så har Google Drive kört en körning av sig själv.

Han jobbar inte med jobbmail som han säger den kvällen. En annan sak jag undrar över, kring 5-tiden på morgon skickar han till LW "Vad händer? somnade ifrån". Var det vanligt att han skrev till henne den tiden tidigare också? Brukade dom kommunicera kl 5 på morgonen?

Att han inte ringt eller smsar henne en enda gång efter att hon försvinner är ju ganska talande. Som många redan nämnt.

Edit; Bilden du frågar om, är inte det bilden på kakan hon skickar? Eller skickades den tidigare kanske
Senast redigerad av Haloumi 2020-02-29 kl. 02:01.
Citera
2020-02-29, 02:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja, kan vara så, även om jag vll tro att SD skickade ett SMS eller liknande strax innan hon gick ut. Hennes telefon är inte återfunnen om jag förstått rätt? Den kopplar upp 00:07 vid Hjalmar Bergmans väg.
Hon har ju ett gäng pågående chattar under aktuell tid.
Ja Norgechatten är ju i full gång.
Jag vet inte om det finns någon annan kanal som de kunnat använda.
Det verkar dock som om det mesta loggats i de långa långa listorna med digital kommunikation.
Det som var ”hemligt” var Telegram - för att HD ej skulle kunna kolla om jag förstått saken rätt.
Innan jag läst i FUP har jag också tänkt mej ett scenario där GM/SD hotat/tvingat ut LW med sms eller nåt. Nu är jag mer böjd åt att tro att han knackade på och hon släppte in honom. Hon ville ju att ha skulle komma.
Efter ett tag lämnade de hennes bostad.
Citera
2020-02-29, 02:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nu har jag inte läst just det du skriver om, men om dom kan konstatera att det är blod så förstår jag att åklagaren vill nämna det.

FP är trolig BP. Om man hittar blod i hans tvättmaskin betyder det inte att tvättmaskinen är BP. Men det förstår du kanske. Kan tänka mig att han tvättat blodiga kläder eller i övrigt hanterat tvättmaskinen med blod på sig, som fastnat på/i den.

Men det var ju inte blod. Har du inte läst i tråden? Flera postare har citerat utdrag från NFC. Det var DNA.

Det ska ju finnas DNA från LW där. Hon har ju varit där. Det vore ju märkligt om det inte fanns där.

Blodet som egentligen var DNA fanns ju utanpå tvättmaskinen.
har du åtminstone laddat ner FUP?
Börja läsa isåfall.
Citera
2020-02-29, 02:48
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hittar inte det.
Citera gärna att han är identifierad på de sidorna.

Jag tror ju att han är identifierad, via samtalet om inte annat.
Men på plats när polisen kom, verkar inget ha stämt.

Man tror ju knappt det är sant.
Har du laddat ner FUP?
Vad är det för samtal du yrar om nu?

Är du säker på att du har tid att vara här i tråden och andra. Du vet hur det kan gå med för mycket datortid.

Citat:
Jag har efter mordet på Lena W vaktat misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den
misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den
aktuella platsen och tillfället.
Insp T Aro
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-29 kl. 02:59.
Citera
2020-02-29, 02:53
Medlem
Aktbilaga 147
Förhör
MT=SD

Citat:
MT: Ja sen vet ni ju, så vart det förhör och så ...
PS: Ja.
MT: Ville dom ju titta i min bostad, så att jag inte hade henne inspärrad.
PS: Okey.
MT: Och vid elva-tiden så, upptäcker man att hon inte var inspärrad hos mej. Det hade
kanske varit bättre nu så här i efterhand men, ja
, sen åkte vi upp till Arlanda, åkte vid
tolv-tiden ungefär.
PS: Okey.

Min kursivering.
Kanske ni hittat det ohc isf ber jag om ursäkt för upprepning. Men det är väldigt värt att notera, om vi säger så
Citera
2020-02-29, 02:57
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Man tror ju knappt det är sant.
Har du laddat ner FUP?
Vad är det för samtal du yrar om nu?

Är du säker på att du har tid att vara här i tråden och andra. Du vet hur det kan gå med för mycket datortid.

Är det T Aro Hasses son?

Pratar ni nu om att SD inte är identifierad vid skogen när poliserna kom och SD var uppenbart nervös (alt luddig i sina svar)?
Citera
2020-02-29, 05:51
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men det var ju inte blod. Har du inte läst i tråden? Flera postare har citerat utdrag från NFC. Det var DNA.

Det ska ju finnas DNA från LW där. Hon har ju varit där. Det vore ju märkligt om det inte fanns där.

Blodet som egentligen var DNA fanns ju utanpå tvättmaskinen.
har du åtminstone laddat ner FUP?
Börja läsa isåfall.

Det var blod, gå tillbaka till panzer34 inlägg i frågan, för du verkar bara trolla runt med desinformation.
Faat du har rätt i en sak, efter att S slog ihjäl L och skulle tvätta sina genomblodiga kläder, vore det konstigt om inte LWs blod förekom.
Citera
2020-02-29, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen detta är ju en jättekonstig händelse den 11-12 maj-18.

Aktbilaga 145, sid 13-14.

Båda poliserna reagerar på hans underliga beteende.

Nu har jag ingen koll ännu, men jag misstänker att här är L*ena ute och flackar runt. En vända som jag minns är att hon rundar hörnet Rättarevägen och är på väg mot Vivallaskogen. Är det där hon ropar Hallå, hallå jag är vid Fågelbärsgatan?

Och här är ju gång/cykelbron åter i fokus.
Poliserna blir så misstänksamma mot SD att de t. om ber honom visa händerna!!! När händer det när man ringer in för att få hjälp?

Lägg märke till min fetning:

"Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser
ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under
jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut
händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande
som jag ser under hans jacka.

Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vi valla men kan inte
riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får
jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel.
"

Det verkar lite konstigt också när de gör slagning på mannen som säger att an bor i Vivalla (!), det verkar ju inte som att han uppger sin verkliga identitet!

Pannlampa har han på sig också! Ingenting stämmer med denna man, säger polismännen.

Ja, det verkar ju mer än märkligt....

Jag är ledsen att polismännen inte bad om identifikation av SD och att de inte kollade under jackan.

Jag tror nämligen att han hade det hårda mordvapen under jackan som han mördade L*ena med. Men det får vi aldrig veta.

Tänk hur mycket konstiga uppdrag poliserna får åka på.
Jag läste en chatt mellan HD/SD (kommer ej ihåg var).

Det var iaf när de bodde ihop.

SD var på hemväg cyklandes vid 23 (kommer inte ihåg den exakta tiden var iaf sent) och HD skrev att han inte skulle väcka henne.

SD skrev att han skulle åka förbi Varberga och spana lite.
HD svarade "gör inte det".

Vilken normal person skulle mitt i natten cykla ut på spaning...? Och HD svarade inte frågande/förvånat utan bad honom att inte göra det.

Jag funderar på hur LW:s mobil kunde hamna i Baronbacken... har platspositionen och telefonen blivit avstängd på MP? GM cyklat hem och hade telefonen med sig, bytt om/tvättat av sig (jag misstänker att han haft dörren öppen på baksidan och först sköljt av sig med vattenslangen med skorna på och då har blodet runnit ner bla i plösen) för att sedan cykla till Baronbacken och slagit på den och sedan stängt av/gjort sig av med den för att finta polisen?

Inget förhör idag så det blir lite mer FUP-läsande.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-29 kl. 06:12.
Citera
2020-02-29, 06:10
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
S: nej och ramlar på en sten och slår i huvudet eller dådär, det verkar inte vara de. Det är verkligen grovt upprepat våld. Mot kroppen, jag gissar på det att hon kommit ner på marken och blivit ihjälsparkad. Eftersom det just är kroppen man säger.

K: huvudet och benen är också kroppen så det vet man inte vad de menar

Intressant att SD gissar att hon blivit ihjälsparkad, med tanke på skoavtryck på kläderna.

B2705-18 Aktbilaga 154 Avlyssning SD HD m.fl
Citera
2020-02-29, 06:11
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Det var blod, gå tillbaka till panzer34 inlägg i frågan, för du verkar bara trolla runt med desinformation.
Faat du har rätt i en sak, efter att S slog ihjäl L och skulle tvätta sina genomblodiga kläder, vore det konstigt om inte LWs blod förekom.

(se aktbil.160, s.110)
Citera
2020-02-29, 06:33
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som alltid när det införs inspelningsförbud under en rättegång bör allmänheten dra öronen åt sig. I just det här fallet skulle det kunna handla om att åklagaren inför rätten vill kunna ge en felaktig bild av att NFC skulle ha kunnat påvisa förekomst av LW:s blod i SD:s bostad, eller t.ex. att något vittne skulle ha gjort iakttagelser av den tilltalade i närheten av brottsplatsen. Är det ingen som i strid med de här befängda reglerna spelar in ljudet från rättegången?

Det skulle inte bara handla om att åkl försöker vilseleda rätten att SD skulle vara mördaren med blodspår överallt. Det är såklart fantasier.
NFC är korrumperat av roks som själva avsatt blod på de lämligaste platser.
De vittnen du hänvisar till har naturligtvis kunnat intyga att SD mycket riktigt justerade växlar på sin cykel.
Nej jag håller helt med dig i dina tidigare så intelligenta inlägg, jag är inte så säker på att något brott alls föreligger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in